دیدبان

جانبازی بعد از حدود سیزده سال بینا شد

جانبازی بعد از حدود سیزده سال بینا شد

به گزارش دیدبان، دکترعلیرضا رامین خو در گفت وگو با ایرنا اظهارکرد: جانباز ابراهیم عباسی از استان کرمانشاه که با عنوان شهید زنده مطرح است، امروز با حضور تیم پزشکی سه نفره شامل فوق تخصص شبکیه، گلوکوم و قرنیه مورد عمل جراحی قرار گرفت و امید ما برای بینا شدن این جانباز عزیز کشورمان بسیار بالا است.
وی با بیان اینکه عمل جراحی بینایی این جانباز 59 ساله را موفقیت آمیز اعلام کرد و گفت: چشم راستش دیگر بینایی ندارد اما چشم چپش پس از انجام موفقیت آمیز عمل پوند قرنیه امکان بازگشت بینایی اش زیاد است.
جانباز ابراهیم عباسی در سال 1381 به دلیل منفجرشدن مین هر دو دست وی قطع و چشمانش را از دست داده و از ناحیه پا نیز به شدت آسیب دیده بود.
رامین خو با بیان اینکه تمام هزینه های عمل جراحی این جانباز را بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت می کند، افزود: برای این عمل جراحی تاکنون مشاوره های مختلفی برای جانباز برگزار شده تا مشخص شود که تا چه حد این پیوند قرنیه می تواند موثر باشد.
وی خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی ها با پزشکان و بانک چشم، امروز قرنیه این جانباز پیوند شد.
مشاور پزشکی دبیرکل خانه ایثارگران افزود: مانند این جانباز70 درصد در کشور کم داریم و قرار است در استانهای مختلف این گونه جانبازان خاص را شناسایی تا بتوانیم مشکلات آنان را رفع کنیم.
براساس آمار بنیاد شهید، تعداد جانبازان کل کشور 546 هزار و 108 نفر است که از این تعداد 320 هزار و 528 نفر جانباز زیر 25 درصد(شامل 59 درصد از جانبازان) و 225 هزار و 580 نفر (شامل41درصد جانبازان) بیش از 25 درصد جانبازی دارند.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران