دیدبان

پارادوکس خرازی برای لبخند اصلاح‌ طلبان

پارادوکس خرازی برای لبخند اصلاح‌ طلبان

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، پیش از این نیز پیش‌بینی می‌شد که حزب ندای ایرانیان، که از ابتدای آغاز به‌کار خود با بی‌مهری معاریف اصلاح‌طلب مواجه شد و حتی لیدر اصلاح‌طلبان جمله «زنده باد مخالف من»! را در واکنش به آغاز فعالیت آن به کار برده بود؛ تقلا کند تا در کنار تأکیدات همیشگی خود بر قانون و اطاعت از آن، اما عرض ارادتی هم به حصرشدگان سال ۸۸ کند تا بیش از این پازل ناهمگن اصلاح‌طلبان به حساب نیاید.

در واقع به نظر می‌رسد حزب ندای ایرانیان و شخص محمدصادق خرازی، بیش از این توان دوری از دامان ستاد اصلاحات را نداشتند و پس از راهبردهای خرازی در زمینه «انتقاد از اصلاح‌طلبان»، «قدرت‌نمایی حزب ندا» و «تأکید بر قانون‌گرایی و اطاعت از نظام در حزب ندا» که گویا نتایج مورد انتظار مشاهیر حزب ندا را نداشتند،‌ اینک راهبرد نزدیکی به ستاد اصلاحات بوسیله عرض محبت به ساحت علایق آنها در دستور کار حزب ندا قرار گرفته است.

اظهارات اشاره شده درباره یکی از فتنه‌گران در حصر در حالی بیان شده‌اند که محمدصادق خرازی، طی ماه‌های اخیر و در مواضعی پارادوکسیکال با این صحبت‌ها، بیانات آتشینی را در حمایت از نظام و رهبری و ضرورت اطاعت از قانون ایراد کرده بود.

برای مثال، او در همین سخنرانی گفته است: اگر کسی خلاف نظر رهبری عمل کند از نظر ما تایید نمی‌شود...ما معتقد هستیم که همه باید در چارچوب منویات مقام معظم رهبری عمل کنیم و اگر تاکنون بر اساس این چارچوب حرکت می‌کردیم بسیاری از مسائل و مشکلات کنونی به وجود نمی‌آمد…رهبری فصل‌الخطاب تمام اعمال و رفتار ماست و اصلاحات بدون در نظر گرفتن مبانی اصیل قانون اساسی به جایی نمی‌رسد.

گفتنیست، خرازی چند ماه قبل نیز در خلال یک مصاحبه با اشاره به حصرشدگان فتنه سال ۸۸، سخنان بسیار رقیق‌تری را مطرح کرده و گفته بود:‌ من تماس‌هایم را داشتم، دارم و خواهم داشت. تلاشم را می‌کنم و معتقدم این معضل و مشکل را باید در جمهوری اسلامی حل کرد و زیبنده جمهوری اسلامی این وضعیت نیست، منتها باید تلاش کرد حرف دو طرف را با منطق شنید و بحث کرد تا راه حل، راه حل مرضی الطرفین باشد.

او در یک سفر استانی درباره لیدر جریان اصلاحات نیز او را فرزند شایسته امام و برادر رهبری خوانده بود که کسی نمی تواند وی را نفی و حذف کند...

چهره محوری حزب ندا همچنین در سوم مردادماه امسال در گفت‌وگو با سایت جماران هم اعلام کرده بود که بیشترین کرسی‌های مجلس آینده از آنِ حزب ندای ایرانیان خواهد بود!

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن