دیدبان

معاون نتانیاهو: ایران یک ابرقدرت جدید است

معاون نتانیاهو: ایران یک ابرقدرت جدید است

به گزارش دیدبان به نقل از فارس، «سیلوان شالوم» معاون نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته پس از نشست کابینه اسرائیل مدعی شد، ایدئولوژی داعش بسیار شبیه به نیروهای حماس، مستقر در غزه، است و علاوه براین ادعا کرد که ایران تهدید بسیار بزرگتری برای موجودیت اسرائیل و اروپا است.

وی گفت: «داعش درست شبیه به حماس است، شبیه به حزب‌الله است. حزب‌الله، حماس، داعش، همگی آنها سازمان‌های تروریستی هستند اما آنها هیچ یک تهدیدی برای موجودیت ما در اسرائیل نیستند. ایران است که با تولید موشک‌های جدید خود و هر بار با برد بیشتر تمام پایتخت های اروپا را در تیررس موشک‌های خود دارد. ایران یک ابرقدرت است.»

نشریه استریلیان استرالیا با انتشار این خبر تأکید کرد: این مقام اسرائیلی سعی بر این داشته تا با مطرح کردن این اظهارات تهدید داعش برای جهان را بسیار کمتر از واقعیت جلوه دهد و اینطور وانمود کند که گروه تروریستی داعش صرفا «یک سازمان تروریستی معمولی» است و آن را با حماس و حزب‌الله مقایسه کرده است. این در شرایطی است که اگرچه این گروه سابقا «یک سازمان بسیار کوچک» بود، اما هم‌اکنون تمام نیروهای جهان برای مقابله با آن و نابودی آن بسیج شده‌اند.

معاون نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از اظهاراتش به انتقاد از توافق هسته‌ای اخیر با ایران پرداخت و ادعاهای دیگری را درباره ارتباط ادعایی ایران با سازمان‌های تروریستی در دنیا مطرح کرد.

وی گفت: «تهران از 30 سازمان تروریستی در سراسر جهان حمایت می‌کند و توافق اخیر باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا با ایران نمی‌تواند صلح و امنیت را به منطقه باز گرداند.»

این در شرایطی است که ایران بارها و بارها اعلام کرده که فعالیت‌های هسته‌ای‌اش تماما صلح‌آمیز است و گزارش‌های پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز نتوانسته‌اند مدرکی خلاف این گفته ارائه کنند. انتظار می‌رود، گزارش آتی آژانس تمام نگرانی‌های ادعایی پیشین درباره برنامه هسته‌ای ایران را برطرف کند. در مقابل تل‌آویو با وجود داشتن دستکم 80 کلاهک هسته‌ای تاکنون هیچ گونه نظارت بین‌المللی را نپذیرفته است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن