دیدبان

هدف فتنه دستیابی به نظام دموکراتیک غربی بود

هدف فتنه دستیابی به نظام دموکراتیک غربی بود

به گزارش دیدبان به نقل از تهران پرس، رئیس مرکز بین الملل حزب مؤتلفه اسلامی معتقد است که تا زمانی که یک بستری مثل جمهوریت در کشور وجو دارد که تابع رای مردم است و مردم در سرنوشت خودشان دخیل هستند نباید از فتنه و فتنه گر غافل شویم زیرا دشمنان از تمام بسترها برای منحرف کردن انقلاب بهره می برند تا فتنه خودشان را تکرار کنند.

جریان تجزیه طب که در اثر قدرت طلبی در انقلاب ریزش کردند از سال 70 به بعد دچار دگردیسی فکری و سیاسی شد و گفتمان های جدید و متفاوتی معارض با انقلاب را مطرح می کرد تا بتواند آن گفتمان را بر جامعه مسلط کند؛ گفتمان جمهوری خواهی و یا گفتمان مشروطه که دنبال میشد، هدف اصلی اش این بود که نظام ایران از ماهیت مردم سالاری دینی، انقلابی و اسلامی فاصله بگیرد و به نظام دموکراتیک شبیه نظام غربی ها تبدیل شود.حمیدرضا ترقی، کارشناس سیاسی و رئیس مرکز بین الملل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اینکه رسانه های بیگانه در القاء و ارائه تحلیل های کاذب و دروغین از شرایط داخلی نقش بسزایی در فتنه سال 88 داشتند، گفت این رسانه ها غرور کاذب به سران فتنه تزریق می کردند و موجب شدند این افراد و هواداران­شان فکرکنند مردم هم پشت سران خواهند بود تا حقوق ضایع شده خودشان را باز پس بگیرند. در ادامه مشروح این گفتگو را می خوانید.

*فتنه سال  88 از جمله حوادث پس از انقلاب اسلامی بود که به اذعان برخی از کارشناسان ازجمله بزرگترین فتنه های پس از انقلاب اسلامی محسوب می­شود، لذا چطور می­شود این فتنه ای که یکی از تهدیدات بزرگ علیه نظام و انقلاب اسلامی به شمار می رفت، به حماسه ای چون 9 دی ختم شد و به عبارت دیگر از یک تهدید بزرگ، فرصتی دیگر در مسیر بقا و حفظ انقلاب اسلامی به دست آمد؟

روح دیانت حاکم بر مردم و اعتقاد پاسداری از نظام ایران و دفاع از حریم ولایت همیشه در کشورمان وجود داشته است. در طول دوران انقلاب اسلامی همیشه هنگامی که احساس شده فتنه ای در جریان است که دیانت و ولایت زیر سؤال می­رود مردم در صحنه حاضر شده اند و برای دفاع از هویت انقلاب اسلامی و ولایت فقیه از هیچ تلاشی دریغ نکرده اند.

توطئه فتنه سال 78 و بعد از 10 سال یعنی سال  88 در واقع ماهیت و هویتش برای مردم روشن شده بود که دست بیگانگان و حمایت آنها در این دو فتنه وجود دارد. عوامل داخلی بازی خورده توسط دشمنان خارجی برای ضربه زدن به انقلاب و محور خیمه انقلاب که ولایت فقیه است راه دشمنان را طی کردند؛ مردم به دشمنان نشان دادند که اگر فتنه گران داخلی دست در دست بیگانگان بدهند تا نظام اسلامی ایران را براندازند و یا منحرف کنند تا از مسیر اهداف خود و آرمان های مردم خارج شود، بازهم مقابل انها خواهند ایستاد و اجازه نمی دهند اهداف پلیدشان محقق شود.

این موضوع در سال 57 نیز توسط مردم و توجه به ولایت فیقه و رهبری دنبال شد تا هیچ مشکلی در روند رشد انقلاب بوجود نیاید از این رو فتنه ای که تهدید برای انقلاب اسلامی تلقی می­شد تبدیل به یک فرصت برای تداوم راه و مسیر صحیح نظام اسلامی شد.

*فتنه گران از حوادث سال 88 چه برداشتی داشتند و چه اهدافی را دنبال می کردند که پس از حماسه 9 دی همچنان برخی از سران داخلی فتنه و هواداران­شان، واقعیت حضور میلیونی مردم را نپذیرفتند و به هنجارشکنی ها ادامه دادند؟ و چه­طور شد که حتی برخی از رأی دهندگان به سران فتنه نیز در حماسه 9 دی حاضر بودند؟

در ابتدا فتنه گران هویت و ماهیت دقیق خودشان را نشان نداده بودند و برای همین افراد به سمت­شان سوق پیدا کردند.

افراد تصور می کردند که به خط امام (ره) و نیروهای طرفدار امام (ره) رأی دادند ولی وقتی که دیدند پشت پرده این موضوع دشمنان انقلاب و امام راحل هستند و شعارشان مرگ بر اصل ولایت است و عکس امام را پاره می کنند و هویت انقلاب یعنی امام حسین (ع) را مورد توهین قرار می دهند، متوجه شدند مورد بازیچه قرار گرفته اند.

هدف فتنه گران انتخابات و موضوع تقلب نبود بلکه براندازی نظام جمهوری اسلامی در دستورکارشان قرار داشت و در چنین شرایطی افرادی که دلسوز نظام بودند با نیت دلسوزی برای نظام یا پیروی از خط امام راحل به این افراد رأی داده بودند زیرا تصور می کردند این رأی به منزله حمایت از نظام است.

مردم با بصیرت یافتن متوجه شدند از افرادی طرفداری کرده اند که فریب خورده اند و از حمایت­شان سوء استفاده شده است.

*به نظر شما نقش بیگانگان در بروز  تشعشعات فتنه چگونه است و در این میان آنها چطور بر روند فتنه تأثیر گذاشته اند؟ آیا همدلی رسانه های بیگانه و دشمنان آشکار انقلاب با  فتنه گران  چقدر در وقوع فتنه تأثیر دارد؟

رسانه های بیگانه در القاء و ارائه تحلیل های کاذب و دروغین از شرایط داخلی نقش به­سزایی داشتند زیرا غرور کاذب به سران فتنه تزریق می کردند و موجب شدند این افراد و هواداران­شان فکرکنند مردم هم پشت سران خواهند بود تا حقوق ضایع شده خودشان را باز پس بگیرند.

برخی از سران فتنه شست و شو مغزی شده بودند و تحلیل اشتباه  دریافت می کردند که اگر دست از شعارشان بردارند و به اشتباه­شان اقرار کنند در مقابل طرفداران خودشان هم موقعیت نخواهند داشت و به عنوان عناصر فریب خورده که لیاقت و شایستگی رهبری جریان سیاسی را نخواهند داشت محسوب می شوند لذا بجای بازگشت از راه اشتباه خود  و پیوستن به دامن ملت در دامن دشمن ماندند و برخی هم به اپوزوسیون خارج از کشور ملحق شدند.

*در حوادث سال 88  موضوع ریزش ها و رویش های پس از انقلاب خیلی به چشم می آید؛ این مهم چطور شکل گرفت و در  حماسه 9 دی مشهود شد؟

در این میان جریان تجزیه طب که در اثر قدرت طلبی در انقلاب ریزش کردند از سال 70 به بعد دچار دگردیسی فکری و سیاسی شد و گفتمان های جدید و متفاوت معارض با انقلاب را مطرح می کرد تا بتواند آن گفتمان را بر جامعه مسلط کند؛ گفتمان جمهوری خواهی که توسط اکبر گنجی مطرح می­شد و تبلیغات زیادی هم به­خاطرش صورت گرفت و یا گفتمان مشروطه که توسط حزب مشارکت و ... دنبال می­شد و هدف اصلی اش این بود که نظام ایران از ماهیت مردم سالاری دینی، انقلابی و اسلامی فاصله بگیرد و به نظام دموکراتیک شبیه نظام غربی ها تبدیل شود.

به نظر می رسد چون نتوانستند گفتمان خودشان را در جامعه جا بیاندازند و مخاطب پیدا کنند و نظام اسلامی توانست در برابر آنها بایستد دچار ریزش شدند.

برخی افراد که ریزش کردند از کشور خارج شدند و به دامن کشور های خارجی رفتند و افرادی که در داخل حضور دارند هم از صحنه سیاست کنار رفتند و راهشان را با آرمان های انقلاب جدا کردند.

*بیشترین حاضران حماسه 9 دی از کدام قشرها بودند و چرا از حضور مردم در روز 9 دی به عنوان "حماسه 9 دی" یاد می شود ؟

طبیعتا قشری که در حماسه نهم دی ماه سال 88 حضور داشت از جمله افرادی بودند که به اصول و آرمان های انقلاب اسلامی پایبند بودند و در واقع علی رغم تلاش بیگانگان و عوامل داخلی برای منحرف کردن از آرمان ها، همچنان پایبندی را حفظ کردند و عمدتا قشر متوسط به پایین بودند.

قطعا می توان گفت افرادی که در حماسه نهم دی ماه حضور داشتند از قشر مرفه نبودند، زیرا افرادی که همیشه خودشان را مدیون انقلاب می دانند (قشر متوسط به پایین ) اکثریت این طیف را تشکیل می داد و امروز همان ها مدافع اصلی انقلاب اسلامی هستند.

مردم در روز 9 دی ماه سال 88 با حضور به موقع خودشان در مقابل اهداف دشمنان و بیگانگان ایستادند و این امر را نمی توان نادیده گرفت از این رو می توان گفت که به همین دلیل از آن روز به عنوان حماسه نهم دی ماه یاد می شود.

*به نظر شما آیا  فتنه تمام شده و فتنه گران دست از خیالات  باطل خودشان دست برداشته اند و یا اینکه در آینده سیاسی کشورمان شاهد رخداد حوادث و فتنه هایی نظیر فتنه سال 88 خواهیم بود؟

تا زمانی که یک بستری مثل جمهوریت در کشور داریم که تابع رأی مردم است و مردم در سرنوشت خودشان دخیل هستند نباید از فتنه و فتنه گر غافل شویم.

دشمنان نظام و فتنه گران تنها بستر منحرف کردن انقلاب را بستر انتخابات و مشارکت مردم در صحنه سیاسی می دانند لذا در آستانه هر انتخاباتی با فضا سازی و تأثیرگذاری بر روند انتخابات فتنه خودشان را تکرار می کنند.

*چطور می شود راه های فتنه در آینده سیاسی کشور را دفع کرد و از آثار حماسه 9 دی در آینده سیاسی کشورمان بهره مند شویم؟

باید تأکید کرد که هیچگاه از فتنه مصون نیستیم و باید بیش از همه اوقات در بین مردم و مسئولان بصیرت وجود داشته باشد و با حساسیت این گلوگاه های انتخاباتی را مراقبت کنیم که نتوانند از این نوع گلوگاه ها برای فتنه گری و از بین بردن نظام استفاده کنند.

بصیرت افزایی و آگاه سازی مردم یکی از راه های بستن نفوذ است لذا می توان از طریق مصوبات قانونی برای جلوگیری از حضور بیگانگان و اصلاح قانون انتخابات راه فتنه های جدید را دفع کرد.

برای بهره گیری از دستاوردهای 9 دی ماه سال 88 در آینده سیاسی کشورمان، هوشیاری و دقت دستگاه های امنیتی، نظارتی و اطلاعاتی کشور می طلبد.

حضور جدی و فعال احزاب طرفدار نظام و علاقه مند به حفظ نظام در عرصه های مختلف نیز از دیگر راه هایی است که می توان آثار 9 دی را حفظ کنیم. خوشبختانه مردم درس های خوبی را از 9 دی ماه سال 88 دریافتند و می دانند که اگر چنین فتنه هایی در جامعه شکل بگیرد نه تنها خود فتنه گرها، در واقع خودشان نیز از بین خواهند رفت و عواقب بدی برای جامعه اسلامی خواهد داشت.

برای جلوگیری از هر گونه حرکتی که زمینه ساز فتنه شود نباید به عواملی که در فتنه نقش داشته اند رأی داد تا در مراکز تصمیم گیری کشور راه پیدا کنند تا کشورمان از گزند فتنه گران و دشمنان دور بماند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن