دیدبان
آیت‌الله صدیقی:

هیچ کدام از این فتنه‌ گران در جبهه‌ های هشت ساله نبودند

هیچ کدام از این فتنه‌ گران در جبهه‌ های هشت ساله نبودند

دیدبان: آیت‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران سخنران اصلی مراسم مراسم اربعین شهید مدافع حرم، روح‌الله قربانی بود. ایشان در ابتدای سخنانش گفت: دنیا برای همه گذر است، کسی قرار نیست که در این دنیا بماند و همه مسافریم. همه باید توشه‌ای داشته باشیم. کسی که عالم برزخ و قیامت را باور دارد، هم باید واجبات الهی را بشناسد و ترک نکند و هم اینکه ترک گناه و معصیت کند.

وی با ابراز اینکه یکی از واجبات الهی حضور در مساجد و حفظ اجتماعات حزب‌اللهی است، گفت: نگذارید این‌هایی که دست حزب‌اللهی‌ها را بسته‌اند و می‌خواهند مجلس را قبضه کنند، دوباره فتنه کنند. هیچ کدام از فتنه‌گرها، این چنداسمی‌ها که در زمان انتخابات ظاهر می‌شوند در جبهه‌های 8ساله نبودند و جبهه برای حزب‌اللهی‌ها بود. امروز هم وظیفه حفظ حرم آل‌الله برای شماست. کدام‌یک از این‌ها شهید نداده‌اند؟ نکند در خانه بنشینید و دوباره شهر و کشور را ناامن کنند. شخصیت‌زده نشوید. بعضی‌ها هستند که از امام بودند و با امام نبودند. از بیت امام بودند و با امام نبودند و فتنه کردند و رهبری را در زمان فتنه تنها گذاشتند. در خانه ننشینید و به این‌ها امان ندهید که این نوع سیاست هم عبادت است.

وی ادامه داد:‌ حضور شما در مساجد و جمع حزب‌اللهی‌ها خار چشم فتنه‌گران است. جمع‌های حزب‌اللهی را حفظ کنید که رضای خدا در آن است و بهترین عبادت است. همه اینها برای تأمین معاش آخرت است.

وی با اشاره به اینکه دو عمل ترک گناه و انجام واجبات، نکات اساسی دین است، گفت: خداوند می‌فرماید در کارهای خیر از همدیگر سبقت بگیرید و از میان همه اینها مسئله شهادت است که از همه اعمال خوب متفاوت است. شهادت تولدی جدید است و چون اکسیری است که جنس انسانها را عوض می‌کند. حربن یزید ریاحی تا روز عاشورا زشت و سیاه بود ولی روز عاشورا امام حسین جنس او را عوض کرد و می‌بینیم که چنان به شهادت رسید که در کارنامه او یک گناه هم نوشته نشده است.

وی با یادآوری تأثیری که شهادت و شهید در جامعه می‌گذارد، گفت: اگر شهدای 8 سال دفاع مقدس نبودند، همین مساجد و امنیت هم نبود. میان این شهرک گاهی آدم‌های غافل هم دیده می‌شود ولی وقتی تابوت شهید تشییع می‌شود و جمعیت زیادی پشت این تابوت می‌آیند به‌یک‌باره همه چیز دگرگون می‌شود. وقتی می‌بینند جوانی با تن سالم در مسیر حسین رفته و شهید شده و آغشته به خون برگشته است، خود این آگاهی است و آدم‌ها را از غفلت بازمی‌دارد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن