دیدبان

تعیین غرامت برای جاسوسان لانه جاسوسی

تعیین غرامت برای جاسوسان لانه جاسوسی

به گزارش دیدبان به نقل از فارس، پیش از در اردیبهشت‌ماه سال جاری گزارش شده بود سناتور «جانی ایساکسون»، نماینده ایالت جورجیا با ارائه طرحی خواستار پرداخت غرامت به این نفرات از محل این جرائم شده بود.

گروهی از دانشجویان ایرانی در آبان‌ماه سال ۱۳۵۸ سفارت امریکا در تهران را که به «لانه جاسوسی» معروف بود تسخیر کردند.

این دانشجویان عقیده داشتند سفارت آمریکا به مرکزی برای جاسوسی با هدف سرنگونی دولت ایران مبدل شده است. اسنادی که بعدها در محل سفارت آمریکا پیدا شد ادعاهای این دانشجوها مبنی بر استفاده واشنگتن از سفارت خود برای توطئه علیه دولت جمهوری اسلامی و سرنگونی آن را تایید کرد.
مطابق مفاد لایجه بودجه آمریکا، هر یک از ۳۸ گروگان لانه جاسوسی که اکنون زنده هستند، به ازای هر یک روز «اسارت»، مبلغ ۱۰ هزار دلار غرامت دریافت خواهند کرد. علاوه بر این به افرادی که در طول دوران ۴۴۴ روز حضور در ایران همسر یا فرزند آنها بوده‌اند نیز ۶۰۰۰۰ دلار پرداخت می‌شود.

به گزارش «واشنگتن‌هرالد»، آقای «ایساکسون» گفته بخشی از جریمه وضع شده علیه بانک فرانسوی «بی‌ان‌پی پاریبا» به اتهام نقض تحریم‌های ایران، سودان و کوبا به این امر اختصاص خواهد یافت.

دولت آمریکا این بانک فرانسوی را سال گذشته با رقم بی‌سابقه نزدیک به ۹ میلیارد دلار جریمه کرده بود.لایجه بودجه آمریکا برای کسانی که به طور کل «قربانیان حملات تروریستی» خوانده شده‌اند، ۱ میلیارد دلار در نظر گرفته است. یک نماینده کنگره گفته از این رقم، ۳۰۰ میلیون دلار به گروگان‌های لانه جاسوسی تعلق خواهد گرفت.

 

منبع:فارس

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟