دیدبان
فرماندار تهران در جمع خبرنگاران:

هیئت‌های اجرایی مجلس شورا اسلامی و خبرگان مشترک هستند

 هیئت‌های اجرایی مجلس شورا اسلامی و خبرگان مشترک هستند

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، عیسی فرهادی فرماندار تهران ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره آخرین آمار ثبت‌نام‌کنندگان، اظهار داشت: تا این لحظه 113 نفر در حوزه تهران برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کردند و 832 نفر در حوزه تهران، شمیرانات، ری، اسلام‌شهر و پردیس در انتخابات مجلس ثبت‌نام کردند.

وی ادامه داد: ثبت‌نام انتخابات مجلس خبرگان رهبری تا ساعت 17 امروز به پایان می‌رسد و پرونده ثبت‌نام مجلس خبرگان بسته می‌شود، اما ثبت‌نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی پنجشنبه و جمعه ادامه خواهد داشت.

فرهادی یادآور شد: امروز تا ساعت 11 صبح، 99 نفر برای ثبت‌نام در انتخابات در حوزه انتخابیه تهران به فرمانداری مراجعه کردند و تعدادی از داوطلبان نیز در حال پر کردن فرم هستند.

فرماندار تهران با تأکید بر اینکه هیئت‌های اجرایی مجلس شورای اسلامی همان هیئت‌های اجرایی مجلس خبرگان رهبری خواهد بود، افزود: هیئت‌های اجرایی جدیدی برای مجلس تشکیل نخواهد شد؛ با این تفاوت که نماینده شورای شهر استان در هیئت اجرایی مجلس شورای اسلامی به‌جای دادستان شرکت می‌کند.

فرهادی از تشکیل 4 هیئت اجرایی اقلیت‌های دینی خبر داد و یادآور شد: شب گذشته 4 هیئت اجرایی اقلیت‌های دینی در فرمانداری تهران تشکیل شد و 120 نفر از معتمدین اقلیت‌های دینی دعوت شدند که در 4 گروه 30نفره، 4 هیئت اجرایی اقلیت‌های دینی را تشکیل دادند.

وی در پاسخ به این سؤال "آیا تاکنون تخلف انتخاباتی صورت گرفته است؟" خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون تخلفی صورت نگرفته و در نظرسنجی افراد مراجعه‌کننده شکایتی نبوده و طراحی ثبت‌نام، سیستم‌ها و نیروی انسانی مجرب نشان می‌دهد که اگر ظرفیت‌ها دو برابر شود، آمادگی ثبت‌نام خواهیم داشت.

فرماندار تهران در پاسخ به این سؤال "آیا مهلت ثبت‌نام در انتخابات تمدید می‌شود؟" خاطرنشان کرد: تمدید انتخابات طبق قانون ممنوع است، اما امروز تا ساعت 17 هر تعداد مراجعه‌کننده داشته باشیم، کارشان را تا هر ساعتی طول بکشد انجام می‌دهیم، اما بعد از ساعت 17 تمدید مهلت نخواهیم داشت.

فرهادی در پایان یادآور شد: هیچ تمدید مهلت ثبت‌نامی در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی اتفاق نخواهد افتاد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن