دیدبان

چرا آل سعود مسئول حوادث تروریستی پاریس است؟

چرا آل سعود مسئول حوادث تروریستی پاریس است؟

دیدبان: در واقع، گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است، اما چه کسی است که نداند عربستان سعودی، یکی از مهمترین هم پیمانان غرب در منطقه، از حامیان اصلی این گروه و دیگر گروه های تروریستی است و بسیاری از این گروه ها توسط این کشور شکل گرفته و تجهیز شده اند؟

به گزارش افکارخبر، عربستان سعودی با اهدافی مشخص از گروه های تروریستی خصوصا در سوریه حمایت می کند و سکوت غربی ها نیز در این مورد قابل توجه است. سکوتی که با ادعاهای حقوق بشری غربی ها در تضاد است اما از آنجا که عربستان متحد این کشورها محسوب می شود در مقابل اقدامات این کشور دم فرو بسته اند. در واقع می توان گفت، غرب حالا دارد تاوان سکوت سنگین خود در این سالها در قبال قتل عام مردم بیگناه سوریه، یمن، لبنان و ... توسط گروه های تروریست تحت حمایت عربستان را می دهد و سلاح هایی که با پول های عربستان خریداری شده اند، اینبار بجای مردم سوریه، مردم پاریس را نشانه رفته اند.

حمایت عربستان از تروریست ها هم واضحتر از آن است که قابل انکار باشد. بعنوان مثال، سلمان بن عزیز پادشاه کنونی و ولیعهد وقت عربستان، فروردین ماه گذشته در سخنرانی خود در نشست سران عرب خواستار حمایت از گروههای مسلح سوریه شده بود. یک سال بعد و در اردیبهشت امسال نیز، روزنامه ایندیپندنت این کشور را مسئول گسترش تروریسم دانسته بود.

در آن زمان، «کیم سینگوبتا» خبرنگار روزنامه ایندیپندنت، با استناد به اظهارات مقامات رسمی، دیپلمات ها و عناصر مسلح، فاش کرده بود که « عربستان سعودی و ترکیه، از جیش الفتح که دربرگیرنده چند گروه تندرو از جمله گروه های وابسته به القاعده است، حمایت می کنند.» البته این روزنامه در سالهای قبل نیز گزارش های مستندی در این زمینه منتشر کرده بود.

برنار اسکارسینی، رئیس سابق دستگاه اطلاعات داخلی سابق فرانسه نیز در فروردین سال ۹۳، تاکید کرد حامی مالی اصلی گروههایی که وفاداری خود را به شبکه القاعده اعلام کرده اند، بندر بن سلطان دبیرکل شورای امنیت ملی و رئیس سازمان اطلاعات عربستان است که سیاست منطقه ای مستقلی از برادران و عموزادگانش را در پیش گرفته است و در پس تامین مالی گروههای به اصطلاح جهادی در افغانستان، سوریه، لبنان، مصر و شمال آفریقا قرار دارد.

تمام این اظهارات در کنار ده ها سند و مدرک دیگر نشان می دهد که حامی اصلی این گروه ها، عربستان سعودی است. عربستان سعودی ای که هم پیمان و متحد غرب است اما حالا سلاح هایش توسط تروریست های مورد حمایتش آتش خشم و نفرت را بسوی مردم اروپا نیز گشوده اند تا آنها نیز طعم آنچه که در این سالها بر اثر سکوت و بی تفاوتی دولتمردانشان در قبال حمایت آل سعود از تروریست ها بر سر مردم بیگناه منطقه رفته است را بچشند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن