دیدبان

وقتی‌ نویسنده جنسی‌ نویس روشنفکر تمام‌ عیار می شود

وقتی‌ نویسنده جنسی‌ نویس روشنفکر تمام‌ عیار می شود

به گزارش دیدبان، هفته نامه "صدا" از زیر مجموعه های مکتوب حزب کارگزاران در شماره 60 خود در مطلبی با عنوان "روشنفکری ما به درمان گری تقلیل یافته است" اقدام به بررسی چند روشنفکر مد نظر خود پرداخته است.

این هفته نامه در بررسی چهره ای مورد نظر خود، به سراغ افراد بد نام و حتی منفور رفته و سعی کرده از آنها چهره مطلوب نظر جامعه روشن فکری کشور بسازد. "صادق هدایت"، "فروغ فرخزاد"، "فروغی" و . . . که هر یک کارنامه توهین به مقدسات و ضد دین دارند، از چهره هایی بوده که این هفته نامه سعی در تطهیر آنها بوده است.

"صدا" در اواسط این مطلب و در صفحه 37 هفته نامه، می آورد:" صادق هدایت یک روشنفکر تمام عیار است، اما سیاست ورزی نمی کند.....خرافه و فرهنگ مردم را نقد می کند."

و اما افکار منحرف صادق هدایت

صادق هدایت نامی مشهور در حوزه ادبیات داستانی ‌است. کتاب‌هایی نظیر بوف کور، سگ ولگرد، داش آکل و... نوشته اویند. شهرتش بیش از برخی داستان نویسان دیگر تاریخ ادبیات داستانی کشورمان است، اما توانایی‌اش در خلق داستان به مراتب کمتر از اکثرِ دیگر نویسندگان است. حاشیه ها در زندگی صادق هدایت سهمی به‌سزا در مشهور شدنش داشتند. اندیشه‌های دین‌ستیزانه‌اش نیز عاملی برای ایجاد انگیزه در دشمنان فرامرزی‌مان بوده تااز وی چهره ساخته و داستانهایش را موضوع تحلیل‌های بخش ادبی برخی رسانه‌ها نظیر بی.بی.سی کنند. کتاب‌های متعددی نیز در ستایش و تعریف کاذب از وی نوشته شده تا مرد شماره یک و مرجع ادبیات داستانی و رمانتیک کشور معرفی شود؛ تا آنجا که استاد محمدرضا سرشار، نویسنده و منتقد متعهد عرصه ادبیات داستانی کشورمان، برای بیان توانایی‌های واقعی و نیز راز شهرت کاذب صادق هدایت،دست بر قلم برده و کتابهایی نظیر: «راز شهرت صادق هدایت»، «حقیقت بوف کور» و «داش آکل، حواشی و تبعات» را تألیف نموده است. در این نوشته بنا داریم این سه اثر را بازخوانی کنیم.

ملیت‌گرائیِ باستان‌گرا، عرب ستیزی،تلاش برای ترویج فرهنگ ایران باستان، برتر نمایی فرهنگ ایران باستان و تحقیر اعراب مسلمان و فرهنگ آنان، مشارکت در تلاش برای تغییر خط فارسی، اهانت به مقدسات اسلامی، طرح اسلام به عنوان وسیله تحمیق توده مردم، شیوه طرح روحانیان، روش طرح حاجیان، نحوه طرح زائران عتبات عالیات، خوار شماری توده مردم مسلمان، تمسخر و تحقیر حجاب و زنان مسلمان، طرح محرومیت جنسی به عنوان عامل گرایش افراد به اسلام، زشت نمایی مردان و زنان مسلمان، پلشت نمایی مذهبیها، تمسخر سینه زنی و عزاداری برای امام حسین (ع)، خشن نمایی مذهبیها در اجرای احکام شرع و نفی اسلام در عین بی اطلاعی از آن.
صادق هدایت در کتابی با نام "توپ مرواری"، الفاظ جنسی و همچنین توهین به مقدسات را یک جا و در کنار هم جمع نموده است.

 "روشنفکر حقیقی" در دیدگاه رهبر انقلاب
در این میان رهبر معظم انقلاب اسلامی‌ر وشنفکری را به سه دسته تقسیم می کنند

۱-روشنفکری حقیقی: روشنفکری که هم دین مدار است ،هم درک درستی از دین دارد و هم به فرهنگ ملی و ایرانی خود اهمیت می دهد.

۲-روشنفکری غیر حقیقی مخالف مذهب: روشنفکری که هم مخالف مذهب است و هم به جهت سر سپردگی به فرهنگ غربی مخالف با فرهنگ اصیل ملی است.

۳-روشنفکری غیر حقیقی و موافق مذهب: روشنفکری که مخالف مذهب نیست و سرسپرده فرهنگ غربی نیز نمی باشد ولی درک درستی هم از مذهب ندارد.(جریان شناسی فکری ایران معاصر ،عبدالحسین خسروپناه)

منبع: جهان

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن