دیدبان
از سوی همدست ابوبکرالبغدادی صورت گرفت

اعترافات تکان‌دهنده درباره داعش

 اعترافات تکان‌دهنده درباره داعش

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، منابع عراقی گزارش دادند معاون ابوبکر البغدادی ملیت عراقی دارد و از سرکردگان بعثی صدامی در دوران حکومت صدام معدوم به شمار می‌رود، وی که به دام دستگاه‌های امنیتی عراق افتاده، اعترافات خطرناکی درباره ساختار داعش و شخص ابوبکرالبغدادی بر زبان جاری کرده است.

این جنایتکار داعشی اعتراف کرده است که منابع مالی داعش تنها از طریق فروش نفت (سرقتی) تأمین نمی‌شود، بلکه این گروه تکفیری منابع مالی ویژه‌ای هم دارد به‌طوری که داعش، نفت را از طریق دولت ترکیه به کشورهای مختلف می‌فروشد، اما دیگر منابع مالی داعش از طریق کشورهای حامی این گروه تکفیری تأمین می‌شود که در رأس آنها رژیم‌های عربستان، قطر، امارات و بحرین قرار دارند.

چگونگی پرداخت حقوق داعشی‌ها

بر اساس اعترافات این سرکرده داعشی میزان دلارهای ارسالی از سوی شیوخ عرب حاشیه خلیج فارس برای گروه تروریستی داعش به این شرح است:

حکومت قطر: 120‌میلیون دلار

آل سعود: 50‌میلیون دلار

شیخ‌نشین امارات: 35میلیون دلار

حکومت بحرین: 12میلیون دلار

کویت: یک‌میلیون و 850‌هزار دلار

مبالغ فوق از طریق تجار این کشورها در اختیار گروهک تکفیری داعش قرار می‌گیرد.

بنا به اعتراف این سرکرده داعشی، برخی منابع مالی داعش از سوی برخی دولت‌های غربی و همچنین رژیم صهیونیستی تأمین می‌شود.

تعداد تروریست‌های داعشی

اعترافات همدست ابوبکرالبغدادی نشان می‌دهد که تعداد تروریست‌های عضو گروهک تکفیری داعش، حدود 52هزار نفر است.

چگونگی پرداخت حقوق داعشی‌ها

پرداخت حقوق 22هزار داعشی از طریق آنچه والیان مناطق تابع داعش خوانده می‌شود، صورت می‌گیرد و حقوق بقیه تروریست‌ها از طریق کشورهای حامی داعش (که در بالا ذکر شد) پرداخت می‌شود.

بر اساس این اعترافات، کمک‌های لجستیکی و تجهیزات نظامی، خرید خودروها، نفربرها و دیگر نیازهای گروه تروریستی داعش از طریق تجار و دلالان کشور ترکیه تأمین می‌شود. همچنین خدمات پزشکی، دارویی، کمک‌های اولیه و مداوای تروریست‌های مجروح در بیمارستان‌های ترکیه صورت می‌گیرد.

مشاوران نظامی داعش

سرکرده داعشی در ادامه اعترافات خود از حضور مشاوران نظامی در گروه تکفیری داعش سخن گفته است: در مناطق ما (مناطق تحت اشغال داعشی‌ها) شمار زیادی مشاور و فرمانده نظامی ترکیه‌ای حضور دارند که از طریق وضع طرح‌های نظامی و نظارت بر آن و آموزش جنگجویان به ما خدمت می‌کنند.

چگونگی پیوستن تروریست‌ها به داعش

بر اساس اعترافات سرکرده داعشی، بیش از 90درصد تروریست‌های خارجی از طریق فرودگاه استانبول ترکیه با اطلاع ترکیه و از طریق هماهنگی با آن وارد می‌شوند.

حضور پررنگ بعثی‌های صدامی و کارشناسان اسرائیلی در داعش

بر  اساس این اعترافات که براثا منتشر کرده است، در گروه تروریستی داعش، 50 تروریست حضور دارند که به‌عنوان متخصص در مأموریت‌های ویژه شناخته می‌شوند و با انواع سلاح‌های سبک، سنگین، سامانه‌های موشکی و توپخانه‌ای آشنایی دارند. بیشتر این افراد از سرکردگان بعثی صدامی هستند و به‌طور مستقیم با خلیفه (ابوبکرالبغدادی) ارتباط دارند و تجارب نظامی آنها به کشورهای همسایه از جمله ترکیه منتقل می‌شود. کارشناسان و متخصصان سلاح‌های شیمیایی و میکروبی با تابعیت رژیم صهیونیستی هم در گروه تروریستی داعش فعالیت می‌کنند.

سفر مخفیانه سرکرده داعش به یک کشور خارجی

سرکرده داعشی در ادامه اعترافات خود گفته است: ابوبکر البغدادی در سال جاری میلادی به‌صورت مخفیانه و سری به کشور سومالی سفر کرد تا 2500 سومالیایی را ساماندهی کند که بیشتر آنها به داعش پیوسته‌اند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن