دیدبان

کسی از حقوق خانم های بازیگر دفاع نمی کند

کسی از حقوق خانم های بازیگر دفاع نمی کند

دیدبان: در چند روز گذشته یکی از بازیگران پس از خروج از کشور اظهاراتی درباره «کثافات سینمای ایران» مطرح کرد و مدعی شد برخی موسسات و شرکت های سینمایی و حتی برخی کارگردانان و تهیه کنندگان برای بازی دادن او در فیلم های خود از وی درخواست های شرم آور کرده اند.

به گزارش افکارخبر، پس از این افشاگری، فقیه سلطانی یکی دیگر از بازیگران عرصه سینمای کشورمان بر این موضوع صحه گذاشته و آن را تایید کرده است.

در عین حال وی تاکید کرده است؛ ما بانوان سینمای ایران شرافتمندانه در مقابل این عده ناپاک می ایستیم، می جنگیم تا روزی که پشت صحنه سینمای ما نیز به معنای واقعی کلمه اسلامی، شریف و پاک و پاکیزه شود.

سخنان این دو بازیگر در اصل همان مواردی است که چندی پیش فرج الله سلحشور آن را درباره پشت پرده سینما مطرح کرد و با واکنش های شدید از سوی بانوان سینما قرار گرفت.

این در حالی است که یکی از بازیگران با سابقه عرصه سینما و تلویزیون با تایید چنین مواردی به افکارخبر گفت: متاسفانه چنین مواردی در بسیاری از مشاغل وجود دارد و نمی توان گفت تنها مختص عرصه سینمای کشور ماست اما به دلیل جاذبه های این بخش چنین مواردی بیشتر وجود دارد.

وی افزود: سینما، عرصه ای پر زرق و برق است و جوانان بسیاری دوست دارند تا وارد این عرصه شده و تبدیل به سوپر استار شوند و برای اینکه ره صد ساله را یک شبه طی کنند حاضرند دست به هر کاری بزنند.

وی تصریح کرد: در مقابل عده ای از تهیه کنندگان تنها به دنبال کسب درآمد بیشتر بوده و سود و منافع تجاری، تمام اهداف آنها را تشکیل می دهد برای همین ترجیح می دهند از جوانان تازه کار استفاده کرده و با گرفتن مبالغ کلان و ... فیلم خود را پرفروش سازند.

وی اظهار کرد: متاسفانه اکنون بسیاری از دختران جوان به دنبال سوپر استار شدن راهی برخی آموزشگاه هایی می شوند که فاقد مجوز بوده و شهریه های پایین تری نسبت به آموزشگاه های معتبر و معروف دریافت می کنند که مسوولان این مراکز از علاقه این دختران سوء استفاده کرده و با پیشنهادهای بی شرمانه سعی می کنند آنها را برای گرفتن نقش در فیلم های سینمایی ترغیب کنند.

وی افزود: در حالی که این دختران جوان در سراب سوپر استار شدن و تبدیل شدن به نیکی کرمی و یا هدیه تهرانی بسیاری از داشته های خود را از دست می دهند و پس از مورد سوءاستفاده قرار گرفتن های متعدد، سرخورده شده و عطای این کار به لقای آن می بخشند.

این بانو بازیگر بیان کرد: بازیگران مانند سایر مشاغل دارای صنف مشخص نیستند و اگر چنین مواردی برای خانم ها پیش آید کسی از حقوق آنها دفاع نمی کند.

وی خاطر نشان کرد: عرصه بازیگری نیازمند صنف است و باید قوانین و چارچوب های مشخص برای ورود به این عرصه تعریف کرد اما متاسفانه به دلیل بود قوانین منسجم، شاهد ورود تعداد زیادی به این عرصه هستیم که در اصل استعداد و تجربه این کار را ندارند اما به دلیل پرداخت مبالغ کلان به برخی تهیه کنندگان حضور خود را در این حوزه تثبیت می کنند در حالی که بسیاری از بازیگران با تجربه که برای ۱۰-۲۰ سال در این عرصه تلاش کرده اند، خانه نشین شده اند.

وی گفت: بسیاری از افراد جامعه از ما می پرسند چرا در فیلم های سینمایی و تلویزیونی حضور ندارید، چرا این همه بازیگر گمنام وبی تجربه در این فیلم ها مشاهده می شود؟

وی عنوان کرد: به طور قاطع نمی توان منکر وجود روابط نامناسب در پشت پرده سینما، آموزشگاه ها و ... شد اما این موضوع به اعتقادات و شخصیت افراد نیز بستگی دارد و بازیگران جوان باید بدانند حضور در سینما به هر قیمتی ارزش ندارد و این عزیزان می توانند با رد پیشنهادات بی شرمانه و ... به تدریج راه را برای افراد ناسالم ببندند.

وی تاکید کرد: به عنوان یک بازیگر خانم حاضر نیستم به هر قیمتی کار بگیریم بلکه باید کار مورد نظر ارزش های فردی، خانوادگی و کرامت انسانی بنده را حفظ کند.

وی افزود: بنده چند سالی است که بیکار بوده و در فیلمی حضور نیافته ام اما تا زمانی که احساس نکنم یک گروه از هر نظر برایم امن است هیچ گاه پیشنهادی را قبول نکرده و نخواهم کرد.

وی اظهار کرد: همان طور که خانم سلطانی گفته اند ما بانوان بازیگر در برابر چنین مواردی ایستاده ایم و اجازه توهین نمی دهیم.

این بانوی بازیگر در پایان خاطر نشان کرد: دولت و مسوولان بخش خصوصی باید با تشکیل صنف برای این بخش زمینه های تصویب قوانین و چارچوب های مورد نیاز را فراهم سازند زیرا در این صورت اگر فردی از قوانین و خطوط قرمز تخطی کند، به شدت با او برخورد خواهد شد و بدین صورت زمینه های تخلف ها و بی اخلاقی ها نیز برچیده خواهد شد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن