دیدبان
ولایتی در دیدار با وزیر دارایی لبنان:

ایران و لبنان باید بایکدیگر هماهنگ باشند

 ایران و لبنان باید بایکدیگر هماهنگ باشند

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، علی حسن خلیل وزیر دارایی لبنان عصر امروز با علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مرکز دیدار و پیرامون مسائل منطقه‌ای به گفت‌وگو پرداختند.

ولایتی در این دیدار با اشاره به رابطه ایران و لبنان، اظهار داشت: رابطه ایران و لبنان سیاسی، ممتاز و درجه یک است و در موافع مختلف هر دو کشور مواضع یکسانی دارند و یکدیگر را تقویت می‌کنند و بدون این هماهنگی نمی‌توان اهداف مشترک را در صحنه بین‌الملل دنبال کرد.

وی ادامه داد: لبنان کشوری است که به لحاظ مساحت بزرگ نیست ولی از کشورهای تأثیرگذار در جهان عرب و خاورمیانه است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: لبنان اولین کشور عربی است که در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاد و ما متحد لبنان هستیم و هم اکنون محاسبه‌ای که بر روی ایستادگی، مقاومت، هوشمندی و استقلال‌خواهی مردم لبنان می‌کند، عامل اصلی است تا دشمنان قسم خورده لبنان در این کشور بسیار مهم طمع نکنند.

ولایتی با اشاره به رویکرد ایران برای توسعه روابط با لبنان، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بر روی توسعه روابط دوجانبه با لبنان در آینده در جمیع جهات از جمله اقتصادی تأکید دارد و مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در این زمینه اهتمام کافی دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین زمینه مساعدی برای ارتباطات علمی و انتقال تکنولوژی بین دو کشور وجود دارد و در زمینه فرهنگی نیز نیاز به گفتن نیست که ریشه‌های عمیق فرهنگی دو کشور زمینه را برای توسعه فرهنگی فراهم می‌کند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن