دیدبان

تغییر موضع مفتی عربستانی نسبت به داعش

تغییر موضع مفتی عربستانی نسبت به داعش

به گزارش دیدبان به نقل از مهر ، پایگاه خبری الوفد اعلام کرد: مفتی عربستان در همایشی با عنوان «تهدید داعش و راه های مبارزه با آن» در مسجد جامع ترکی بن عبدالله ریاض، افزود: اسلام یک چیز و داعش چیز دیگری است، آنها یک گروهک جنایتکار هستند که از طریق کشتار مسلمانان و تکفیر کردن آنان، به دنبال ضربه زدن به امت و به فساد کشاندن و تضعیف آن آمده اند، آنها با ساکنان عراق و شام بسیار زننده و بد رفتار کردند و فاصله زیادی با اسلام دارند، آنها دشمنانی هستند که از آنها باید بر حذر بود.

وی ادامه داد: داعش بسیاری از انسان های جاهل را فریب داد و به دروغ ادعای اسلام کرد و کسانی که برای پیوستن به داعش تبلیغ می کنند افرادی جاهل و یا انسانی هایی هستند که دل های بیماری دارند.

شیخ عبدالعزیز آل الشیخ در حالی علیه داعش سخن می گوید که در ابتدای پیدایش این گروهک تکفیری از آن حمایت می‌کرد. در عین حال عربستان نیز از حامیان اصلی تروریست ها در عراق و سوریه به حساب می آید.

شواهد موجود حاکی است داعش و دیگر ستیزه جویان مخالف اسد در سوریه به طور قابل توجهی از کمک کنندگان ثروتمند در عربستان سعودی و دیگر کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس کمک مالی و تسلیحاتی دریافت کرده اند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن