دیدبان

ایجاد بازار سیاه فروش بلیت عتبات عالیات

ایجاد بازار سیاه فروش بلیت عتبات عالیات

به گزارش دیدبان به نقل از افکار، دولت امسال وعده داده بود در اربعین ۱۳۹۴ برای جلوگیری از بروز مشکلات سال‌های اخیر برای زائران و ممانعت از ایجاد بازار سیاه بلیت، با برنامه ریزی مشخص و نظارت دقیق، نرخ بلیت را مصوب و نظم خاصی در سفرهای اربعین ایجاد کند.

بر این اساس، قرار بود از ۱۶ آبان‌ماه فروش بلیت پروازهای عتبات عالیات با نرخ‌های مصوب و رسمی آغاز شود، اما این امر به دلیل بروز مشکلاتی در صدور مجوز زمان پرواز به ۱۹ آبان موکول شد. در نهایت با اعلام نرخ بلیت پروازها از سوی انجمن شرکت‌های هواپیمایی، کار فروش بلیت آغاز شد.

نرخ‌های بلیت مصوب پروازهای عتبات عالیات را مقصود اسعدی‌سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی چنین اعلام کرد: نرخ بلیت هواپیما در مسیر تهران – نجف – تهران ۸۵۰ هزار تومان، مشهد – نجف – مشهد یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و مشهد – بغداد – مشهد یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان.

در حالی دولت امسال وعده جلوگیری از ایجاد بازار سیاه فروش بلیت عتبات را داده است که هم‌اکنون قیمت‌های متفاوتی توسط برخی از آژانس‌های هواپیمایی اعلام می‌شود. در مراجعه خبرنگار ما (به‌عنوان یک شهروند عادی) به چندین آژانس هواپیمایی، مسوولان فروش بلیت این آژانس‌ها رقم پروازها را یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عنوان می‌کردند.

به نظر می‌رسد آژانس‌های هواپیمایی از شرایط به وجود آمده و افزایش تقاضا برای خرید بلیت عتبات عالیات سوءاستفاده کرده و رقم پروازها را تا دو برابر بالا برده‌اند.

در این خصوص، حمید غوابش، دبیر سابق انجمن حمل‌ونقل هوایی و از فعالان این حوزه در گفت‌وگو با «افکارخبر» عنوان کرد: «این افزایش قیمتی که توسط آژانس‌های هواپیمایی صورت گرفته، براساس قوانین نیست و یک تخلف است.»

وی افزود: «قیمت پرواز نجف را دولت با هماهنگی شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرده و اگر آژانس‌ها خارج از این تعرفه‌ها عمل کنند، تخلف کرده‌اند.»

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن