دیدبان
وزیر تجارت خارجی فنلاند خبر داد

ورود مدیران ۳ بانک فنلاندی به ایران

 ورود مدیران ۳ بانک فنلاندی به ایران

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، لنیتا تویوکا وزیر تجارت خارجی و توسعه فنلاند امروز در همایش  همکاریهای تجاری ایران و فنلاند با اعلام این مطلب اظهار کرد: امروز دوره تاریخی برای دو کشور است و ما ایران را از شرکای تجاری و سیاسی بزرگ خود می‌دانیم.

وی افزود: ما در خاورمیانه نیاز به همکاری و فعالیت بیشتر در تمام زمینه‌ها داریم که با ایجاد فرصت‌های تجاری بین ایران و اروپا امیدواریم تا صلح و ثبات پایدار در کل جهان مستقر شود. 

وزیر تجارت خارجی و توسعه فنلاند ادامه داد: ایران در تاریخ خود جایگاه مرکزی در تجارت ما و سایر کشورها داشته است. این کشور در واقع پلی ارتباطی بین شرق و غرب با در نظر گرفتن جاده ابریشم بوده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم که با توافقات هسته‌ای زمینه افزایش همکاری‌ها میان ایران و ما و سایر کشورهای اروپایی باشیم. 

تویوکا اظهار امیدواری کرد که تحریم‌های علیه ایران در اوایل سال 2016 میلادی برداشته شود.

وی گفت: ما حداکثر تلاش خود را برای توسعه روابط و افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در ایران به کار می‌گیریم و اعتقادداریم که این امر به نفع هر دو کشور است. 

وزیر تجارت خارجی و توسعه فنلاند با اشاره به اینکه در هیئت تجاری فنلاند 100 نفر به ایران اعزام شده  اند گفت: این امر نشان دهنده علاقه ما به توسعه همکاری‌ها میان دو کشور است.

وی یادآور شد: ایرانی‌های مقیم فنلاند افراد بسیارشناخته شده‌ای هستند زیرا فرهنگ، ادبیات و تاریخ غنی دارند و ما خوشحالیم که ایران فنلاند را به عنوان شریک خود انتخاب کرده است.

این مقام مسئول فنلاندی گفت: اقلام تولیدی زیادی از ما مانند نوکیا و انیمیشن انگری‌برد در دنیا شناخته شده هستند و فنلاند می‌تواند فناوری بالای خود رادر اختیار ایران قراردهد.

وی با اشاره به اینکه فناوری‌های پاک در کشور فنلاند پیشرفته است، گفت: محیط زیست منطقه ما به حدی پاک بوده که بنده از آب دریاچه خانه خود آب می‌نوشم و ما علاقه‌مند به حفظ محیط زیست خود هستیم.

تویوکا با اشاره به اینکه امیدواریم در آینده نزدیک ارتباط شمال و جنوب گسترش یابند، گفت: این امر شرایط ویژه‌ای برای ایران و صادرات این کشور خواهد داشت. 

وی افزود: در این سفر مدیران و فعالین بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله 3 بانک، محیط زیست، انواع تکنولوژی به ایران آمده‌اند تا زمینه توسعه همکاری‌ها افزایش یابند.

وزیر تجارت خارجی و توسعه فنلاند در پایان گفت: نماینده‌‌های کمپانی معروف فنلاند به ایران آمده‌اند تا روابط دو جانبه شکل گیرد و امیدواریم که سمینار امروز منجر به آغاز و فصل جدیدی در روابط اقتصادی دو کشور باشد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن