دیدبان
پرویز سروری:

مسئول مرگ خاموش شهروندان چه کسی است؟

مسئول مرگ خاموش شهروندان چه کسی است؟

دیدبان: پرویز سروری رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا در جریان دویست‌ و نوزدهمین جلسه شورا با اشاره به استمرار آلودگی هوای پایتخت اظهار داشت: باید بگوییم که آلودگی هوای تهران هر سال بدتر از پارسال.

سروری با بیان این مقدمه به بی برنامگی و انفعال در مجریان رفع آلودگی هوای کشور اشاره داشت و افزود: موج بی برنامگی و انفعال در مجریان و مسئولین ذی ربط به خوبی قابل مشاهده است.

وی یادآور شد: مسئله آلودگی هوا به عنوان یک بحران غیرقابل حل در تهران مطرح است این در حالی است که دولت سهم خودش را به شهرداری در حمایت از حمل و نقل عمومی پرداخت نکرده است و به سهم 80 درصدی خودروهای شخصی در آلودگی هوا بی توجه است.

آلودگی هوا با تصمیمات استانی قابل حل نیست بلکه نیازمند تصمیمات پر هزینه و ضروری هستیم.

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا در ادامه خاطرنشان کرد: احساس من این است که مسئولان به این نتیجه رسیده‌اند که کارگروه‌های دعا تشکیل دهند و با مدیریت باد و باران مسئله آلودگی هوا را حل کنند.

وی در ادامه خطاب به مسئولان تصمیم گیر و تصمیم ساز در این زمینه گفت: مسئول ادامه وضعیت آلودگی هوا و مرگ خاموش شهروندان چه کسی است؟ باید پاسخگو باشد؟

پرویز سروری با این بیان که تا کی باید بی‌برنامه و منفعل عمل کرد از شورای شهر تهران خواست تا قاطعانه به این موضوع ورود پیدا کند و تا به نتیجه رسیدن در این مسئله پیگیر حل آلودگی هوا باشد.

ابوالفضل قناعتی نیز در این بین با اعلام اینکه جزیره‌ای عمل کردن کار به جایی نمی‌رساند پیشنهاد داد در خصوص تعیین یک تصمیم‌گیر قاطع در خصوص رفع آلودگی هوا از مقام معظم رهبری در این زمینه کسب تکلیف شود.

عباس جدیدی معاون نظارت شورا نیز با اشاره به اینکه قانون ورود به این موضوع و سهم هر بخش را مشخص کرده است، اظهار داشت: آنچه که مردم را از پای در می‌آورد ذرات معلق زیر 2.5 میکرون است که حاصل احتراق موتورهای کاربراتوری است.

وی افزود: در مورد هزینه تعویض خودروها و تسهیلاتی که در این بخش باید در نظر گرفته شود نیز قانون به صراحت اشاره‌هایی دارد.

جدیدی خاطرنشان کرد: رسیدگی به موضوع آلودگی هوا سخت و پیچیده نیست. ممنوعیت تردد خودروهای بدون معاینه فنی صراحت قانونی دارد که باید اجرایی شود. بنابراین سه گزینه ممنوعیت تردد خودروها و موتورسیکلت‌های کاربراتوری و نیز اجرای قانون راه‌هایی است که به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کند.

منبع: تسنیم

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن