دیدبان

دیدگاه شهید قنطار درباره رهبر انقلاب

دیدگاه شهید قنطار درباره رهبر انقلاب

دیدبان: سمیر قنطار در سخنرانی ها و مصاحبه های مختلف و همچنین در کتاب خاطراتی که در مورد سالهای اسارت وی تدوین شده است، بخش های مختلفی از شکنجه های رژیم صهیونستی را تشریح می کند، اما در عین حال تاکید می کند که در طول 30 سال اسارت، هیچ‌گاه احساس پشیمانی نکرده است. وی می‌گوید: حتی پیشنهاد شد نامه‌هایی به خانواده‌های کشته شدگان بنویسم و اظهار پشیمانی کنم تا در مجازاتم تخفیف دهند، اما من این کار را نکردم.

نظرات سمیر قنطار در مورد رهبر انقلاب

سمیر قنطار که در سال 1390 برای شرکت در کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین به تهران آمده بود، با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در افتتاحیه این اجلاس تاکید کرد: واضح است امروز امپریالیسم جهانی تلاش می کند از قیام های عربی به نفع خود بهره برداری کند، اما امام خامنه ای با اظهارات و موضع گیری آشکار خود، نکات مهمی را بیان نمود و همانطور که موضع جمهوری اسلامی ایران در گذشته نیز در مورد پرونده فلسطین مشخص بوده، ایشان نیز بر همان مواضع اما با لحنی جدید تأکید کردند.

وی افزود:  امام خامنه ای در اظهارت خود بر وحدت فلسطینیان و تلاش برای متحد کردن آنان با هدف اتخاذ موضعی قدرتمند و واحد در مسائل مختلف منطقه ای تأکید داشتند. بنده معتقدم سخن رهبر انقلاب ایران در بردارنده پیام هایی آشکار بوده که تأکید کننده مواضع شرافتمندانه  جمهوری اسلامی ایران و امام خمینی(ره) در مورد فلسطین بوده است.

سمیر قنطار پس از آزادی در کنفرانس هایی در ایران نیز مشارکت داشت، وی چند بار به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت و در یکی از این دیدارها انگشتر و چفیه ای را نیز از ایشان هدیه گرفت.  قنطار در این زمینه می گوید:  من برای اولین بار که رهبر ایران را دیدم از این که او اطلاعات زیادی درباره من دارد، تعجب کردم . ایشان حتی از زندگی من در زندان نیز خبر داشتند.

 

منبع:مشرق

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن