دیدبان

کاسه داغ تر از آش شدن محبین آنتالیا!

کاسه داغ تر از آش شدن محبین آنتالیا!

به گزارش دیدبان ، میزان نوشت: وَ اَذِّنْ فِى النّاسِ بِالْحَجِ، بیش از چهل روز از فاجعه منا، در روز عید قربان می گذرد، که هزاران زائر مسلمان و بیش از چهارصد نفر از حجاج هموطن، در لباس احرام، مهاجر الی الله شدند و به لقاء پروردگارشان نایل آمدند.

بی لیاقتی و بی کفایتی آل سعود، به عنوان اصلی ترین عامل بروز فاجعه منا، حجاج را به مسلخ عشق برد که به میهمانی خدا آمده بودند، تا با آب زمزم گرد و غبار سفر را از چهره بزدایند و عطش خویش را در زلال مناسک حج برطرف نمایند و سنت ابراهیمی رمی جمرات را با نشانه گیری قلب شیطان بزرگ و استکبار جهانی و اسرائیل بجای آورند.

میهمانان حرم امن الهی، با لباس احرام آمده بودند تا در کنار مسلمانان چهارگوشه عالم، در کنگره عظیم حج در منا و عرفات و مسجد الحرام، با پروردگار خود تجدید پیمان کنند و به رسول محبوب خدا بگویند، در رفتار و گفتار خود نه تنها در میقات حج که در میقات عمل نیز لباس و حجاب دلبستگی و وابستگی به دنیا و قدرتهای جهانی را از تن بدر آورند. و نه تنها برده امریکا که زیر بار هیچ قدرتی جز خدا نروند، آمده اند تا به حضرت محمد (ص) بگویند از مبارزه برای وحدت مسلمین و حذف غده چرکین رژیم صهیونیستی خسته نشده اند. و بنحوی میدانند ابوسفیان و ابولهب برای انتقام در کمین نشسته اند و بت ها لات و هُبل در کعبه اند، آری، خطرناک تر از آن بت ها اما در چهره و فریبی نو، بنام آل سعود که یکسال حجاج ایرانی و مسلمانان را به گلوله می بندد و در سالی دیگر با بی کفایتی و سوء مدیریت، فجایع، تونل مکه، سقوط جرثقیل در مسجد الحرام، ریزش پل جمرات، و امسال نیز ناباورانه هزاران زائر حق جو را با سهل انگاری و عدم مسئولیت در قربانگاه منا بکام مرگ می فرستد.

به امید الهی گرچه داغ حجاج هنوز بر دلمان است ولی ما اندوه دلمان در وقت مناسب با انتقام از آل سعود و اربابان اصلی این قبیله بی نقاب آمریکا و اسرائیل، برطرف خواهیم ساخت و داغ حسرت و حرمان بی توجهی به منافع و جان میهمانان حرم امن الهی را به دلشان خواهیم نهاد و با برپایی جشن پیروزی حق بر جنود کفر و نفاق و آزادی کعبه از دست نااهلان و نامحرمان به مسجدالحرام وارد خواهیم شد. که این وعده الهی به یقین محقق خواهد شد.

فاجعه حج امسال منا، قتل هزاران میهمان حرم امن الهی با لباس احرام واکنش های فراوانی را در بین مسلمانان و اندیشمندان جهان اسلام و نیز مطبوعات و نخبگان کشورمان برانگیخت که قدر مشترک آن، محکوم کردن جنایات آل سعود، و تاکید بر بی لیاقتی این قبیله صهیونیستی و خلع ید از آنان برای مدیریت کنگره حج و مشارکت سازمان کنفرانس اسلامی و نخبگان جهان اسلام برای اداره مراسم سالانه حج بود.

در کنار این بازتاب جهانی گروه اندکی که کینه دیرین از اسلام و انقلاب اسلامی دارند و در حال و هوای باستانگرای پوسیده خود هستند به تمسخر مراسم حج و دلسوزی برای خروج ارز برای سفر حج شوند اینان فراموش کردند که سالانه میلیونها نفر به مناطق تفریحی و سیاحتی در دنیا مثل ترکیه، دبی، ارمنستان و سایر نقاط می روند و ارز زیادی را هم برای لذت و تفریح به همراه می برند لیکن این حضرات ایرادی را متوجه این خارج شدن ارز ملت نمی دانند و فقط هزینه حج، این واجب الهی که در کنار جهاد و نماز و روزه از فرایض هر مسلمان است، آنان را ناخشنود ساخته است.

از این گروه اندک که فاجعه منا را بهانه اسلام ستیزی خود قرار دادند که بگذریم، گروه دیگری از اقشار جامعه بویژه جوانان دلسوز، با حسن نیت پیشنهاد میدادند که در سالهای آینده از حج صرف نظر شود و با توجه به عمق کینه آل سعود به مسلمانان بویژه حجاج ایرانی اعزام به حج صورت نگیرد.

در پاسخ به این دوستان باید به ایشان یادآور شد، که گرچه در سال ۱۳۶۶ حدود ۴۵۰ نفر از زائران ایرانی در مکه با گلوله مستقیم مزدوران آل سعود به شهادت رسیدند، و امام امت (ره) نیز فرمودند که اگر از صدام بگذریم از مسئله حجاز نخواهیم گذشت ولی اعزام زائرین به حج را در سالهای بعد منع نفرمودند. چرا که پیام انقلاب اسلامی مبارزه با ظلم و استکبار ستیزی است و انتقال این پیام هم در کنگره عظیم حج میسر می شود. در کنگره حج هر ساله زائران از تمامی کشورها شرکت می کنند و تشنه پیام انقلاب اسلامی برای عزت و استقلال و بیداری اسلامی هستند و این مهم زمینه ای برای صدور انقلاب اسلامی است.

در طول تاریخ اسلام، حتی امر مستحب موکدی چون زیات سرور آزادگان حضرت سیدالشهدا نیز خطرات جانی فراوانی را برای زائران حرم حسینی داشته است و بویژه در برخی دوران خلفای عباسی حرکت برای زیارت کربلا، خطر شهادت و شکنجه را بهمراه داشت ولی صبر و پایداری شیعیان در طول تاریخ پیام عاشورا را متجلی ترساخت و هیچ فقیهی نیز بخاطر خطرات راه، از حرکت برای زیارت مرقد مطرح حسینی منع نکرد.

نتیجه میگیریم وقتی زیارت مستحب با خطرات محتمل منع نشود و حتی از سوی علمای بزرگ تشویق شود، حج این فریضه الهی و کنگره عظیم حج و گردهمایی میلیونها زائر تشنه حقیقت، فرصتی است که هیچ خطری نمی تواند باب آن را مسدود گرداند. ضمن اینکه همزمان با تبیین ابعاد بی کفایتی و سوء مدیریت اداره حج توسط آل سعود قاطبه کشورهای اسلامی را به سمت مشارکت جمعی در مدیریت حج به عنوان نماد وحدت امت اسلامی فراخواند.

بسم ‏اللّه‏ الرحمن الرحیم
لَقَد صَدَقَ‏اللّه‏ُ رَسولَهُ الرُّءْیا بِالحَقِّ لَتَدْ خُلُنَّ المَسجِدَالحَرامَ ان شآءَاللّه‏ُ آمِنِینَ.
سوره فتح، آیۀ ۲۷: «هر آینه خداوند حقیقت خواب رسولش را آشکار ساخت که حتما شما مؤمنین به خواست خدا، با دل ایمن وارد مسجدالحرام خواهید شد».

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران