دیدبان

توضیحات فرهادی و میرزاده درباره مسائل فرهنگی دانشگاه‌ها

 توضیحات فرهادی و میرزاده درباره مسائل فرهنگی دانشگاه‌ها

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، عبدالوحید فیاضی ، با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون اظهار داشت: محمد فرهادی و حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در جلسه امروز کمیسیون حضور داشتند و توضیحاتی در خصوص مطالبات و فرمایشات اخیر معظم رهبری درباره وضعیت فرهنگی دانشگاه مطرح کردند.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس گزارشی از وزیر علوم و رئیس دانشگاه آزاد درباره مسائل فرهنگی دانشگاه‌ خواستند و برخی از مستندات خود را درباره وضعیت نابسامان فرهنگی دانشگاه‌ها رویکردهای غیرفرهنگی به خصوص در ارتباط با اردوهای مختلط مطرح کردند و خواستار پیگیری آن به عنوان یک دغدغه جدی شدند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به نظر می‌رسد در این زمینه دچار برخی خلأهای قانونی هستیم، گفت: به اعتقاد مسئولان وزارت علوم در برخی قواینن نیازمند بازنگری هستیم و باید قانون مخصوص به اردوهای دانشجویی که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است را اصلاح کنیم.

فیاضی افزود: نمایندگان مجلس معتقدند وزارت علوم باید با دقت بیشتری وضعیت فرهنگی دانشگاه‌ها را نظارت کند به طوری که با وجود برخی اقدامات مثبت فرهنگی وضعیت فرهنگی دانشگاه‌ها قابل قبول نیست.

وی همچنین درباره رشته‌های بدون مجوز دانشگاه آزاد با بیان اینکه دانشگاه آزاد اقدامات نادرستی انجام داده است و نیازمند ساماندهی در این بخش هستیم ابراز امیدواری کرد با تصویب طرح سنجش و پذیرش در حوزه تحصیلات تکمیلی مشکل رشته‌های بدون مجوز به شکلی برطرف شود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن