دیدبان
حسین فدایی:

ضربه زدن به جبهه اصولگرایی واحد، تحقق اهداف دشمن است

ضربه زدن به جبهه اصولگرایی واحد، تحقق اهداف دشمن است

دیدبان: حسین فدایی دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به نفوذ در زمان امام حسین (ع) ، اظهار داشت: نفوذ در زمان حیات امام حسین (ع) باعث شد تا خواص و کسانی که باید پیشتاز دفاع از اسلام می‌بودند، به درکی برسند که در مقابل اسلام بایستند.

* تغییر ادراک یکی از عوامل نفوذ

وی ادامه داد: کسانی که توانستند با تجزیه و تحلیل شرایط برای خواص ادراک سازی کنند، باعث نفوذ در مردم آن وقت شدند.

دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی افزود: عوامل نفوذی توانستند با نهادینه کردن برداشت و تحلیل خود در خواص، آنها را در مقابل امام معصوم قرار داده تا سر فرزند رسول خدا را از تن جدا کنند.

فدایی تغییر ادراک را یکی از عوامل نفوذ دانست و گفت: در دوران قاجار، قبل از پیروزی انقلاب و در اوایل انقلاب اسلامی هم نفوذ عاملی برای تغییر ادراک مردم نسبت به حکومت بود.

* "ابراهیم یزدی، ابوالقاسم بنی‌صدر و صادق قطب زاده" را یار امام معرفی می کردند!

وی ادامه داد: در دوران آغاز انقلاب اسلامی کسانی که قدرت ادراک سازی داشتند، به گونه‌ای به مردم القاء می‌کردند که "ابراهیم یزدی، ابوالقاسم بنی‌صدر و صادق قطب زاده"، ۳ یار امام هستند اما بعدها رابطه برخی از آنها با سرویس‌های جاسوسی مشخص شد و همه مشاهده کردند که نه تنها یار امام نبودند بلکه در مسیر انقلاب مانع تراشی کردند.

* نفوذ کارکرد خود را بعد از انقلاب بر ادراک سازی گذاشته است

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: درگذشته اگر نفوذ جنبه اطلاعاتی داشت، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کارکرد خود را بر ادراک سازی بر مسئولین انقلاب اسلامی متمرکز کرد.

* نقش استعمار پیر انگلیس در ایجاد اختلاف و مهندسی آمریکایی ها

فدایی تصریح کرد: امپراتوری پیر انگلستان مهمترین راهبرد خود برای دستیابی به اهداف و سیاست‌های حکومت انگلیس ایجاد اختلاف می داند، و خوشبختانه ملت ایران با ترفند انگلیس آشنا و متوجه شدند که حکومت پیر انگلیس با ایجاد تفرقه بین مردم قصد اختلاف افکنی را دارد.

وی افزود: انگلیسی‌ها امروز این مهندسی را به آمریکایی‌ها منتقل کردند به طوری که آمریکا امروز سردمدار ایجاد اختلاف بین کشورهایی شده که مانع تحقق اهداف او در جهان هستند.

* آمریکا با ادراک سازی در "خواص" قصد جلوگیری از گسترش اسلام را دارد

دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ادامه داد: زمانی‌که انقلاب اسلامی شکل گرفت آمریکا به این نتیجه رسید که این انقلاب، امت اسلامی را تشکیل خواهند داد از این رو با ماموریت به جریان نفوذ قصد ادراک سازی در "خواص و سران کشورهای اسلامی" را داشت.

فدایی خاطرنشان کرد: در همان زمان به صدام و قذافی این ادراک تزریق شده بود که هر کدام باید رهبری جهان اسلام را داشته باشند از این رو کار را به جایی رسید که بین عراق، مصر، عربستان و لیبی رقابت ایجاد شد و در نهایت توانستند به این وسیله بین مسلمانان اختلاف افکنی کرده تا زمینه سازی برای پیش برد اهداف آمریکا صورت گیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: غرب این رفتار را در شرایط فعلی تشدید کرده و ترکیه را به احیای امپراتوری عثمانی در مقطع فعلی زمانی برای مهمترین خدمت به جامعه ترک زبانان تحریک می‌کند و در عربستان نیز رهبری بر امت اسلامی را ادراک سازی می‌کنند.

* هضم در هنجارهای جهانی

این فعال سیاسی با بیان اینکه نظام سلطه در جریان نفوذ به دنبال ادراک سازی در جمهوری اسلامی ایران است و در این مسیر از سرویس های اطلاعاتی استفاده می کند، تصریح کرد: آنها تلاش می‌کنند جمله "هضم در هنجارهای جهانی راه حل مشکلات ایران است" را برای خواص و به اصطلاح روشن فکران ایران ادراک سازی کنند، و این جمله ظاهری زیبا و فریبنده دارد، چنین واژه هایی را نظام سلطه طراحی کرده و عده ای خواص، صاحب تریبون و به ظاهر روشن فکر به آن دامن می زنند تا آن را به یک مطالبه عمومی و بعد از آن به یک گفتمان تبدیل کنند.

* "دوقطبی" سازی راهبرد جریان نفوذ در کشور است

فدایی دو قطبی سازی را یکی از راهبردهای جریان نفوذ در کشور عنوان کرد و گفت: بعد از انتخابات دور دوم شورای اسلامی شهر و دور هفتم مجلس که نیروهای ارزشی توانستند به مجلس و شورا راه پیدا کنند، جریان مقابل به این نتیجه رسید که مسیری را که چندین سال بر روی آن کار کرده و قصد داشت تحت عنوان اصلاح طلبی و اصلاحات اقتصادی و سیاسی به نتیجه برساند، به نتیجه نرسیده و امت اسلامی به دنبال برگشت به ارزش‌ها هستند. به طوری که گفتمان انقلاب اسلامی در حال شکل گیری است.

* نهضت آزادی طرفدار روحانیت شد!

وی افزود: در این فضا، ابراهیم یزدی دبیر کل حزب نهصت آزادی اینگونه تحلیل کرد که برای انتخابات ریاست جمهوری در سال ۸۴، شورایی متشکل از علما همچون هاشمی رفسنجانی، خاتمی، کروبی، ناطق نوری و مهدوی کنی انتخاب شوند تا ضمن مدیریت انتخاب از سوی این شورا، مدیریت انتخابات ریاست جمهوری از دست نیروهای انقلابی خارج شود.

دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ادامه داد: این تحلیل در حالی اعلام شد که نهضت آزادی هیچ اعتقادی به روحانیت نداشته و بدون شک چهره هایی مانند آیت الله مهدوی کنی و ناطق نوری را هم قبول نداشتند. اما اینگونه طراحی کردند تا بتوانند در نیروهای انقلابی ایجاد اختلاف کنند.

* وارد کردن ادبیات "تندروی"، "افراط" و "حزب الله وحشی" به نیروهای انقلاب

فدایی ادامه داد: همین مسیر را روزنامه شرق در حالی ادامه داد که در مقاله ای نوشت "حزب الله وحشی محبوبیت پیدا می‌کند، اما نباید بگذاریم که حزب الله وحشی به قدرت برسد". این جریان ادبیات "تندروی"، "افراط" و "حزب الله وحشی" را وارد ادبیات سیاسی کشور کردند تا در مقابل، افراد معتدل که در نظر آنها اعتقادی به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب نداشتند به قدرت برسند.

* در ادبیات جهانی کسانی که در مقابل منافع آمریکا ایستادگی کنند "افراطی‌" محسوب می‌شوند

وی با بیان اینکه دوقطبی سازی و ایجاد اختلاف در کشور پیشینه تاریخی دارد، اما روز به روز در حال پیچیده تر شدن است، تصریح کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، رسانه های بیگانه اعلام می‌کردند که مردم ایران "تندرو، افراطی و رادیکال" هستند چون با شاه غرب‌گرا کنار نمی آیند، در جریان جنگ تحمیلی هم توسط جریان سلطه این اتهام به دلیل حفظ مقاومت در مقابل صدام به ملت ایران زده می‌شد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در ادبیات جهانی کسانی که در مقابل منافع آمریکا ایستادگی کنند "افراطی‌" محسوب می‌شوند از این رو حزب الله لبنان، فلسطینی ها ، ملت ایران و بسیجیان و حزب الهی‌ها به دلیل مقاومت و ایستادگی در برابر منافع آمریکا افراطی خطاب می شوند.

فدایی تاکید کرد: غرب با این ادبیات قصد دارد دنیا را دو جریان عمده تقسیم و به گونه‌ای معرفی کند که برخی طرفدار حقوق بشر و برخی مخالف حقوق بشر هستند اما این ادبیات ساخته دست نظام سلطه، اندیشکده‌ها و اتاق فکرهای آمریکا است که قصد دارند چنین تفکری را در داخل کشور ما رواج دهند.

وی با اشاره به ضیافت افطاری احزاب با رئیس جمهور، گفت: در آن جلسه به آقای روحانی گفتم که در ابتدای پیروزی انقلاب شما با رزمندگان جبهه و جنگ بودید، اما همان زمان گروهی در تقابل با این تفکر می گفتند «کسانی که در مقابل صدام هستند، عقل ندارند» بنابراین همه ما را آن زمان در زمره بی‌عقلان می گنجاندند. چون نظام سلطه عاقلان را کسانی می دانست که تامین کننده منافع آمریکا باشند و از استقلال و هویت ملی و دینی خود دفاع نکنند.

* مرکز تولید افراط، خشونت و جنگ طلبی در عالم "آمریکا" است

دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی افزود: ما نباید تولید ادبیات نظام سلطه را در داخل کشور به کار ببریم زیرا اشتراک موضع بوجود می آورد، در حالی که امروز نیز عده ای "افراطی" خطاب می شوند که در برخی موارد مسئولین نظام از این عبارت ساخته نظام سلطه استفاده می‌کنند.

مرکز تولید افراط، خشونت و جنگ طلبی در عالم "آمریکا" است. افراط یعنی اسرائیل، افراط یعنی منافقین، افراط یعنی داعش. ملت ایران مقابل هرگونه خشونت و افراط گری است و اتهام افراط به ملت ایران،به حزب الله، یه ایثارگران، به بسیجی ها، ظلم به امام(ره)، به بسیج، به حزب الله است و به ملت ایران است و هرکس چنین ظلمی کند،کمک به نظام سلطه کرده و دچار آتش دوزخ خواهد شد.

فدایی با بیان اینکه مرکز تولید افراط، خشونت و جنگ طلبی در عالم "آمریکا" است، تصریح کرد: ملت ایران و تمام مسلمانان و انقلابیون به دنبال صلح، امنیت و عدالت جهانی هستند، این مطالبات در چارچوب منطق دینی و اسلامی حاصل‌شدنی است درصورتی که درچارچوب منطق آمریکا، چیزی جز ناامنی، جنگ و خونریزی حاصل نمی شود.

وی ابزار نظام سلطه را جریان نفوذ و سامان دادن دو قطبی در کشور دانست و گفت: در این دو قطبی، معتدلین غرب گرا و تامین کننده منافع آمریکا هستند و به دنبال صلح و آرامش اند و افراطیون نیز کسانی هستند که به دنبال جنگ طلبی و مقابل منافع آمریکا حرکت می کنند، و اگر ملت ایران آرامش و آسایش می خواهد باید به دنبال کسانی بروند که شعار اعتدال سر می دهنداین ترفند نظام سلطه است که اگر مردم، خواص و روشنفکران به عمق این طراحی پی برند بسیاری از خط کشی ها و آرایش های سیاسی برای آنها روشن خواهد شد.

* غرب بدنبال براندازی از طریق استحاله و تغییر از درون است

دبیرکل جمعیت ایثارگران با اشاره به دومین سناریوی غرب برای ادراک‌سازی در جمهوری اسلامی گفت: نظام سلطه تلاش می کند در بین خواص اینگونه ادراک سازی کند که ظلم و جنایات گذشته آمریکایی ها را به دست فراموشی سپرده و بگوییم آمریکا تغییر کرده است، این آمریکا با ما دشمن نیست.

فدایی گفت: آنها به این جمع بندی رسیدند که باید از درون در جمهوری اسلامی ایران تغییر ایجاد کنند، چون با براندازی و تقابل مستقیم نمی توان حریف جمهوری اسلامی ایران شد. بلکه باید مسیر استحاله و تغییر درون را دنبال کنیم و از این طریق می توان با ساز و کارهای موجود و قانونی جمهوری اسلامی ایران نفوذ کرد که برای این کار مهندسی های لازم نیز در نظر گرفته شده است.

* خشونت گرا و تندرو معرفی کردن اصولگرایان سناریوی غرب است

وی ادامه داد: آنها اینگونه طراحی کردند که در سناریوی اختلاف افکنی و ایجاد دو قطبی یکسو جریان غرب‌گرا و در سوی دیگر آن بخشی از جریان اصولگرا باشد تا این دو قطب عقلا به شمار رفته و هر کس مقابل آنها بود تندرو و افراطی خوانده شود و مصادیقی را یا خود، مهندسی و ایجاد کنند یا اگر کسی اشکالی داشت آن را بزرگنمایی کرده و آن را به همه اصولگرایان تعمیم دهند که اینها محل تندروی و خشونت هستند.

این فعال سیاسی گفت: در دهه ۷۰ شاهد این بودیم که جریانات غرب‌گرا در تجمعات مردم درگیری هایی به وجود می آوردند که هر دو سر درگیری مهندسی شده بود، اما آن را به جریان ارزشی و حزب الله نسبت می دادند؛ بنابراین جریان سلطه توانایی ایجاد اختلاف با بهره گیری از رسانه، انجام عملیات روانی و عوامل نفوذی را دارد که از این رو باید مراقبت کافی را داشته باشیم.مهندسی آنان این است که سیاه و سفید و دیو و دلبر درست کنند.

* سوء استفاده از اصولگرای سابق

فدایی افزود: دشمن به گونه ای مهندسی کرده که در انتخابات آتی جریانی شکل گیرد که یک طرف آن جریان معتدل عقلانی در رأس باشد که از عناصر اصولگرا نیز در آن حضور داشته باشند که در مقابل جریان عمومی مردم دو قطب را تشکیل دهد. آنها موفقیت خود را در انتخابات مجلس آینده در عملی کردن این سناریو می دانند که در فهرست اول، نام بعضی افراد که زمانی اصولگرا بودند را قرار می دهند و بعد تبلیغ می کنند که اینها اصولگرایان عاقل، معتدل و آرام هستند؛ چون برای مردم باورپذیر نیست که این توطئه دشمن باشد، درصورتی که برخی اصولگراها هم در لیست هستند و برای مردم تشخیص را سخت می کنند که مگر می شود این توطئه دشمن باشد؟ ولی آنها براین باورند که با این روش می توانند کار خود را پیش ببرند.

وی افزود: آنچه باعث شد که در انتخابات ریاست جمهوری ۷۶ رئیس دولت اصلاحات موفق شود جریانی بود که در مقابل آقای هاشمی رفسنجانی صف‌آرایی و شروع به نقد آن کرد، کار را به جایی رساند که حوادث مختلفی به وجود آمد، به گونه ای که سردمدار برخورد با آقای هاشمی رفسنجانی روزنامه سلام و موسوی خوئینی ها شد که اتهامات بسیاری را به ایشان زدند.

* جریان موسوم به چپ در انتخابات ۷۶ نیز پروژه "تقلب" را علم کرد/ «می نویسیم خاتمی، می خوانند ناطق نوری»!!!

این فعال سیاسی ادامه داد: آنچه باعث شد که در انتخابات ریاست جمهوری ۷۶ خاتمی موفق شود جریانی بود که در مقابل هاشمی صف‌آرایی کرده بود و وی را نقد می‌کرد، کار را به جایی رساند که حوادث مختلفی به وجود آمد، به گونه ای که سردمدار برخورد با هاشمی رفسنجانی و سیاست تعدیل اقتصادی روزنامه سلام و موسوی خوئینی ها شد و جوسازی سنگینی علیه هاشمی راه‌انداختند و وی را از صحنه سیاسی حذف و خارج کردند؛ یعنی وی را به زعم خودشان لجن مال کردند. ترفند آنها در آن زمان مطرح کردن «تقلب» بود که در انتخابات تقلب خواهد شد یعنی «می نویسیم خاتمی، می خوانند ناطق نوری». این مدل را دوستداران هاشمی، کارگزاران و اقای مرعشی مطرح کردند. در حقیقت کسانی که با هم در تقابل بودند در سال ۷۶ به تفاهم رسیدند که نگذارند نیروهای ارزشی پیروز شوند و اتفاقا این ترفند و کارهای دیگری هم که داشتند گرفت و جواب داد.

فدایی گفت: در انتخابات سال ۸۴ هم کسانی که از هاشمی حمایت کردند، کسانی بودند که دیدگاه های متفاوت با وی داشتند حتی در برخی مواقع ماتریالیست یا لائیک بودند، اما دور هم جمع شدند تا اجازه ندهند جریان ارزشی و توده مردم موفق شود.

وی با بیان اینکه این جریان برای آینده چنین سناریویی را طراحی کرده و نمی خواهند اجازه پیروزی جریان ارزشی در انتخابات را بدهد، خاطرنشان کرد: اگر قرار است اقتدار ملی و امنیت و پیشرفتی باشد اصولگراها این کار را رقم می‌زنند، جریانی که روی اصول پایبند نیست و دنبال ارزش‌ها نیست اگر در کشور ناامنی هم به وجود آید برایش مهم نیست.او به قدرت برسد در کشور اغتشاش هم باشد مهم نیست.او به قدرت برسد داعش هم پشت مرزهای ما بیاید مهم نیست ولی مردمی که برای انقلابشان خون داده و زحمت کشیده‌اند حاضر نیستند چنین اتفاقی بیفتد.

* هاشمی رفسنجانی در مسیر ترویج ادبیات غرب و سوء استفاده از نقاط ضعف شخصیت ها

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که " ادبیات افراط گری و خشونت در رسانه های بیگانه مکررا در حال ترویج است و در داخل هم افرادی چون آقای هاشمی رفسنجانی به هر بهانه ای از این ادبیات استفاده و حتی پیشامد جنگ تحمیلی را هم ناشی از همین موضوع می داند، تحلیل شما از جایگاه ایشان در این مسیر چیست؟" گفت: در دوران پیروزی انقلاب اسلامی جریان نفوذ آنقدر برنامه ریزی و مهندسی دقیقی داشت که توانست ذهن قائم مقام رهبری را تغییر دهد، قائم مقامی که کتاب ولایت فقیه را نوشت، اما کارش به جایی رسید که در مقابل ولایت ایستاد و نصیحت های امام(ره) هم بر او تاثیر نکرد تا جایی که امام خمینی(ره) مجبور شد پاره تنش را از خود جدا کندکه در نامه عزل قائم مقامش در تاریخ ۶۸/۱/۶بفرمایند: تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانش به اسلام.

فدایی با بیان اینکه شبکه نفوذ به دنبال مدرک از خواص جامعه است، گفت: نظام سلطه از طریق بستگان، نزدیکان و فرزندان خواص تلاش می کند آلودگی مالی، اخلاقی و جنسی برای آنها به وجود آورد تا مدرکی در دست داشته و از این مدرک برای تغییر ادراک و تحمیل عقیده استفاده کند. در چنین شرایطی اگر فرد دارای ضعف باشد تغییر مسیر داده و با ارزش ها و آرمان های انقلاب تقابل می کند.

این فعال سیاسی با اشاره به بستگان و فرزندان هاشمی رفسنجانی گفت: شواهد بسیاری نشان می دهد که شبکه نفوذ توانست در نزدیکان وی اثرگذاری داشته باشد تا از این اثرگذاری برای تقابل با جمهوری اسلامی ایران بهره برداری کند. در مورد این جمله که صدام اگر حمله کرد به دلیل وجود افراطیون بود باید گفت، در راس آن خود آقای هاشمی بود،نظامی که عمر او تازه آغاز شده و هنوز نوپا است و تحریک نظام سلطه دلیل حمله به ما بود، این بود که دشمن همه را افراطی می دانست و اگر اینجور باشد در راس آن ایشان (هاشمی رفسنجانی) نیز حضور داشتند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران با بیان اینکه مواضع هر کس که به تقویت نظام سلطه منجر شده و جبهه اسلام را تضعیف کند، اشتباه و غلط است، خاطرنشان کرد: ضعف های خود فرد از یکسو و قدرت شبکه های جاسوسی از طرف دیگر می تواند بر مواضع انسان تاثیرگذار باشد. که عوامل ایجاد این موضوع بخش شامل ضعف فرد و بخشی دیگر اثر شبکه نفوذ است.

فدایی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برنامه های جمعیت ایثارگران در خصوص تغییر رویکرد شبکه نفوذ در دوقطبی سازی انتخابات چیست؟ گفت: یکی از رفتارهای نفوذ برای تحقق اهداف نظام سلطه اختلاف افکنی در درون جبهه اصولگرایی است، راهبرد ما وحدت حداکثری است که بیشتر از ۲ سال در حال تلاشیم تا مانع از تصمیم نظام سلطه شده و به وحدت اکثری برسیم.

وی افزود: اینکه برخی بگویند می توانیم مستقل از بقیه اصولگرایان در صحنه سیاسی حضور پیدا کنیم، تحلیل غلطی است که آن را تولید شده شبکه های نفوذی می دانیم.

دبیرکل جمعیت ایثارگران با بیان اینکه اعتقاد نداریم نیروهای انقلابی، نفوذی هستند، یادآور شد: به طور جدی معتقدیم که همه باید مراقب باشیم تا تحت تاثیر نفوذ به جبهه واحد اصولگرایی آسیب نزنیم چون معتقدیم ضربه زدن به جبهه اصولگرایی واحد تحقق اهداف دشمن است.

* هر کس پرچم تفرقه را در اصولگرایان بلند کند یا تحت تاثیر نفوذ است یا دنبال تسویه حساب شخصی

فدایی خاطرنشان کرد: اگر کسی پرچم تفرقه بلند کرده و مسیری مستقل از اصولگرایان را طی کند، یا تحت تاثیر نفوذ است و یا به دنبال تسویه حساب شخصی بوده و ضعف تحلیل از فضای سیاسی کشور دارد.

* علی لاریجانی و آیت الله مقتدایی پرچم دار اختلاف در اردوگاه اصولگرایان نیستند

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص چرایی فعال شدن حجت الاسلام ناطق نوری در عرصه انتخابات و حضور در جلسه چهارگانه(ناطق نوری،مقتدایی، علی لاریجانی و ولایتی) علیرغم آنکه قسم جلاله یاد کرده بود که دیگر در صحنه سیاسی حضور نیابد، گفت: با خبر شدم که آقای ولایتی حضورش را در این جلسه تکذیب کرده است و بعید می دانم آقایان لاریجانی یا مقتدایی پرچم‌دار اختلاف در اردوگاه اصولگرایان باشند، آنچه در اخبار منتشر شده این است که عده ای می‌خواهند حزب سیاسی ایجاد کرده و مسیر دیگری را طی کنند، اما من بعید می دانم.

* مسئله اصلی مشکلات اقتصادی مردم است

این فعال سیاسی گفت: به هر حال در کشور آزادی است، اما ما وحدت حداکثری را درست می دانیم، با هرگونه تفرقه افکنی که وحدت را با مشکل مواجه کند، مخالفیم و امیدواریم اخباری که از تشکیل حزب جدید سیاسی در جبهه اصولگرایی شنیده می شود، درست نباشد.

فدایی خاطرنشان کرد: مسئله اصلی را مسائل داخلی اصولگرایان نمی دانیم بلکه مسئله اصلی نظام سلطه و هر نوع مشکلات اقتصادی مردم است. بنابراین پرداختن به موضوعات و مسائل فرعی درست نیست.

وی گفت: به کسانی که با هر اقدامی کاری کنند که مسائل فرعی، اصلی شود، هشدار می دهیم که خود را اصلاح کنند، برای پیشرفت جمهوری اسلامی ایران چاره ای نداریم که در مسیر اقتصاد و مدیریت تحول ایجاد کنیم.

دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اصلی ترین مشکلات مردم در چه حوزه هایی است، گفت: برای اینکه مسیر پیشرفت جمهوری اسلامی هموار شود و سرعت پیدا کند چاره ایی جز تحول در مسائل اقتصادی و مدیریتی نداریم و مانع پیشرفت ناکارآمدی مدیریتی است در مسئله اقتصادی باید تحولی در معیشت مردم، تولید ملی، فعال کردن بخش های خوابیده اقتصادی، اصلاح نظام مالی و بانکی، سیاست های پولی و مالی، مهمترین مسائل کشور را شامل می شوند که باید برای آنها فکری کرد.

فدایی تاکید کرد: جوانان، ملت و متخصصان کشور ما ظرفیت های بالایی هستند که می توانند به تولید کشور کمک کرده و مسیر حل مشکلات اقتصادی را با اتکاء به ظرفیت های داخلی هموار کنند.

* باید کارآمدی مدیریتی و مدیریت فعال و جهادی را جدی بگیریم

وی ادامه داد: باید کارآمدی مدیریتی را جدی بگیریم، بسیاری از مسائل با مدیریت فعال و جهادی قابل حل است، می توان مشکلات اجتماعی از جمله اعتیاد، حاشیه‌نشینی و کودکان بی سرپرست را با این نوع از مدیریت برطرف کرد.

دبیرکل جمعیت ایثارگران در پاسخ به سوال دیگری در خصوص چرایی تغییر گرایش اصلاح طلبان به سمت اشخاص مختلفی همچون ناطق نوری، روحانی و علی لاریجانی در مقاطع زمانی مختلف، گفت: اساسا مفاهیم مقدسی در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که برخی آن را به نفع خود مصادره کردند، واژه اصلاحات مقدس است، اصولگرایی وجود ندارد که مخالف اصلاحات و اصلاح طلبی باشد، اما باید دید آیا اصلاح طلبانی که پرچم اصلاحات را به دست گرفته اند، آیا واقعا به دنبال اصلاح هستند یا براندازی؟

* سردمداران به اصطلاح اصلاحات در سال ۸۸ فتنه گری کردند

فدایی تصریح کرد: قضایای سال ۸۸ نشان داد که سردمداران به اصطلاح اصلاحات در حقیقت سردمدار فتنه و خود فتنه گر بودند.

* فتنه گران به دنبال "استفاده ابزاری" از ناطق نوری و لاریجانی هستند

وی تصریح کرد: فتنه گران به دنبال "استفاده ابزاری" از امثال آقایان ناطق نوری و علی لاریجانی هستند و این در ادامه سناریوی فتنه گری آنها است.

دبیرکل جمعیت ایثارگران افزود: حتما هویت آقای لاریجانی که سردمدار تقابل با انحرافات در دوران دوم خرداد بود و دوم خردادی ها بیشترین ضربه را در آن دوران از آقای لاریجانی خوردند، با اصلاحات مشترک نیست.

فدایی ادامه داد: هویت لاریجانی با هویت اصلاح طلبان یک هویت واحد را تشکیل نمی دهد، اما فتنه گران به دنبال این هستند که وارد این فضا شده و یک چهره را از دل جریان اصولگرا به سمت خود جذب کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا اصلاح طلبان در سال ۸۸ از ماهیت خود عدول و یا به فتنه گر تغییر هویت دادند، گفت:اصلاح طلبان یک طیف بودند و در حال حاضر هم همین اینگونه است و در بین آنها کسانی وجود دارند که هنوز گفتمان انقلاب اسلامی، ارزش ها و اصول را قبول دارند و حاضر نیستند که با نظام سلطه کنار بیایند ولی عده ای هستند که برعکس این افراد حرکت میکنند که به اصطلاح این افراد فتنه گر هستند و یا به عبارت دیگری اصلاح طلبانی که فتنه گری کردند و به جای آنکه از گذشته خود اعلام پشیمانی کنند، روز به روز آتش‌افروزی بیشتری انجام می دهند.

* اصلاح طلبان واقعی از جریان فتنه و فتنه گر اعلام برائت کنند

این فعال سیاسی تصریح کرد: اصلاح‌طلبان واقعی باید از جریان فتنه اعلام برائت کرده و مرز خود را مشخص کنند تا معلوم شود که اصلاح طلبان با فتنه‌گران تفاوت دارند. تا زمانی که این مرزبندی روشن نشود، فضا برای هیچ کس شفاف نیست و وقتی اصلاح طلبان واقعی خودشان حاضر نباشند مرزشان را از اصلاح طلبان قلابی روشن کنند چه انتظاری از دیگران دارند !؟

* برخی می‌دانند که صلاحیت ورود به عرصه انتخابات را ندارند، اما می گویند برای انتخابات ثبت نام می کنیم!!!

دبیرکل جمعیت ایثارگران با اشاره به شکل گیری نفوذ با ایجاد چالش در حوزه های سیاسی و فرهنگی، گفت: مهمترین راهبردهای نظام سلطه در داخل ایجاد دو قطبی در داخل است و برای ایجاد این دو قطبی ترفند را ایجاد می کنند که یکی از آن ترفند ها بوجود آوردن چالش در حوزه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است تا از مسائل اصلی مردم فاصله کرفته شود.

فدایی ادامه داد: برخی می‌دانند که صلاحیت ورود به عرصه انتخابات را ندارند، اما می گویند برای انتخابات ثبت نام می کنیم.کسی که برایش محرز است که صلاحیت ندارد و می گوید "ثبت نام می کنم" به دنبال ایجاد موج اجتماعی است تا وقتی صلاحیتش رد شد، در جامعه اینگونه القاء کند "که من می خواستم وارد عرصه شوم، اما به من اجازه ندادند".

* نظام سلطه می خواهد مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در اختیار غربگرایان قرار گیرد

وی در ارزیابی مجلس خبرگان آینده با توجه به مطرح شدن مباحثی همچون لزوم جوان گرایی در خبرگان و درخواست شورای نگهبان مبنی بر شرکت در آزمون اجتهاد،گفت: نظام سلطه معتقد است این خبرگان، خبرگان آخر جمهوری اسلامی ایران است و باید کاری کنیم که مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی آینده در اختیار افراد همسو با غرب قرار گیرد.

نماینده سابق مجلس افزود: آنها بر این باورند که اگر می خواهند در ایران پیشرفتی داشته باشند جریاناتی را روی کار آورده که منافع آنها را تامین و تسهیل کنند و در این سناریو موفقیت خود را در حمایت از جریانات اصلاح طلب،سکولار و لیبرال در جمهوری اسلامی می دانند و اظهارات اینها صرفا اعلام موضع نبوده، بلکه عملیات در این خصوص انجام شده است.

فدایی ادامه داد: به زعم خود می گویند اگر برای انتخابات خبرگان آینده بتوانیم جبهه هاشمی رفسنجانی و روحانی تقویت کنیم موفق خواهیم شد.

وی گفت: برای تحقق سناریوی خود برنامه ریزی کردند و در همین فضا کلام برخی را بزرگ کرده و در جامعه موج داده تا به تحلیلشان از جمهوری اسلامی ایران دست پیدا کنند.

* هدف دشمن از طرح مثلث هاشمی رفسنجانی، سیدحسن خمینی و روحانی و یا مربع هاشمی، خمینی، روحانی و خاتمی

دبیرکل جمعیت ایثارگران گفت: دشمن از مطرح کردن مثلث هاشمی رفسنجانی، سیدحسن خمینی و روحانی و یا مربع هاشمی، خمینی، روحانی و خاتمی به دنبال این است که در مقابل جامعه مدرسین برای ورود در انتخابات خبرگان رهبری لیست داده و مردم را فریب دهند ولی ما این انتظار را داریم که خواص ما دشمن را مایوس کنند.

فدایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نگاه مردم و مردم سالاری، گفت: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری عمیقا به مردم سالاری اعتقاد و باور داشته اند، اما برعکس از ابتدای پیروزی انقلاب عده ای به دنبال انتخابات مدیریت شده و بسته بودند، اما امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب با این فکر در تقابل بوده و هستند.

وی افزود: انتخابات مدیریت شده، انتخاباتی است که درون آن انحصارطلبی و قدرت‌طلبی نهفته است و جای تعجب دارد که کسانی مدیریت در انتخابات را مطرح می کنند، شعار آزادی هم سر می دهند و همان کاری که در اوایل انقلاب مارکسیسم ها و منافقین انجام می دادند.

* هاشمی رفسنجانی درباره انتخابات به ما چه می گفت؟

دبیرکل جمعیت ایثارگران در پاسخ به سوال دیگری در خصوص مهمترین نکته مطرح شده در دیدار اعضای شورای مرکزی جمعیت ایثارگران با هاشمی رفسنجانی در سال ۸۳ گفت: در آن دیدار آقای هاشمی درباره تفاوت خود با رهبر معظم انقلاب گفت که "تفاوت بنده با رهبری در آن است که ایشان قصد دارند مشارکت مردمی در انتخابات وجود داشته باشد اما بنده معتقدم اگر دموکراسی را قبول داریم نمی توانیم بدون دموکراسی مدیریت شده کار کنیم و در این موضوع آقای هاشمی بین سیاسیون؛ معروف و مشهور بود که ایشان به انتخابات کنترل شده اعتقاد داشتند.

فدایی در پایان تصریح کرد: این اعتقاد در جاهایی ظهور و بروز پیدا می کند و آن یعنی اینکه " اگر در انتخابات من و رفقایم رأی نیاوردم، در آن اشکالات جدی بوده است». دشمنان متوجه شده اند که بزرگترین سرمایه ملت ایران، ولایت است، هر فکر و اندیشه ای که پیوند ملت و رهبری را دچار آسیب کند در مسیر بیگانگان بوده و نظام سلطه از آن سود خواهد برد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن