دیدبان
صادق خرازی:

می خواهند بابت کمک لاریجانی در برجام، دهنش را شیرین کنند!

می خواهند بابت کمک لاریجانی در برجام، دهنش را شیرین کنند!

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، صادق خرازی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران با تاکید بر همسویی و همگرایی حزب ندای ایرانیان با اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش‌رو اظهار کرد: تمام تلاش این حزب بر همگرایی است و این حزب بنایی برای واگرایی و فردگرایی ندارد.

وی مشروعیت رای مردم در انتخابات پیش روی مجلس و خلاصی یافتن از تندروها و رادیکالیسم را همگرایی اصلاح‌طلبان دانست و اضافه کرد: حزب ندای ایرانیان حرف‌های خود را در شورای هماهنگی زده و سعی می‌کند به صورت نسبی هماهنگی‌های را انجام دهد.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در پاسخ به سئوالی در مورد گزینه بودن لاریجانی برای ریاست آینده مجلس گفت: این نظر حزب ندای ایرانیان نیست، چرا که خط فکری لاریجانی با ما متفاوت است و آنهایی که این حرف را می‌زنند می‌خواهند در قبال کمکی که وی در تصویب برجام به دولت کرده، دهانش را شیرین کنند.

خرازی با تاکید بر اختلافات فکری و سیاسی با لاریجانی ادامه داد: در عین احترام فوق‌العاده برای لاریجانی به عنوان یک سیاستمدار جدی و فعال نظام سیاسی ایران، بعید می‌دانم حزبی که من در آن فعالیت می‌کنم با فکر گزینه ریاست لاریجانی موافق باشند هر چند باید در این مورد تصمیم‌گیری شود و آنچه می‌گویم نظر شخصی است.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد پیش‌بینی نتیجه انتخابات مجلس گفت: اگر شورای نگهبان با محبت برخورد کند، اصلاح‌طلبان پیروز قطعی انتخابات خواهند بود.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در پاسخ به سئوال دیگری برای امیدواری برای نحوه برخورد شورای نگهبان گفت: در عالم سیاست هیچ امر غیر ممکنی وجود ندارد.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان تناقض‌های موجود در بین مواضع و عملکرد حقوق بشری را ذات قدرت اعلام کرد و افزود: نمونه این تناقض در عملکرد داخلی و خارجی دولت امریکا و دیگر دولت‌ها مشاهده می‌شود.

خرازی تاکید کرد: نقطه آرمانی در حوزه حقوق بشر زمان حضور امام عصر است که با ظهورش جهان را پر از عدل و داد می‌کند.

وی با تشریح عدالت و حقوق بشر اضافه کرد: شاید برخی مواقع عدالت در زندانی بودن کسی باشد که حق جامعه را ضایع کرده و ظلمی را روا داشته است از این رو بین این مفاهیم هم باید دقت نظر اعمال شود.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با تاکید بر اهمیت عنصر امنیت در تعریف حقوق شهروندی ادامه داد: بی شک افرادی که امنیت جامعه را از بین می‌برند، نمی‌توانند آزاد باشند که در این میان رعایت حقوق بشر و عدالت باید لحاظ شود.

خرازی از تشکیل نهاد حقوق بشر اسلامی برای تبیین گفتمان حقوق بشر و حقوق شهروندی از مدت‌ها پیش خبر داد و تصریح کرد: این گفتمان در صدد تبیین مواضع دینی در قبال مفاهیمی مانند حقوق شهروندی است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن