دیدبان

چند سوال آسان از برادر سید حسن خمینی!

چند سوال آسان از برادر سید حسن خمینی!

به گزارش دیدبان به نقل از مشرق، دکتر محمد صادق کوشکی، در یادداشتی خطاب به سید حسن خمینی نوشت:

1- برادر سیدحسن خمینی! سالهاست که مسئولیت مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام(ره) را بر عهده دارید و تاکنون در قبال این مسئولیت و میلیاردها تومان اموالی که از بودجه کشور به این موسسه اختصاص یافته و هزینه شده، گزارشی به مردم ارائه نکرده اید و از آنجا که دانستن را حق مردم می دانید و بر پاسخگویی مسئولان به مردم و افکار عمومی و نقش مطبوعات و رسانه ها در پرسش از مدیران کشور اصرار دارید، مناسب است که جهت تنویر افکار عمومی به چند سوال آسان، پاسخ هایی درخور بدهید. پاسخ هایی که ثابت می کند چقدر به شعار دانستن حق مردم است و ضرورت پاسخگو بودن مسئولان پایبندید.

2- چند سال پیش، موسسه تنظیم و نشر اقدام به چاپ دیوان اشعار امام به صورت طلاکوب و با هزینه هر جلد 150 دلار (در شمارگان 3 هزار جلد) نمود! آیا از این اقدام خبر دارید و آن را تأیید می کنید؟ اگر از این اقدام بی خبر بوده یا هستید پس چگونه خود را مسئول این مجموعه می دانید؟ و اگر در جریان این امر بوده و با آن موافقت کرده اید پس چرا گزارشی از این اقدام به مردم (که هزینه فوق از جیب آنان صورت گرفته است) نداده اید؟

3- هزینه هایی که موسسه تحت امر شما برای فیلم «فرزند صبح» انجام داده چقدر است؟ سرنوشت این فیلم به کجا انجامید؟ آیا بودجه ای که از جیب فقرا، ایتام، زنان بی سرپرست و نیازمندان کشور درآمده و در اختیار شما و موسسه تنظیم و نشر قرار گرفته باید برای ساخت فیلمی هزینه شود که فارغ از کیفیت نازل هنری و عدم تعهد به آبرو و اعتبار حضرت امام(ره)، امکان نمایش عمومی هم پیدا نکند؟ اگر قرار بود بودجه این فیلم از جیب خودتان تأمین شود باز هم چنین هزینه ای صورت می گرفت؟

4- چرا فردی مانند (غ.ر) که در وبلاگ شخصی اش انواع اهانت ها و اتهامات را به صراحت به ساحت قدسی حضرت امام(ره) نسبت داده در پژوهشکده تحت امر شما به تدریس مشغول است؟ آیا قرار است چنین فردی در پژوهشکده امام خمینی(ره) به بازنشر افکار و اندیشه های ایشان بپردازد؟

5- تاکنون فرصت داشته اید صحیفه امام را کاملاً و خط به خط مطالعه کنید؟ سخنرانی ها و مکتوبات به جامانده از یادگار حضرت امام (مرحوم حاج احمد خمینی) را چطور؟ آیا سخنان و مواضع خودتان را هم جهت با مواضع حضرت امام(ره) و یادگار ایشان می دانید؟ اگر دانشجو یا طلبه ای از شما در خصوص دلیل تفاوت های فاحش فکری میان شما و این دو بزرگوار پرسش کند، چه پاسخ خواهید داد؟ آیا شما هم مانند حضرت روح الله و فرزند گرامی اش به استکبار ستیزی، دشمن راهبردی با آمریکا و نظام سلطه، نفی اشرافی گری و ترجیح دادن یک موی کوخ نشینان به همه دنیای کاخ نشینان اعتقاد دارید؟ اگر پاسخ مثبت است پس چرا چنین مواضعی از شما دیده و شنیده نشده است و اگر به این موارد معتقد نیستید چرا بر استفاده از نام و اعتبار «خمینی» اصرار دارید؟ آیا قبول ندارید که نام و اعتبار «خمینی» باید در مسیر نشر افکار «خمینی» هزینه شود؟

6- احتمالاً می دانید که اطرافیان مرحوم منتظری چه کینه ای از یادگار امام (سید احمد خمینی) داشتند و حتی در جزوات و مکتوبات غیرقانونی خود ایشان را به جعل دست خط امام متهم کردند! تاکنون موضعی از شما و موسسه در این خصوص ندیده و نشنیده ایم! اگر مردم مایل باشند نظر شما در خصوص ماجرای عزل قائم مقام رهبری را بشنوند به کجا باید رجوع کنند؟

7- این روزها برخی از "ابراهیم یزدی" به عنوان مشاور حضرت امام در پاریس یاد کرده اند! راستی نظر شما و موسسه در این خصوص چیست؟ مگر نه اینکه موسسه تحت امر شما مرجع رسمی تأیید یا تکذیب چنین ادعاهایی است؟

8- شاید یادتان باشد حضرت امام در جریان اهانت جبهه ملی به حکم قصاص چه موضعی اتخاذ کردند! آیا شما در برابر توهین یکی از اعضای جبهه ملی به حکم قصاص در روزنامه آسمان (در سال جاری) واکنشی نشان دادید؟ آیا ممکن است نظرتان را در این خصوص (جهت اطلاع افکار عمومی) بیان فرمایید.

9- البته سوالات فراوان است ولی شما تاکنون در برابر خبرنگاران و افکار عمومی دانشگاهیان و حوزویان قرار نگرفته و پاسخگو نبوده اید! لذا ناچار به طرح مطبوعاتی چند سوال فوق شدیم و البته واکنش شما به این سوالات، گویای پایبندی شما به شعار "دانستن حق مردم است!" خواهد بود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن