دیدبان
برای حمایت از برجام

یک نماینده تهدید به تظاهرات کرد!

یک نماینده تهدید به تظاهرات کرد!

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، عباسعلی منصوری آرانی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که پیش از این طی بیانیه‌ای با گزارش کمیسیون ویژه بررسی برجام ابراز مخالفت رسمی کرده بود، در بخشی از یک گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا با اشاره به برخی تجمعات و انتقادات در اعتراض به توافق هسته‌ای دولت اظهار کرده است:

به هر حال اگر بگوییم کار مخالفان برجام درست است، همه آزادند انتقاد کنند و یا قانونی برای جلوگیری از چنین برخوردها و توهین‌های خشونت‌آمیزی وجود ندارد باید قبول کنیم که این حق برای طرف مقابل هم وجود خواهد داشت و طبیعتا قانون برای جلوگیری از حمایت موافقان برجام نخواهیم داشت و در این صورت حتما روزی دچار مشکل خواهیم شد.

وی با بیان اینکه اگر دلواپس‌ها بس نکنند حامیان برجام وارد عمل می‌شوند! تصریح کرده است: شک نکنید اگر این بحث‌ها ادامه یابد موافقان برجام هم در دانشگاه‌ها و ورزشگاه‌ها وارد عمل می‌شوند و این اتفاق به هیچ عنوان در راستای منافع ملی  و مصالح نظام نیست.
 

*منصوری آرانی جزو 5 نماینده‌ای است که با گزارش نهایی کمیسیون ویژه بررسی برجام مخالفت کردند و بیانیه‌ای را نیز در همین زمینه امضا و منتشر کردند.

قبل از اظهارات وی درباره یارکشی خیابانی نیز صحبت‌هایی از درون دولت به گوش رسید که در زمینه مذاکره با آمریکا و برجام خواستار انجام «نظرسنجی» شده بودند!

تحلیل منصوری آرانی در زمینه مخالفان و موافقان برجام صحیح به نظر نمی‌رسد.

در ایران اسلامی کسی مخالف مذاکره اصولی و یا نرمش قهرمانانه نیست. و همینطور کسی هم قصد و وقت و انرژی هواداری افراطی از وعده‌های وقوع‌نیافته و تشویق و هورا برای لباس نپوشیده پادشاه را ندارد.

پس از دانستن این فرض همچنین باید دانست که قاطبه مخالفان برجام به نقاط نفوذی آن انتقاد دارند که متأسفانه به اذعان رهبری نظام نیز برجام را به متنی دارای ابهام و ضعف‌های ساختاری تبدیل کرده است.

موافقان برجام نیز 2 سال است که منتظر تحقق وعده‌های دوران پسامذاکره و پساتوافق مانده‌اند و لذا در این میان، مناقشه‌ای که بخواهد منجر به یارگیری خیابانی بشود وجود ندارد مگر اینکه پای اغراض خاص در میان باشد.

گفتنیست طی 2 سال گذشته که چندین مذاکره و توافق میان دولت یازدهم ایران و کشورهای 1+5 انجام شده و به امضا رسیده است، اگرچه رخدادهایی همچون استقبال تنی چند از موافقان برجام از تیم مذاکره کننده در فرودگاه بوقوع پیوسته و منتقدان برجام نیز برخی تجمعات یا میتینگ‌ها را ترتیب داده‌اند اما به دلیل اینکه حرف و حدیث‌ها بر سر واقعیت‌های رخ داده یا رخ نداده است نه بر سر بهانه‌گیری سیاسی؛ لذا چیزی شبیه به یارکشی خیابانی رخ نداده است و ان‌شاءالله هم رخ نخواهد داد.

کما اینکه چیزی به نام «جشن هسته‌ای» هم هرگز مورد استقبال مردم واقع نشد و حتی در آخرین سفر استانی دولت نیز شاهد یک استقبال کم از رئیس‌جمهور بودیم.

پس از رد تئوری یارکشی و یارگیری خیابانی! همچنین باید اذعان کرد که به نظر می‌رسد فیصله دهنده به ماجرای صحت انتقادات یا درستی دلبستگی عده‌ای به وعده‌ها نیز 3 مقوله «لغو تمام تحریم‌ها» و «عدم اعمال تحریم‌های جدید» بعلاوه «ارتقای معیشتی و اقتصادی ملموس برای مردم» در پسابرجام باشند که تحقق یا عدم تحقق آنها یقیناً طبق اذعان رهبر معظم انقلاب در فرمان خود به رئیس‌جمهور سبب «عبرت‌آموزی» می‌شود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن