دیدبان

آشنا رسانه‌ ها را به قطع بودجه تهدید کرد

آشنا رسانه‌ ها را به قطع بودجه تهدید کرد

به گزارش دیدبان به نقل از خبرآنلاین ، حسام الدین آشنا در پاسخ به این سوال که چطور ممکن است هم برای رسانه های منتقد فضای امن ایجاد کرد و هم قوه قهریه قوی ای داشت که هر رسانه ای به اسم انتقاد، پرونده سازی نکند؟، اظهار داشت: حمایت از آزادی مطبوعات و حمایت از حریم مطبوعات، به بیطرفی و حرفه ای بودن عملکرد قوه قضاییه بستگی دارد. رییس جمهور هم در سخنرانی خود در مراسم افتتاح نمایشگاه مطبوعات تاکید کردند که قوه قضاییه باید مامن و ملجا همه کسانی باشد که در مراکز و مراجع دیگر به آنها ظلم شده است. ایشان بی طرفی قوه قضاییه را مهم ترین ضامن موفقیت توسعه رسانه ای دانسته اند. 

مشاور رئیس جمهور اظهار داشت: دولت با تلاش برای شفاف سازی اطلاعات و اقدامات مرتبط با وظایف حمایتی خود نسبت به رسانه ها و اعلام علنی طرز رتبه بندی رسانه ها، تلاش کرده بیشترین امکان نظارت شهروندان را بر فعالیت های مطبوعات را فراهم کند.

وی در پاسخ به سوالی که به سخنان رییس جمهور اشاره داشت مبنی بر اینکه "استفاده از منابع عمومی برای تخریب اهانت و کینه ورزی نسبت به دولت منتخب مردم و مورد تایید مقام معظم رهبری تا چه حد و مرزی مجاز است؟"، اظهار داشت: پاسخ به این سوال باید در تدابیر قوه قضاییه جستجو شود.
رییس جمهور بارها در سخنان خود به وجود رسانه هایی اشاره کرده که از بیت المال استفاده می کنند و بودجه عمومی دارند اما به نوعی اپوزیسیون دولت شده اند. آشنا در پاسخ به اینکه با این شرایط مشیی که دولت در قبال این قبیل رسانه ها می تواند به کار بگیرد چیست؟ اظهار داشت: به هر حال مدیریت منابع مالی رسانه های مخرب و هتاک باید مورد بازبینی جدی مسئولان ذی ربط قرار بگیرد.

وی با اشاره به حاشیه امن این قبیل رسانه ها، اظهار داشت: حاشیه امن برخی از رسانه های هتاک و پرونده ساز؛ ناشی از روابط طولانی ریشه دار و سرنوشت ساز آنها با برخی افراد صاحب قدرت در برخی نهادهای اداری نظامی انتظامی یا امنیتی است. متاسفانه این ارتباطات نه تنها حاشیه امن برای این رسانه ها ایجاد کرده، بلکه آنها را به ابزاری برای تسویه حساب های سیاسی و تنفر پراکنی های جناحی تبدیل کرده است.
مشاور روحانی افزود: نام گذاری سال جاری به عنوان سال همدلی و همراهی دولت و ملت توسط مقام معظم رهبری اقتضا می کند فرماندهان، سیاستگذاران و هماهنگ کنندگان و مجریان پروژه های بزرگ رسانه ای بیشتر به فکر مشکلات پیش روی ملت ایران در زمینه مبارزه با فقر بیکاری رکود اعتیاد و سایر آسیب های اجتماعی باشند. در چنین شرایطی تقویت دولت به عنوان نهاد اصلی خط مقدم جبهه مبارزه با فساد و بی عدالتی بسیار ضروری است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن