دیدبان

رفاقت بازی کمیسیون اقتصادی مجلس با وزارت اقتصادی ها

رفاقت بازی کمیسیون اقتصادی مجلس با وزارت اقتصادی ها

دیدبان: موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارخبر با بیان اینکه سهامداران 2 شرکت پدیده و پردیس بان بلا تکلیف هستند و مشکلات آنها حل نشده است، گفت: شرکت پدیده حدود 120 هزار سهامدار و شرکت پردیس بان نیز حدود 30 هزار سهامدار دارد. این شرکت ها که سهام خود را فروختند، در حال حاضر سر رسید آنها فرا رسیده رسیده ولی توانایی مالی ندارند تا اصل پول مردم را بدهند.

وی با اشاره به ماده 99 قانون برنامه پنجم توسعه کشور تصریح کرد: طبق این ماده وزارت اقتصاد و دارایی باید برای فروش اوراق بهادار کنترلهای لازم را داشته باشد و این فروش زیر نظر بورس انجام شود که متاسفانه مسئولین وزارت اقتصاد در این زمینه کوتاهی کردند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: شورای عالی امنیت ملی در این زمینه بررسی های لازم را انجام داد و از وزارت کشور خواست تا موضوع را حل کند. وزارت کشور هم به استاندار خراسان رضوی ماموریت داده تا مشکلات را حل و فصل کند اما متاسفانه هنوز این معضل باقی است.

ثروتی با بیان اینکه این شرکت ها هنوز زیر نظر بورس نرفتند، افزود: قرار بود سازمان حسابرسی که زیر نظر وزیر اقتصاد است، حسابرسی انجام بده اما به رغم گذشت یک سال هنوز این کار هم انجام نشد.

وی با اشاره به تجمع سهامداران مقابل مجلس، دادستانی و تجمع در مشهد تصریح کرد: به دلیل سهل انگاری مسئولین وزارت اقتصاد، مردم دارای مشکل شدند. اما در حال حاضر راهکار حل مشکل این است که این شرکت ها زیر نظر بورس بروند و یا باید یک سرمایه گذار سهام آنها را خریداری کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به تهیه طرح استیضاح وزیر اقتصاد در همین زمینه، گفت: این استیضاح 25 امضا داشت و آقای ابوترابی نائب رئیس اول مجلس 2 بار با حضور وزیر و طراحان استیضاح جلسه گذاشت و قرار بود مشکلات حل و فصل شود، اما هنوز نتیجه نداده است.

ثروتی با بیان اینکه در همین رابطه از چهار وزیر اطلاعات، دادگستری، کشور و اقتصاد در مجلس سوال شد، افزود: همچنین ما در این زمینه در خصوص عملکرد وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی، خواستار اجرای ماده 236 آئین نامه داخلی مجلس شدیم.

وی افزود: طبق این ماده هر گاه وزارتخانه و یا دستگاهی تخلف قانونی داشته باشد  و 10 نماینده تقاضای رسیدگی داشته باشند، این تقاضا به هیئت رئیسه مجلس تحویل داده می شود و سپس به کمیسیون مربوطه ارجاع می گردد تا گزارشی تهیه و در صحن مجلس قرائت شود.

نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: این تقاضا تحویل هیئت رئیسه و به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع شد اما کمیسیون اقتصادی به دلیل رفاقت بازی که با مسئولین وزارت اقتصاد دارند، این وظیفه خود را انجام نمی دهند و بهانه هایی می آورند که قابل قبول نیست.

ثروتی با بیان اینکه در صورت تهیه گزارش و قرائت در صحن مجلس، با رای مثبت نمایندگان این گزارش برای بررسی تخلفات به قوه قضائیه ارسال می شود، افزود: ما در همین زمینه به لاریجانی رئیس مجلس تذکر دادیم تا این کمیسیون را دستور دهد که به وظیفه قانونی خود عمل کند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن