دیدبان

تابلوهایی که یک به یک پایین کشیده می شوند+عکس

تابلوهایی که یک به یک پایین کشیده می شوند+عکس

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، با اعلام ممنوعیت واردات کالاهای مصرفی از آمریکا و برخورد با فست‌فودهایی که برای فروش بیشتر خود از نماد فست‌فودهای آمریکایی استفاده می‌کنند و اعلام خبر یک مورد پلمب در غرب تهران، جنب و جوشی میان سایر فست‌فود‌هایی که به این شمایل در شهر وجود دارد، ایجاد شده است.

در ارتباط با ممنوعیت ورود و حضور فست‌فودهای آمریکایی، مسئولان زیادی در این روزها سخن گفته‌اند؛ یدالله صادقی رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران در گفتگو با تسنیم اعلام کرد: براساس بخشنامه‌ وزیر صنعت، کالاهای مصرفی یا کالایی که نماد آمریکایی دارند، ورود آنها به کشور ممنوع است.

 

 

 


محمود شکری نایب رئیس اتاق اصناف ایران نیز در این‌ باره به تسنیم گفت: هر شرکت و برند خارجی، برای حضور در ایران باید در مراجع قانونی ثبت شود، بعد به دبیرخانه اتحادیه نظارت مراجعه کرده و مجوز بگیرد و سپس به اتحادیه‌های صنفی ما مراجعه کند.

وی با تأکید بر اینکه به کالاهای مصرفی آمریکایی مجوز داده نمی‌شود، افزود: اگرمغازه‌هایی با چنین تابلوها اقدام به بازگشایی فروشگاه در کشور کنند مطمئن باشید که مجوزی دریافت نکرده و کسی که مجوز دریافت نکرده است باید بلافاصله پلمب شود.

بر اساس گزارش میدانی خبرنگار تسنیم، یکی از فست‌فودهایی که در شمال شرق تهران، بر سر در مغازه خود تابلوی ویژه کینگ‌برگر را نصب کرده بود، به‌تازگی اقدام به تغییر نام مغازه خود به نام ویژه کینگ کرده است.

بنا بر این گزارش علاوه بر فست‌فودهای مک‌دونالد، برگر کینگ و کی‌.اف‌.سی. فروشگاه‌های دیگری نیز در کشور وجود دارند که از برندهای آمریکایی برای فروشگاه خود استفاده کرده‌اند که به نظر می‌رسد طی روزهای آینده تغییراتی در شکل و شمایل آنها ایجاد شود یا آنها نیز به سرنوشت رستوان پلمب‌شده غرب تهران دچار می‌شوند.

با نگاه به تابلوی این فروشگاه مشخص می‌شود که این مغازه نیز بخشی از عنوان رستوران آمریکایی را از تابلوی خود برداشته است.

بنا بر این گزارش از نکات قابل توجه در فست‌فودهایی که صرفاً برای سودجویی یا فروش بیشتر اقدام به نصب برندهای آمریکایی بر سر در مغازه خود می‌کنند این است که نه مقامات ایرانی برای آنها مجوزی صادر کرده‌اند و نه از سوی کمپانی‌های آمریکایی ادعا شده مجوزی برای آنها صادر شده است.

یدالله صادقی رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران در این باره به تسنیم گفت: برای هیچ کدام از سه برند آمریکایی "کی‌اف‌سی"، "مک‌فلری" و "برگرکینگ" آمریکایی مجوز فعالیت صادر نشده است.

از سوی دیگر سخنگوی شرکت کی‌اف‌سی آمریکا نیز در واکنش به تأسیس شعبه‌ای از این رستوران زنجیره‌ای در ایران اعلام کرد: هیچ حق امتیازی به فردی در ایران برای ایجاد شعبه کی‌اف‌سی داده نشده است و از انتشار خبرهایی در مورد گشایش رستوران غیرقانونی کی‌اف‌سی در تهران شوکه شده است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن