دیدبان

تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در سماح به یک میلیون نفر رسید

تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در سماح به یک میلیون نفر رسید

دیدبان: مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با فارس در تشریح آخرین اقدامات سازمان ج و زیارت برای سفر زائران اباعبدالله(ع) در آستانه اربعین حسینی(ع) گفت: ثبت‌نام در سامانه سماح و آغاز صدور ویزاها برخی از اقداماتی است که سازمان حج و زیارت انجام داده است.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت افزود: تاکنون حدود یک میلیون نفر از متقاضیان سفر به کربلا در اربعین در سامانه سما ثبت‌نام کرده‌اند و هنوز به دلیل تقاضای زیاد این سامانه باز است و مردم می‌توانند در آن ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه قرار بود تا ۱۵ مهرماه ثبت‌نام در مساح متوقف شود، ادامه داد: این سامانه از شهریور ماه آماده شد و ثبت نام‌ها در آن انجام گرفت اما بسیاری از مردم منتظر بودند تا شاید امسال مانند سال گذشته ویزای عراق رایگان شود و ثبت‌نام نکردند ولی قطعی شدن داشتن ویزا برای خروج از کشور و سرعت و قیمت پایین صدور ویزا در سامانه سماح سبب شد تا در این چند هفته اخیر روند ثبت‌نام‌ها رشد خوبی پیدا کند.

نظافتی با اشاره به اینکه هنوز سفارت عراق آمار کتبی از تعداد ویزاهای نهایی شده ارائه نکرده است، گفت: هر زمان این آمارها را به سازمان حج اعلام کند، ما هم اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت همچنین درباره افزایش مراکز صدور ویزای عراق در ایران گفت: هم‌اکنون ۱۱ نمایندگی موقت سفارت عراق در شهرهای مختلف کشور برای صدور ویزا در نظر گرفته شده است و تلاش برای راه اندازی ۸ مرکز موقت دیگر در حال انجام است.

وی سپس هدف از راه‌اندازی  سامانه سماح و ثبت‌نام از طریق آن را صرفا نظم‌دهی به سفر اربعین ذکر کرد و افزود: اگر مردم به اطلاعات و برنامه‌هایی که در اختیارشان گذاشته می‌شود توجه و عمل کنند، قطعا در سفر اربعین امسال با زحمت و مشکلات کمتری مواجه خواهند شد.

به گزارش فارس، امسال اعزام‌های کاروانی عتبات در ایام اربعین حسینی(ع) از برنامه حذف شده است.

 

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران