دیدبان
عسگری:

در سازمان مالیاتی آجر روی آجر گذاشتیم

در سازمان مالیاتی آجر روی آجر گذاشتیم

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، علی عسگری در نهمین همایش سیاستهای مالیاتی و امور مالیه در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران در آخرین سخنرانی خود در جایگاه رئیس سازمان امور مالیاتی افزود: در این دوران گذار ، برخی بدعتها باید تغییر و بدعتهای جدید جایگزین شود .

وی گفت: این تغییرات شاید به مذاق برخی خوش نیاید اما اگر نگاه بلند مدت داشته باشیم این تغییرات لازم است.
رئیس کل سابق سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر لزوم استمرار اقدامات انجام شده در این سازمان تا دستیابی به نتیجه گفت: از آقای عرب مازار رئیس اسبق این سازمان نیز تشکر می کنم و در روزهای اولی که به این سازمان آمدم اعلام کردم اگر هنری داشته باشم آن است که کارهای قبلی را تکمیل کنم تا خدمتی شده باشد.
عسکری خاطر نشان کرد: اگر در آینده دنبال نظام کارآمد مالیاتی در کشور هستیم باید این مسیر ادامه یابد.
رئیس کل سابق سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه در چند سال اخیر اقدامات مختلفی در این سازمان انجام شده است افزود: طرح جامع مالیاتی که از زمان آقای عرب مازار کلید خورد هم اکنون در حال پیاده سازی ملی است و در 20 استان اجرا شده است و امسال در 10 استان دیگر نیز پیاده سازی می شود.
آقای عسکری گفت: بهترین و مطمئن ترین زیرساخت فناوری و مراکز دیتا در کشور در سازمان امورمالیاتی مستقر شده است.
وی تصریح کرد: اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم انجام و ابلاغ شد و از ابتدای سال آینده نیز اجرا می شود و فرآیند اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز در مراحل نهایی در دولت است.
رئیس کل سابق سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه لایحه نگهداری و استفاده از صندوق فروش در دولت مهار شد و بزودی به مجلس تقدیم می شود گفت: در این سالها نیروی انسانی متخصص سازمان 50 درصد اضافه و 12000 نیرو به مجموعه کارشناسان ما افزوده شد.
وی توسعه و بهسازی فضای اداری در سراسر کشور را از دیگر اقدامات انجام شده در سازمان امور مالیاتی بیان کرد و گفت: هر کوله باری که بر زمین بود از زمین برداشتیم تا به مقصد برسانیم .
عسکری افزود: تنقیح قوانین از دیگر اقدامات مهم در این سازمان بود که الگویی برای سایر دستگاههای اجرایی شد .
وی با قدردانی از نیروی انسانی فنی ، اجرایی و ورزیده سازمان امور مالیاتی گفت: با وجود برخی تبلیغات ، نیروهای این سازمان از بهترینها در کشور هستند.
رئیس کل سابق سازمان امور مالیاتی گفت: در این میان ممکن است نیرویی خوش نام نباشد که در برخی موارد نیز نظام مالیاتی را دچار چالش کرده است اما بیشتر نیروهای این سازمان خدوم ، خدمتگزار و خدمت رسان هستند .
عسکری افزود: ان شاءالله این مسیر با حضور آقای تقوی نژاد رئیس جدید سازمان امور مالیاتی ادامه خواهد یافت و کارها را از امروز دنبال خواهد کرد.
رئیس کل سابق سازمان امور مالیاتی با اشاره به خاطره ای از دوران کاری خود گفت: همایش سیاست های مالیاتی و مالیه عمومی نیز جایگاه خود را در جامعه دانشگاهی و علمی کشور پیدا کرده است و ارتقاء کیفیت مقاله ها نیز این واقعیت را نشان می دهد و باید این روند استمرار یابد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن