دیدبان

جشن هسته‌ ای برای لباسی که بر تن پادشاه نبود!

جشن هسته‌ ای برای لباسی که بر تن پادشاه نبود!

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، او همچنین درباره چیزی به نام «پیامدهای مثبت برجام بر اقتصاد ایران اسلامی» سخن گفته و تأکید کرده است:‌ توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی برگ زرینی در تاریخ ایران اسلامی است.


*با اینکه حدود یک‌هفته از اجرایی شدن برجام می‌گذرد اما چیزی از دستاوردهای توافق ویَنی دولت عاید مردم نشده است.

معاریف اصلاح‌طلب یا همچون سخنان بالا از این می‌گویند که در برجام، زوایای مثبتی وجود دارد که برای مردم روشن نیستند! یا همچون گفته‌های عباس عبدی در مصاحبه با روزنامه ایران؛ حضور دولت روحانی در گفت‌وگوهای سوریه از دستاوردهای برجام است!

چندی قبل نیز، شهربانو امانی، از فعالان زن اصلاح‌طلب طی سخنانی با اشاره به برجام گفته بود: «مشکلات اقتصادی حل نشد ولی فشار از مردم ایران برداشته شد»!

البته کم‌فهم دانستن مردم در ماجرای هسته‌ای فقط منوط به این صحبت‌ها نیست.

چند ماه قبل و پس از تفاهم دولت یازدهم و کشورهای ۱+۵ در لوزان، صادق زیباکلام، دیگر فعال اصلاح‌طلب نیز در همین زمینه طی مطلبی عمومی که سایت جماران هم آنرا منتشر کرد نوشت:

«ﺑﺎ ﮐﻤﺎﻝ ﺗﺄﺳﻒ ﻣﺮﺩﻣﯽ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﯾﮏ ﺑﺎﺯﯼ ﻓﻮﺗﺒﺎﻝ ﺁﻥﮔﻮﻧﻪ ﺷﺎﺩﻣﺎﻧﯽ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ، ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻦ ﭘﯿﺮﻭﺯﯼ ﻭ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﻫﯿﭻ ﻭﺍﮐﻨﺸﯽ ﻧﺸﺎﻥ ﻧﺪﺍﺩﻧﺪ. ﺍﯾﻦ ﺑﯽﺗﻔﺎﻭﺗﯽ ﯾﻘﯿﻨﺎً ﺑﻪﻭﺍﺳﻄﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﻋﺪﻡ ﺁﮔﺎﻫﯽ ﺍﺯ ﺍﺑﻌﺎﺩ ﻫﺰﯾﻨﻪﻫﺎﯼ ﻫﺴﺘﻪﺍﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺸﻮﺭ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ»

مسئله دستاوردهای برجام، می‌رود تا تبدیل به معضلی غامض برای جریانی سیاسی بشود که ۲ سال تمام را به وعده و وعید دادن به افکار عمومی مبنی بر بهتر شدن اوضاع اقتصادی و معیشتی پس از مذاکره و پس از توافق با غرب مشغول بود.

این در حالی است که اوضاع اقتصادی ایران از اول هم حاوی مشاکل مورد اشاره این جریان سیاسی نبود و روالی معقول و طبیعی را می‌پیمود و همچنان نیز در حال پیمایش همین مسیر پیشرفت است که توانسته جایگاه هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا را کسب کند.

مسئله تحریم‌ها هم بر خلاف ادعای جریان سیاسی خاص، هیچگاه اثری بیش از ۳۰ درصد بر اقتصاد جمهوری اسلامی ایران نداشت.

و لذا اکنون و در هنگامه‌ای که جریان سیاسی خاص و جریان هواخواه مذاکره، باید کارنامه عملی وعده‌های خود را در پیشگاه افکار عمومی بگشایند، شاهدیم که مردم متهم به عدم آگاهی و در جریان نبودن! می‌شوند و یا در صحنه‌ای دیگر، حضور در یک اجلاس، به نشانه رهاورد برجام به مردم پیشکش می‌شود!

یادآور می‌شود ابراهیم اصغرزاده، از دیگر فعالان اصلاح‌طلب چندی قبل در اشاره به روند مذاکرات و توافقات عنوان کرده بود که «باید دست روحانی و ظریف را بوسید»!

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن