دیدبان

افزایش آمار مرگ و میر تهرانی به دلیل آلودگی هوا

افزایش آمار مرگ و میر تهرانی به دلیل آلودگی هوا

به گزارش دیدبان به نقل از فارس، در ادامه دویست و هجدهمین جلسه شورای شهر تهران و پس از استماع اعضای شورای شهر تهران از گزارش دبیر دبیران شورایاری منطقه یک، هرکدام نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص منطقه یک مطرح نمودند.

مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه یکی از چالش‌های شهرداری‌ و شورایاری‌ها مدل ارتباطی و گفت‌وگو میان این دو مجموعه است، گفت: متاسفانه سیستم شهرداری و شورایاری‌ها در برخی از مناطق دچار نوسان است.

وی با بیان اینکه بایستی به شورایاری‌ها احترام گذاشت، گفت: رعایت احترام و شورا باوری می‌تواند به عنوان یک مدل برای شهرداران و معاونت‌های شهرداری باشد به طوریکه هم‌اکنون این تعامل و همکاری و احترام در منطقه یک وجود دارد.

رئیس ستاد شورایاری محلات شهر تهران با بیان اینکه مشکلات و موانع محلات بایستی در کمیسیون شوراها دسته‌بندی و رسیدگی شود، گفت: این موضوع می‌تواند بسیاری از مشکلات محلات را برطرف کند.

طلایی به ادامه خط مترو از تجریش به سمت شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: این کار بایستی حتماً ر کمیسیون عمران و حمل و نقل مورد بررسی قرار بگیرد.

وی با اشاره به نگرانی شهروندان در منطقه یک به دلیل ساخت و سازهای بی‌رویه و برج‌سازی در این منطقه تاکید کرد: متاسفانه برج سازان در این منطقه منجر به تخریب باغات شده‌اند که امیدواریم کمیسیون شهرسازی و معماری به موضوع ورود پیدا کند و برای باقی‌مانده باغات تصمیم‌گیری کند.

نایب رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که می‌بایستی در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گیرد، نوع کارکردها و برنامه‌های فرهنگی در مناطق و محلات است چرا که قطعاً کارکردهای فرهنگی در مناطق متفاوت است و این مأموریت نیز بایستی از سوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر پیگیری شود.

 در ادامه جلسه، اسماعیل دوستی رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه برج‌سازی در منطقه یک شاکله این منطقه را به هم زده است، گفت: برج‌سازی‌های بی‌رویه منجر به این شده که دیگر کوی شمیران پیدا نباشد.

وی ادامه داد:در تهران بخصوص در مناطق شمالی دیگر کسی برای زندگی ساختمان نمی‌سازد بلکه ساخت و سازها برای پول و ثروت شده است و این موضوع یک نفر، دو نفر نیست و همه اینطور شده‌اند و می‌بایستی فکر اساسی برای شمیران کرد.

دوستی همچنین درخصوص حاشیه‌های منطقه یک خاطرنشان کرد: برای دارآباد باید طرح خاصی برنامه‌ریزی کرد ضمن اینکه در منطقه یک برای کنترل سیلاب‌ها و همچنین جذب گردشگری می‌بایستی برنامه‌های متعددی انجام داد.

عباس جدیدی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه منطقه یک بیشتری آراء کمیسیون ماده ۱۰۰ را به خود اختصاص داده است، گفت: این موضوع بسیار نگران کننده است و ما انتظار داریم شورایاران به عنوان دیده‌بان‌های شهری در این زمینه ورود پیدا کنند.

وی گفت: آرا نشان می‌دهد که شورایاران در آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ توجهی نمی‌کنند به طوریکه یکی از مهمترین وظایف شورایاران در باب نظارت و ارائه گزارشات لازم است.

معصومه آباد رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه منطقه یک در دو بخش بافت فرسوده و بافت جدید طراحی شده است، گفت: متأسفانه در بازدیدهایی که از امامزاده قاسم داشته‌ایم شاهد بوده‌ایم که گلاب‌دره در بخش بافت فرسوده قرار گرفته است.

وی گفت: متاسفانه در گلاب‌دره شاهد ساخته شدن خانه‌ها به صورت غیرمجاز هستیم و به قول معروف یک شبه ۲ اتاق ساخته می‌شود و وقتی این موضوع را پیگیری کردیم ساکنان این محله اعلام کردند که اگر شهرداری متوجه نشود ایرادی به این ساخت و سازها نمی‌گیرد.

وی همچنین به سیستم فاضلاب گلاب‌دره اشاره کرد و گفت: این موضوع نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

در ادامه جلسه، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص جمع‌بندی گزارش منطقه یک و مشکلات این منطقه خاطرنشان کرد: ما در گذشته نیز در خصوص برج‌سازی‌ها در منطقه یک هشدارهایی داده بودیم به طوریکه در این منطقه شاهد ساخت و سازهای ساختمان‌ها به طبقات مختلف (۴ تا ۹) طبقه هستیم.

وی گفت: کوچه‌های باریک و تنگ منطقه یک کشش این ساخت و سازها و برج‌سازی‌ها را ندارد و این موارد از مهمترین مشکلات منطقه محسوب می‌شود.

چمران با اشاره به عدم پارکینگ در منطقه یک گفت: علاوه بر مشکلات پارکینگ در این منطقه، در مناطق دیگر نیز این مشکل وجود دارد که از آن جمله می‌توان به محله نازی‌آباد اشاره کرد که برای جای پارک قمه می‌کشند.

وی در ادامه به میزان مرگ و میرها در روزهای اخیر در پی آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: میزان مرگ و میر از ۱۵۰ نفر به ۱۸۰ نفر رسیده است.

رئیس شورای شهر تهران همچنین به تعطیلی یک هفتگی معادن شن و ماسه در یک هفته اخیر به دلیل آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: اینگونه کارها به درد نمی‌خورد به طوریکه برخی از این معادن ۱۵ سال است که پروانه فعالیت آنها به اتمام رسیده است که امیدواریم استاندار تهران به میدان بیاید و تدبیری برای این موضوع اتخاذ کند.

چمران در ادامه به فعالیت شورایاری‌ها در مناطق و محلات اشاره کرد و گفت: ما برای فعالیت‌های این مجموعه تلاش‌های گسترده‌ای را کرده‌ایم و حتی در دولت نهم، دهم و یازدهم، وزارت کشور و فرمانداری مخالف برگزاری انتخابات بودند اما با پیگیری و دریافت دستور مستقیم دولت اقدام به برگزاری انتخابات شورایاری‌ها کردیم.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن