دیدبان
نادران در نطق میان‌دستور:

عده‌ای در داخل مانع لغو روادید بین ایران و عراق هستند

عده‌ای در داخل مانع لغو روادید بین ایران و عراق هستند

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس در نطق میان‌دستور خود در سخنانی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن 16 آذر، روز دانشجو به مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی در سال 88 عده‌ای جوانان و دانشجویان ولایی، حزب‌اللهی و امام حسینی تصمیم گرفتند سفر زیارتی پیاده اباعبدالله(ع) را برنامه‌ریزی کنند، تقریباً بلاءاستثنا از ناحیه همه نهادهای رسمی مسئول، نهی می‌شدند و به آنها گفته می‌شد که شما جوانان این کشور را سیبل گروه‌های تروریستی در عراق خواهید کرد و خون آنها بر عهده شماست.

وی افزود: بعد از متقاعد شدن به همکاری، همه گونه اقرار و التزام گرفتند که مسئولیت این سفر برعهده همین جوانان است و به هر صورت سفر پیاده نیمه شعبان سال 89 به استعداد 400 زائر جوان دانشجو وارد فاز عملیاتی شد. در این بین تنها یک نفر بود که نه تنها از این ایده حمایت کرد، بلکه نیروهای خود را مأمور کرد که در جهت امنیت این عزیزان ظرفیت‌شان را به کار گیرد و باعث دلگرمی و تشویق این جوانان حزب‌اللهی بود، او کسی نبود جز سردار شجاع، تیزبین و سرافراز سپاه اسلام، سردار حاج قاسم سلیمانی، خدا عزتش را روز افزون کند.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین، تأکید کرد: شاید آن روز که این 400 دانشجو در گرمای مرداد 89 و در ایام نیمه شعبان مسیر نجف کربلا را پیاده طی می‌کردند، تصور نمی‌کردند که این خط‌شکنی و معبر باز کردن روزی به فتح قلوب میلیون‌ها زائر ایرانی عاشق اباعبدالله(ع) منجر شود و یکی از وجوه فرمایش الهی امام امت را محقق کند که فرمودند:"راه قدس از کربلا می‌گذرد."

نادران با بیان اینکه حضور ده‌ها میلیونی افراد از ملیت‌های مختلف 50 گانه دنیا در پیاده‌روی اربعین نشان داد که چرا اباعبدالله(ع) رحمت‌الله الواسعه است، اظهار داشت: ضمن تشکر از اباعبدالله(ع) که اذن زیارت فرمودند و تشکر از همه دست‌اندرکاران راهپیمایی و همایش ده‌ها میلیونی اربعین حسینی که به نحو معجزه‌آسایی در نهایت آرامش و امنیت برگزار شد و تشکر ویژه از ملت‌های بزرگ ایران و عراق و عوامل اجرایی این دو کشور، نکاتی را بیان می‌کنم.

وی با تأکید براینکه با اتکا به تجربه اربعین سال گذشته امسال تمشیت امور زائران ایرانی به مراتب به بهتر، منظم‌تر و کم مسئله‌تر انجام گرفته است، افزود: دور باد چشمی که دست معجزه الهی را در این همایش عظیم نبیند.

نماینده مردم تهران در مجلس، ادامه داد: باید از امروز شرایطی را برای اربعین سال آینده فراهم کرد که از ظرفیت‌های مردمی در استان‌های مختلف حداکثر بهره‌برداری صورت گیرد.

نادران اضافه کرد: برابر اطلاع واصله، طرف عراقی آمادگی دارد که روادید را برای تمام ایام سال لغو کند، اما متأسفانه در داخل برخی نهادها با تحلیل‌های غلط مانع انجام این کار هستند. رژیم گذشته براساس راهبردهای فرهنگی‌اش با ترکیه لغو روادید کرد و هنوز هم به قوت خود باقی است، اما متأسفانه ملت‌های دوست ایران و عراق از این امکان بی بهره‌اند؛ قطعاً تبعات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی امنیتی این اقدام خداپسندانه، بیش از نفع مادی است که نصیب عده‌ای خاص می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت و نهادهای ذی‌ربط باید مراقبت کنند که به‌ویژه در حمل و نقل در حق زائران عزیز، ظلم مضاعف صورت نگیرد، گفت: این کار علاوه بر نظارت‌های جدی و جلوگیری از سوءاستفاده‌های آژانس‌های مسافرتی، مستلزم تأمین امکانات و زیرساخت‌ها توسط همه نهادهای عمومی کشور است و این زمانی میسر خواهد شد که اربعین حسینی مسئله اول و اساسی همه تصمیم‌گیران نظام باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین، اضافه کرد: به لطف خدا قریب به 80 نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در کنار سایر عزیزان مسئول در قوای مجریه و قضائیه، روحانیون معزز و اساتید دانشگاه در این خیل میلیونی زائران پیاه اربعین امام حسین (ع)حضور داشتند که با احتساب نمایندگان خادمی که در مرزها به تسهیل امور و خدمت به زائران کمک می‌کردند، این رقم نزدیک به 100 نفر می‌رسد. انشاءالله سال آینده همه نمایندگان مردم، همگام با مردم شهرستان‌ها در این مانور قدرت شیعی شرکت می‌کنند.

نادران در پایان خاطرنشان کرد: دستاوردهای عظیم این همایش ده‌ها میلیونی مردمی باید برای مردم تبیین گردد و انشاءالله شرایطی فراهم شود که زائران عزیز از مسیر کربلا و آزادی قدس شریف اقدام کنند و نقشه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان ملت‌های مسلمان نقش بر آب شود، نشست‌های تخصصی بین‌المللی در این رابطه ضروری است. دنبال برهان کلام و منطقیم، چای بعد از روضه کافر را مسلمان می‌کند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن