دیدبان

امیدواریم ایران قدرت ما را آزمایش نکند

امیدواریم ایران قدرت ما را آزمایش نکند

دیدبان: الشرق الاوسط بیان می کند که سفیر عربستان سعودی در مصر ایران را متهم کرد به دنبال تحمیل سلطه اش بر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و دیگر کشورهای عربی است.

عبدالعزیز قطان که همچنین نماینده دائم ریاض در اتحادیه عرب است گفت روابط مصر و عربستان به طور بی سابقه ای خوب است.

وی در کنفرانس خبری که در سفارت عربستان برگزار شد، گفت ملک سلمان، پادشاه عربستان، در آینده بسیار نزدیک به مصر سفر خواهد کرد.

وی افزود نتایج توسعه این روابط فوق تصور است. قطان گفت مدتها است با سکوت و آرامش بدون توجه به شکاکان در خصوص این روابط فعالیت می کنیم و در آینده نزدیک این روابط قویتر خواهد شد.

وی ایران را متهم کرد که «به دنبال تحمیل سلطه اش بر کشورهای عربی حوزه خلیج (فارس) و دیگر کشورهای عربی است و اختلاف را اختلاف مذهبی بین سنی و شیعه نشان می دهد و به ناحق در امور ما دخالت می کند.»

قطان گفت:« ایران لبنان را به «دولت در دولت» تبدیل کرده است زیرا فردی در جنوب حضور دارد که برخی از اشخاص را می رباید و بر دولت بطور کامل تحکم می کند و هر چه عمران و آبادی و بازسازی در لبنان را ویران می کند. علاوه براین شبکه های جاسوسی در کویت و عربستان دارد. ایران همچنین سعی دارد حکومت بحرین را متزلزل کند و فتنه طائفه ای ایجاد کند و این کار را در سوریه نیز انجام می دهد.» وی افزود ایران نیات بدی برای منطقه دارد.

سفیر عربستان در قاهره در ادامه گفت:« امیدوارم ایران قدرت عربستان را آزمایش نکند. ما در یمن به درخواست رسمی رئیس دولت (فراری و مستعفی) یمن وارد شدیم و نمی پذیریم کودتای حوثیها (انصارالله) بر دولت مشروع تحمیل شود.

وی خواستار اجرای قطعنامه 2216 شورای امنیت سازمان ملل متحد و تسلیم شدن سلاح ها شد. قطان تاکید کرد عربستان هیچ نوع ناآرامی را در کشور همسایه نمی پذیرد زیرا این مسئله جنبه امنیتی دارد و برای عربستان خط قرمز است.

 

منبع:انتخاب

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن