دیدبان

آموزش زبان فارسی در مدارس ارمنستان رسمی می‌شود

 آموزش زبان فارسی در مدارس ارمنستان رسمی می‌شود

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، مجید مشکی رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان، با حضور در محل وزارت علوم جمهوری ارمنستان با خانم نارینه هوانیسیان، مدیرکل آموزش این وزارتخانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که برای بررسی مسائل آموزشی مدارس فارسی‌آموز و رفع مشکلات آموزش زبان فارسی انجام گرفت، مدیرکل آموزش وزارت علوم ارمنستان اساسی‌ترین مشکلات آموزش زبان‌های خارجی از جمله زبان فارسی را فقدان کتاب‌های آموزشی استاندارد و فقدان معلمان کارآمد برشمرد.

وی ادامه داد: این مشکلات در حوزه زبان فارسی قدری جدی‌تر از برخی زبان‌های آموزشی دیگر است لذا امید است تا برگزاری این جلسه و سلسله جلسات مشابه بتواند مشکلات موجود را حل و فصل کند.

در ادامه این دیدار، مجید مشکی رایزن فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در ارمنستان اظهار کرد: با تلاش و حمایت وزارت علوم ارمنستان برای رسمی کردن آموزش زبان فارسی در مدارس، اکثر مشکلات بیان شده قابل رفع و حل خواهد بود چرا که اگر آموزش زبان فارسی به صورت رسمی در برنامه مدارس گنجانده شود میزان حق‌الزحمه و نیز بیمه بازنشستگی معلمان زبان فارسی اصلاح می‌شود.

وی افزود: این موضوع خود زمینه‌ای برای جذب اساتید برتر خواهد شد، ضمن اینکه به صورت طبیعی کمک‌هایی نیز برای چاپ کتب زبان فارسی اختصاص می‌یابد و به نظر می‌رسد که با این اقدام عمده مشکلات موجود در حوزه آموزش زبان فارسی حل خواهد شد.

مشکی ضمن ارائه کتب خواندن و نوشتن کلاس اول ابتدایی ایران به عنوان کتاب‌های استاندارد برای آموزش زبان فارسی، خواستار اعلام نظر رسمی وزارت علوم ارمنستان درباره کتاب‌ها شد و گفت: این کتاب‌ها به صورت علمی توسط یک تیم کارشناسی تهیه شده و چنانچه مجوز لازم از سوی وزارت علوم صادر شود، همین اثر فرهنگی می‌تواند برای تدوین زبان فارسی در سال‌های اول و دوم کلاس‌های فارسی‌آموزان، پایه خوبی باشد.

در پایان این دیدار، مدیرکل آموزش وزارت علوم ارمنستان ضمن ابراز قول مساعد برای رسمی کردن آموزش زبان فارسی در مدارس ارمنستان، مکاتبه رسمی با وزیر علوم ارمنستان در مورد کتب کلاس اول و دوم را خواستار شد و پیگیری امور تا حصول نتایج مطلوب را جزء وظایف خود اعلام کرد.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران