دیدبان
دکتر لطف‌الله فروزنده

دولت به جای حل مشکلات مردم، تنها به فرافکنی می پردازد

دولت به جای حل مشکلات مردم، تنها به فرافکنی می پردازد

دیدبان: باز هم شاهد آن بودیم که سخنگوی محترم دولت یازدهم در پاسخ به مشکلات موجود، کارها را به دولت قبل حواله کرد و در تبیین چرایی عدم تحرک جدی دولت در اقتصاد بیان داشت که ما در برابر مطالبات مردم حق انتخاب نداریم بلکه پول هایمان را صرف پروژه هایی مکنیم که «صلی علی محمد» آن برای دولت گذشته بود.
 
البته بر همگان واضح است که این نخستین باری نیست که مسئولان محترم دولت فعلی در توجیه عدم تحقق وعده های خود تنها به فرافکنی پرداخته و پای دولت قبل را وسط می کشند. در رابطه آمار دقیق پروژه های به اتمام رسیده و نیمه تمام دولت قبل می بایست مسئولان سازمان برنامه دولت پیشین اظهار نظر کنند اما متاسفانه انتقال همه تقصیرات و قصورات به دولت قبل به یک رویه از سوی دولت فعلی تبدیل شده است و این روزها نیز که یک گزارش چندصفحه ای در رابطه را شرایط اقتصادی کشور منتشر کرده اند، طی 6 صفحه تنها به اقدامات دولت پیشین اشاره داشته اند.
 
این رویه تنها یک پاسخ دارد و آن هم اینکه امروز و پس از گذشت دو سال و نیم از عمر دولت، مردم به خوبی می توانند قضاوت کنند. دولت به جای انکه کار اثباتی کرده و مشکلات مردم را حل کند، تنها به فرافکنی می پردازد و علی رغم آنکه قول داده بود که طی 100 روز مشکلات اقتصادی مردم را حل کند، امروز پس از دو سال یک بسته رونمایی می کند که خود بسته دولت نیز جای نقد فراوان دارد که ان شاالله در فرصت مناسب در مراکز کارشناسی مورد نقد قرار خواهد گرفت و نشان داده می شود که نگاه اقتصادی حاکم بر دولت، منطبق با اقتصادی مقاومتی نیست.
 
دولت با این روش در حال ایجاد سک سنت سیئه می باشد و تصور دولتی ها نیز این است که صرف گفتن چنین اظهاراتی، مردم می پذیرند همه مشکلات بر عهده قبلی است و هر خوبی مختص این است.
 
علاوه بر این، چنین رویه ای کمال بی انصافی است؛ چرا که به طور طبیعی هر دولتی دارای نقاط ضعف و نقاط قوتی می باشد. این مردم هستند که متوجه می شوند کدام دولت، دولت روحیه جهادی و کار بود و بهتر است که این قضاوت را به جای آنکه به افراد این دولت(یا سایر دولت ها) بسپاریم، آن را به مردم محول کنیم تا خودشان به نتیجه برسند.
 
مردم(به خصوص در مناطق محروم) شاهد آن بودند که دولت قبلی چه تحولاتی را ایجاد کرد و خدماتی را به آنها ارائه داد که شاید بتوان ادعا تا پیش از آن هیچ دولتی چنین حجم خدماتی را به آن مناطق نداشته است.
 
توصیه من به آقای نوبخت و امثال ایشان این است که کمی هم به نظر مردم نگاه کنند و به جای این قبیل اظهارات برای مردم کاری انجام دهند، در غیر این صورت با تخریب دیگران مشکلی حل نخواهد شد.
 
در هر صورت دولت یازدهم تمام توان خود را صرف سیاست خارجی کرده است و امروز باید پرسیده شود که این تلاش دولت چه خروجی برای مردم داشته است؟! 
 
توقع اصلی مردم از دولت این بود که صد روزه مشکلات اقتصادی را حل کنند که باید از خود آنها پرسیده آیا دولت فعلی در این کار موفق بوده است یا خیر؟!
 
بسیار روشن است که استراتژی تکیه به خارجی ها غلط است چرا که آنها به دنبال بازار محصولات خود در ایران می باشند تا وابستگی ما را افزایش دهند. آنچه که توان حل مشکلات اقتصادی کشور را دارد عبارت است از توجه به اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت های داخلی است که متاسفانه دولت قدمی در این رابطه بر نداشته است.
 
دولت محترم به جای پرداختن به مشکلات ساختاری اقتصاد و استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود در کشور، تمام توان خود را برای به انجام رساندن مذاکرات مصروف ساخته است و امروز در پاسخ به مطالبات مردمی چنین اظهارنظر می کند که جای سوال و تامل فراوان دارد و امیدوارم این رویه نادرست در دولت فعلی هرچه سریعتر به تمام برسد چرا که ادامه آن به نفع هیچ کس نیست.

منبع: پارس

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن