دیدبان
صالحی با العهد مطرح کرد

آینده هسته‌ای درخشان ایران

 آینده هسته‌ای درخشان ایران

به گزارش دیدبان،پایگاه خبری العهد لبنان با علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران مصاحبه کرده است.

این رسانه پیش از شروع مصاحبه نوشت جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های اخیر شاهد تحولات علمی بزرگی در زمینه دستیابی به انرژی هسته‌ای برای اهداف صلح آمیز بوده بدون این‌که خدمات دانشمندان جوانش را که به دست ناپاک دشمنان برای جلوگیری از مسیر پیشرفت هسته‌ای به شهادت رسیدند، نادیده بگیریم.

اما پس از 12 سال ایستادگی و مقاومت، جمهوری اسلامی به لطف رهبری و تلاش‌های تیم هسته‌ای مذاکره‌کننده توانست گروه پنج به علاوه یک را وادار کند حق ایران در دستیابی به انرژی هسته‌ای مسالمت آمیز و ورود به  باشگاه هسته‌ای را به رسمیت بشناسد. پس از مذاکرات سخت، ایران مرحله جدیدی را در فعالیت‌های هسته‌ای به ویژه در زمینه همکاری بین المللی آغاز خواهد کرد.

علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که مسئول فنی مذاکرات هسته‌ای بود، در گفت‌وگو با العهد از آینده ایران و همکاری متقابل میان کشورهای بزرگ و برخی جزئیات توافق هسته‌ای سخن گفته‌ است.

صالحی می‌گوید توافق هسته‌ای همانطوری بود که ما می‌خواستیم، هر چند برخی تغییرات غیر اساسی ایجاد شد که هرگز تاثیری بر فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ما نخواهد گذاشت به ویژه این‌که زیر ساخت و چارچوب برنامه هسته‌ای ما موجود است و هیچ تغییری در آن رخ نداده بلکه بر عکس شاهد توسعه و پیشرفت خواهد بود.

وی می‌افزاید ما با برخی محدودیت‌ها موافقت کردیم به عنوان مثال طرف مقابل از ما خواست وارد فعالیت هسته‌ای مرتبط با تولید اورانیوم نشویم، در حالی که ما نیازی به این کار نداریم و ما به آنها اعلام کردیم طی سال‌های آینده هرگز در این زمینه وارد نخواهیم شد با وجودی که ما نحوه تولید آن را می‌دانیم و پس از گذشت چند سال در تولید آنچه می‌خواهیم آزاد خواهیم بود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن