دیدبان

سردرگمی سپرده‌گذاران در جشنواره مهر فرهنگیان

سردرگمی سپرده‌گذاران در جشنواره مهر فرهنگیان

دیدبان: طرح مشترک وزارت آموزش و پرورش و بانک سرمایه که تحت عنوان "جشنواره مهر فرهنگیان" برگزار شده بود، با بدقولی های به وجود آمده، موجب سرگردانی فرهنگیان سپرده گذار شده است.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی خیبر، در شهریورماه 1394 وزارت آموزش و پرورش با اعلام برگزاری طرح "جشنواره مهر فرهنگیان" از بانک سرمایه به عنوان حامی این طرح یاد کرد. (اینجا)

منصور مجاوری، مشاور اجرایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، در تاریخ 2 شهریورماه 1394 و با اعلام این خبر، گفته بود: "به منظور ترویج فرهنگ اعطای وام قرض الحسنه و نیز بهره مندی فرهنگیان محترم از جوایز این بانک، طرح جشنواره مهر فرهنگیان توسط معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی و با حمایت بانک سرمایه برگزار می شود. فرهنگیان شاغل و بازنشسته سراسر کشور می توانند تا تاریخ ۹۴/۶/۲۵ با افتتاح حساب قرض الحسنه پس انداز در این جشنواره شرکت کنند. فرهنگیان شاغل و بازنشسته  می توانند با حداقل موجودی ۵۰۰/۰۰۰ هزار ریال نسبت به افتتاح حساب اقدام نمایند. زمان قرعه کشی این جشنواره مهر ۱۳۹۴ توسط وزارت آموزش و پرورش و با حضور بانک سرمایه به عنوان حامی مالی، در یکی از مدارس انجام خواهد شد."

از سوی دیگر، خیرالله بیرانوند، مدیرعامل بانک سرمایه، نیز در تاریخ 12 شهریورماه 94 اعلام کرده بود: "بانک سرمایه در راستای ارج نهادن به مقام شامخ فرهنگیان محترم، جشنواره مهر فرهنگیان را با جوایزی بسیار ارزنده حمایت می کند. تمامی کارکنان محترم آموزش و پرورش در سراسر کشور اعم از شاغل و بازنشسته می توانند با افتتاح حساب قرض الحسنه پس انداز نزد بانک سرمایه تا تاریخ 30 مهرماه در این جشنواره شرکت نمایند. فرهنگیان محترم جهت حضور در این طرح می توانند با ارائه کارت پرسنلی یا معرفینامه از محل اشتغال، نسبت به افتتاح  سپرده قرض الحسنه پس انداز با حداقل موجودی 500 هزار ریال در یکی از شعب بانک سرمایه اقدام نمایند. همچنین شایان ذکر است به ازای هر 500 هزار ریال در هر روز، یک امتیاز به صاحب حساب تعلق می گیرد. جوایز جشنواره مهر فرهنگیان شامل موارد زیر است: 1. خودروی تیبا؛ 2. کیسه 100 گرمی طلا؛ 3. اعطای قرض الحسنه. قرعه کشی حساب های پس انداز فرهنگیان روز 13 آبان ماه سال جاری در یکی از مدارس برگزار می شود و نتایج این قرعه کشی در پایان طرح، از طریق وب سایت های وزارت آموزش و پرورش و بانک سرمایه اطلاع رسانی خواهد شد." (اینجا)

 


اگرچه در تاریخ های اعلامی توسط مشاور اجرایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با مدیرعامل بانک سرمایه اختلافاتی وجود دارد، اما نکته جالب توجه اینجاست که تا تاریخ انتشار این خبر، از قرعه کشی وعده داده شده و جوایزی که نسبت به آن تعهد داده شده بود، گزارشی منتشر نشده است.

یکی از فرهنگیان سپرده گذار در این طرح طی تماسی که با خبرنگار خیبر گرفت، در این باره توضیح داد: "بعد از گذشتن بیش از یک ماه از 13 آبان، نه تنها خبری از قرعه کشی نیست بلکه هر زمان با روابط عمومی و شعب بانک تماس می گیریم، می گویند متعاقبا در وبسایت اعلام می شود و حتی تاریخ قرعه کشی را هم اعلام نمی کنند."

این فرد که با اعتماد به وزارت آموزش و پرورش و بانک سرمایه در "جشنواره مهر فرهنگیان" سپرده گذاری کرده است، ادامه داد: "اگر از سپرده موردنظر برداشت شود، فرد به طور اتوماتیک از قرعه کشی کنار می رود. در حالی که اگر در همین مدت بنده پول خود را در بانک دیگری سپرده گذاری می کردم، بدون انجام قرعه کشی و احتمالات می توانستم از آن بانک وام تهیه کنم."

وی با ادعای این که "آموزش و پرورش هم جوابگو نیست"، در پایان خاطرنشان کرد: "پاراگراف اول اعلان بانک سرمایه را درج می کنم تا متوجه شوید دلیل بی اعتمادی فرهنگیان به وزارت آموزش و پرورش و همچنین صندوق ذخیره فرهنگیان که از سهامداران اصلی بانک سرمایه است، چیست: «بانک سرمایه در راستای ارج نهادن به مقام شامخ فرهنگیان محترم، جشنواره مهر فرهنگیان را با جوایزی بسیار ارزنده حمایت می کند»!

خیبر آمادگی خود را جهت دریافت و انتشار پاسخ وزارت آموزش و پرورش و بانک سرمایه در این باره اعلام می دارد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن