دیدبان

اجرای برجام را متوقف کنید تا PMD حل شود

اجرای برجام را متوقف کنید تا PMD حل شود

به گزارش دیدبان به نقل از فارس، سیدحسین نقوی حسینی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی مجلس (۲۶ آبان ۹۴) گفت:حل پرونده PMD از شرایط اجرای برجام بوده و هست هم مورد تاکید مقام معظم رهبری و هم مورد اظهارات مقامات غربی و به ویژه دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بوده اما امروز اظهارنظرها نشان می‌دهد که بنا ندارند PMD را حل کنند و این بیانگر عهدشکنی آمریکا و غربی‌هاست.

وی افزود: مسئولین دستگاه دیپلماسی و دولت توجه داشته باشند فریب دیپلماسی لبخند آمریکا را نخورند. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ابزار دست آمریکا و غربی‌هاست. اجرای برجام را متوقف کنید تا PMD حل شود و الا عهدشکنی‌ها در مسیر اجرا ادامه خواهد داشت.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بازنشستگان از جمله اقشار مهم جامعه هستند که متاسفانه به فراموشی سپرده شده‌اند. فرد بازنشسته پس از ۳۰ سال خدمت با انواع بیماری‌ها مواجه است و در چنین شرایطی بازنشسته از انواع امتیازات محروم می‌شود و از سوی دیگر درآمد او به شدت کاهش می‌یابد و خلاصه همه مصیبت‌ها، گرفتاری‌ها و محدودیت ها نصیبش می‌شود.

نقوی خاطرنشان کرد: با توجه به فرا رسیدن زمان بررسی بودجه سال آتی و برنامه ششم توسعه در مجلس باید فکری اساسی برای بازنشستگان بهداشت و ... به آنها کرد. بنابراین اجازه ندهیم افرادی که روزی خانواده و حتی جامعه خود را اداره می‌کردند امروز از چرخه اقتصاد و اداره امور خارج شوند و با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم کند.

وی افزود: بحران اشتغال آن هم برای جوانان تحصیل‌کرده و همچنین بالا رفتن سن ازدواج از دیگر مشکلات موجود جامعه است و عجیب آن است که چرا دولت فکری و برنامه‌ای برای این بخش نمی‌کند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ای کاش وام خودرو به وام اشتغال و ازدواج تبدیل می‌شد تا دختران و پسران ما برای گرفتن ۳ میلیون تومان وام سال‌ها در نوبت نمی‌ماندند.

نقوی در پایان گفت: اعتیاد و اختلافات خانوادگی، طلاق‌های پی در پی، سرعت و معصیت‌های اجتماعی حاصل بیکاری است. چرا دولت برنامه‌ای برای اشتغال و همچنین خروج از رکود کشنده موجود ارائه نمی‌کند. چرا اصول اقتصاد مقاومتی که هم اشتغالزا است و هم تولید ثروت می‌‌کند مورد توجه دولت نیست.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن