دیدبان
حسین شریعتمداری:

برخی مدعیان اصلاحات شاخه پشت میزنشین تکفیری‌ها هستند

برخی مدعیان اصلاحات شاخه پشت میزنشین تکفیری‌ها هستند

دیدبان: حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در گفت‌وگو با فارس با اشاره به حضور برخی از اصلاح‌طلبان در مراسم‌های ۱۶ آذر دانشگاه‌ها گفت: اجازه بدهید نظر خود را با صراحت اعلام کنم و دلایل آن را هم ضمیمه کنم. خب! کسانی که این دلایل را نمی‌پذیرفتند می‌توانند نظر خود را به طور مستند مطرح نمایند.

شریعتمداری بعد از این توضیح گفت: شاید تعجب کنید و شاید باور نکنید ولی شواهدی در دست است که نشان می‌دهد برخی از مدعیان اصلاحات - توجه بفرمائید اولا برخی از آنها و نه همه آنها و ثانیا، مدعیان اصلاحات و نه همه اصلاح طلبان - چه آگاهانه و چه ناخودآگاه شاخه پشت میزنشین تکفیری‌ها هستند و به اتفاق تکفیری‌ها دو لبه و دو تیغه یک قیچی را تشکیل می‌دهند که در دست آمریکاست. تفاوت این دو تیغه در روش است و نه در منش، هر دو افراطی، بی‌منطق و آشوب‌طلب هستند ولی هر کدام زیر تابلوهایی به ظاهر متفاوت از یکدیگر ایفای نقش می‌کنند.

شریعتمداری در تشریح نظر خود گفت: مدعیان اصلاحات هنگام حمله آمریکا به افغانستان که تحت حاکمیت گروه تکفیری طالبان بود، پیشنهاد کردند که به حمایت از طالبان، وارد جنگ با آمریکا بشویم و هنگام حمله آمریکا به عراق اصرار می‌کردند به حمایت از صدام که پدر جد تکفیری‌هاست. برویم و دقیقا مانند تکفیری‌های امروز، صدام را با خالد بن ولید مقایسه می‌کردند.

مدیر مسئول کیهان گفت: البته در جریان فتنه امریکایی‌ اسرائیلی ۸۸ فاش شد که این دو پیشنهاد، با هدف بی‌آبرو کردن جمهوری اسلامی ایران و حذف این الگو از میان ملت‌های مسلمان صورت گرفته بود که با هوشیاری مسئولان عالی‌رتبه نظام این توطئه ناکام ماند.

شریعتمداری در ادامه گفت: بعد از برپایی غائله تروریست‌های تکفیری علیه دولت بشار اسد که هیلاری کلینتون در کتاب خاطرات خود با صراحت از نقش آمریکا در ساخت و پرداخت آنها یاد می‌کند، همین مدعیان اصلاحات با ارسال نامه‌ای خطاب به بشار اسد ایستادگی و مقاومت وی در مقابل تروریست‌های تکفیری را غیر دموکراتیک نامیدند و پیشنهاد مشارکت تکفیری‌ها در حاکمیت سوریه را ارائه کردند!

وی ادامه داد: تکفیری‌ها با صراحت اعلام می‌کنند که مبارزه با اسرائیل اولویت حرکت آنها نیست و جنایات و آدم‌کشی‌های خود را علیه ملت‌های مسلمان و زنان و کودکان مظلوم مرتکب می‌شوند و مدعیان اصلاحات هم شعار نه غزه نه لبنان سر می‌دادند و یکی از سردمداران این جریان اعلام کرده بود جمهوری اسلامی ایران باید مبارزه با اسرائیل را کنار بگذارد. اسرائیل رسما از تکفیری‌ها به عنوان جریانی یاد کرد که میدان مبارزه با اسرائیل را کنار بگذارد. اسرائیل رسما از تکفیری‌ها به عنوان جریانی یاد کرد که میدان مبارزه مسلمانان با اسرائیل را به میدان مبارزه مسلمانان با مسلمانان تبدیل کرده است و از آنها تقدیر می‌کند تا آنجا که مجروحان داعش را در بیمارستان‌های تل‌آویو و حیفا تحت درمان قرار می‌دهد و نتانیاهو در مقابل دوربین‌های تلویزیونی به ملاقات مجروحان تکفیری می‌رود. در جریان فتنه ۸۸ نیز نتانیاهو از مدعیان اصلاحات با عنوان بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران یاد کرد و اصلاح طلبان که انتقاد فلان بخشدار از جبهه اصلاحات را در فلان منطقه دورافتاده کشور بی‌پاسخ نمی‌گذارند، از ترس افشای دست‌های پشت پرده‌ای که با اسرائیل داشته‌اند، هرگز به این اظهارات نتانیاهو که رسما و علنا ابراز شده بود پاسخی ندادند.

وی گفت: تکفیری‌ها به دشمنان اصلی اسلام و مسلمانان یعنی ‌آمریکا و اسرائیل و انگلیس کاری ندارند و هرچه در توان دارند را علیه مسلمانان به کار می‌گیرند و مدعیان اصلاحات نیز به جای ابراز نفرت علیه آمریکا و اسرائیل و انگلیس، از آنها با عنوان کشورهای دوست یاد می‌کنند! و خشم و کینه خود را علیه مردم وطن خویش به کار می‌گیرند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان ادامه داد: تکفیری‌ها ساخته آمریکا و در خدمت منافع قدرت‌های استکباری هستند و برخی از مدعیان اصلاحات هم آشکارا و بی‌پرده از سوی مقامات آمریکایی و غربی حمایت می‌شوند تا آنجا که بعد از صدور قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت سازمان ملل که شامل سخت‌ترین تحریم‌ها علیه ایران بودند، خانم هیلاری کلینتون در پاسخ به خبرنگار واشنگتن پست انکار نکرد که این قاطعانه در حمایت از مدعیان اصلاحات و اصحاب فتنه ۸۸ صادر شده است و بعدها معلوم شد که همین مدعیان اصلاحات با ارسال نامه به مقامات آمریکا خواستار تشدید تحریم ها علیه ایران شده بودند و نوار مکالمه یکی از مفسدان زندانی و درخواست وی از وزارت خزانه‌داری آمریکا برای افزایش تحریم‌ها که دیگر بر کسی پوشیده نیست.

شریعتمداری درباره حضور پی در پی برخی از همین مدعیان اصلاحات و عوامل فتنه آمریکایی اسرائیلی در دانشگاه‌ها گفت: برای بسیاری از آنها ۱۶ آذر بهانه‌ است و معمولا هم به ‌آن نمی‌پردازند چرا که ۱۶ آذر روز اعتراض بهایی شهادت ۳ دانشجوی دانشگاه تهران و روز اعتراض به آدم کشی آمریکایی‌هاست و کسانی که در هر فرصتی از رابطه با آمریکا سخن می‌گویند و سعی در بزک کردن چهره منفور آن دارند چه نسبتی می‌توانند با ۱۶ آذر داشته باشند؟ بزک‌کنندگان چهره آمریکا به جای دانشگاه باید به آرایشگاه بروند.

مدیر مسئول کیهان گفت: اگر در اینگونه نشست‌ها دقت کنید متوجه می‌شوید که مدعیان اصلاحات با فضاسازی که متاسفانه برخی از دانشجویان نیز به فریب با آنها همراهی می‌کنند، از پاسخ به پرسش‌های اساسی طفره می‌روند، مثلا به این سوال پاسخ نمی‌دهند که حاصل نفوذ ۲ ساله آنها در دولت آقای روحانی چه بوده است؟ قرار بود چرخ زندگی مردم هم در کنار سانتریفیوژها بچرخد ولی هزاران سانتریفیوژ را از چرخش انداخته‌اند و در همان حال گرانی سرسام‌آور، تورم، ‌رکود اقتصادی، توقف ساخت و ساز مسکن مهر، فاجعه افت بی‌سابقه بورس را برای مردم به ارمغان آورده‌اند. قرار بود احترام پاسپورت ایرانی را حفظ کنند. ولی در مقابل مخالفت آمریکا با صدور ویزا برای نماینده‌آی که رئیس جمهور برای حضور در سازمان ملل معرفی کرده بود نه فقط اعتراض نمی‌کنند بلکه با تحقیر ایران و ایرانی، نماینده ایران را تغییر می‌دهند.

وی گفت: ۱۲ سال است که نشان داده‌ایم فعالیت هسته‌ای ما هرگز غیر صلح‌آمیز نبوده است ولی آژانس در گزارش خود ایران را به تلاش برای تولید سلاح هسته‌ای تا سال ۲۰۰۹ متهم می‌کند و آقایان از این اتهام شرم‌آور علیه حیثیت ایران و ایرانی با ذوق زدگی و به عنوان یک موفقیت یاد می‌کنند! در مقابل شکم گرسنه طیفی از محرومان، هزاران تن سیب زمینی را معدوم می‌کنند تا قیمت آن کاهش نیابد و در همان حال گوجه فرنگی به کیلویی ۵ هزار تومان می‌رسد و آقایان فقط نگاه می‌کنند و لام تا کام حرفی نمی‌زنند. بیت‌المال بی‌زبان را برای حمایت از خودروسازان هزینه می‌کنند. ادعا می‌کنند که از رکود خارج شده‌ایم و بعد بسته خروج از رکود ارائه می‌کنند رتبه علمی کشور را کاهش می‌دهند، توانمندی دانشجویان کشورمان را در سطح تهیه آبگوشت بزباش و قرمه سبزی معرفی می‌کنند! . . .

شریعتمداری گفت: با توجه به سابقه سیاه برخی از مدعیان اصلاحات این احتمال وجود دارد که آنها با نفوذ در دولت آقای دکتر روحانی که صریحا از آن به عنوان رحم اجاره‌‌ای اصلاح‌طلبان یاد کرده‌اند. اصرار دارند شرایط اقتصادی و معیشتی مردم را با دشواری و سختی‌های شکننده روبرو می‌کند.

وی گفت: اگر دقت کرده باشید این جماعت هر گاه سخن از سختی معیشت و معضلات اقتصادی به میان می‌آید قطع رابطه با آمریکا را به عنوان علت اصلی معرفی می‌کنند. و اصلا هم به روی مبارک خود نمی‌آورند که مگر همین آمریکا نبود که قبل از انقلاب همه مقدرات ایران را در دست داشت و ایران را به ویرانه‌ای با مردمان محروم تبدیل کرده بود؟ و مگر سایر کشورها که با آمریکا روابط بسیار نزدیک دارند در سخت ترین شرایط اقتصادی و امنیتی به سر نمی‌برند.

وی افزود: دقت در اظهار نظر این جماعت به وضوح نشان می‌دهد که فلش اصلی حمله آنان متوجه سنگرهای انقلاب است نظیر بسیج و سپاه که تامین کننده امنیت مردم هستند و یا شورای نگهبان که دروازه‌بان نظام برای پیشگیری از نفوذ نااهلان به مراکز تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیری است و ...

مدیرمسئول کیهان گفت: کاش آقای دکتر روحانی از این جماعت فاصله بگیرد تا اهداف ویرانگر آنها به حساب دولت ایشان نوشته نشود.

منبع: فارس

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن