دیدبان
تذکر آیین‌نامه‌ای کوچک‌زاده:

دستاوردهای هسته‌ای کشور را نابود نکنید

دستاوردهای هسته‌ای کشور را نابود نکنید

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان در تذکری آیین‌نامه‌ای خطاب به هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: از امروز مجلس به مدت 10 روز برای سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه‌شان تعطیل می‌شود و هفته آینده پارلمان نشست علنی نخواهد داشت.

وی افزود: شاهدیم که قیمت نفت با هم‌دستی آل‌صهیون با آمریکا به حدی پایین آمده که کم‌کم جبران هزینه استخراج خودش را هم نمی‌کند، از طرف دیگر دیروز آقای عراقچی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور یافته بود که در آن جلسه به صراحت اغراق کرد که مصوبه اخیر کنگره آمریکا در محدودیت سفر به ایران نقض فاحش برجام است، در حالی که جمهوری اسلامی ایران با سرعت به وظایف خود که نابود کردن دستاوردهای هسته‌ای است، عمل می‌کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: خواهش می‌کنم هفته آینده مجلس شورای اسلامی تشکیل جلسه دهد و دستور فقط بررسی همین دو موضوع یعنی کاهش قیمت نفت و نقض فاحش برجام توسط آمریکا باشد.

"والله و بالله این مجلس است که باید برای حرکت دولت ریل‌گذاری کند، آقایان هر کاری می‌خواهند انجام می‌دهند. وقتی از فروش نفت هزینه استخراج آن هم به دست نمی‌آید، خب! درب چاه‌های نفت را ببندید و نفروشید، می‌شود زندگی مردم را غیر از فروش نفت نیز تأمین کرد".

کوچک‌زاده برهمین اساس تاکید کرد: وقتی برجام به طور فاحش نقض شده است پس چرا دستاوردهای هسته‌ای کشورمان را نابود می‌کنید؟

وی در ادامه با اشاره به ماده 55 آیین‌نامه داخلی مجلس، از عدم اجرای این ماده توسط هیئت رئیسه مجلس انتقاد کرد و گفت: طبق این ماده باید به عملکرد بودجه سالیانه مجلس رسیدگی و گزارش آن حداکثر تا پایان شهریورماه هر سال ارائه شود، این گزارش برای اطلاع نمایندگان باید چاپ و تکثیر می‌شد که این موضوع هم از وظایف کمیسیون برنامه و بودجه مجلس است و باید با نظارت هیئت رئیسه انجام شود.

این نماینده مجلس همچنین تصریح کرد: هیچ وقت طی 10 سال گذشته به این ماده مهم آیین‌نامه داخلی مجلس عمل نشده است، در دوره مجلس نهم نیز تاکنون به این ماده از آیین‌نامه عمل نشده بنابراین قانون را برای چه نوشته‌ایم؟! آیا برای عمل نکردن نوشتیم؟ جوابش چیست، چرا عمل نمی‌کنید؟ چرا گزارش بودجه مجلس را نمی‌دهید؟

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس که ریاست صحن علنی را برعهده داشت، در میان سخنان این نماینده مجلس خطاب به وی پاسخ داد: متشکرم!

کوچک‌زاده نیز خطاب به وی گفت: «متشکرم» جواب من نیست، اگر وارد است باید ترتیب اثر داده شود چراکه 2 بار تذکر دادم و عمل نشده است.

ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس در پاسخ به تذکر کوچک‌زاده گفت: از آقای تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه می‌خواهم تا پایان جلسه علنی امروز اعلام کنند که کمیسیون برنامه و بودجه در این زمینه چه اقدامی انجام داده است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن