دیدبان
در آستانه انتخابات مجلس صورت می گیرد

نقش آفرینی ح. ف. در تغییرات پردرآمدترین شرکت شستا

نقش آفرینی ح. ف. در تغییرات پردرآمدترین شرکت شستا

به گزارش دیدبان به نقل از جهان، مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) از زیرمجموعه های شرکت شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) که یکی از مهم ترین هلدینگ های نفتی کشور به شمار می رود و اجرای پروژه های مهمی همچون مگا پروژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس را در دست اجرا دارد، با فشارهای مدیریتی از رده های بالای دولت، آن هم چند ماه مانده به انتخابات، در شرف تغییر است.

به گزارش جهان، از شستا خبر می رسد سیدمحمدرضا آیت اللهی مدیرعامل شستا پس از مذاکره با چند کاندیدای مدیرعاملی تاپیکو، با هماهنگی که با برخی افراد داشته است، حکم مدیریت غلامرضا امیرشقاقی مدیرعامل اسبق پالایشگاه تبریز را صادر کرده است، هرچند اختلافاتی در این باره وجود دارد و اخبار جالبی از پشت پرده این انتصاب به گوش می رسد؛ انتصابی که از اعمال نفوذ (ح.ف.) در این سناریو حکایت دارد.

همچنین سیدعماد حسینی معاون سابق وزیر نفت در امور فنی و مهندسی و نماینده اسبق مردم قروه و عضو کمیسیون انرژی نیز به ریاست هیئت مدیره تاپیکو منصوب شده است.

از سویی دیگر آیت اللهی در حکم دیگری محمدرضا خاک کار که در یکسال و نیم گذشته سرپرست شرکت نفت پاسارگاد بود را به عنوان عضو هیات مدیره و معاون مالی و پشتیبانی تاپیکو منصوب کرده است. خاک کار در دولت دهم سرپرست شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی بود و ارتباط خوبی با علی آبادی داشت.

هلدینگ تاپیکو، ۶۵ درصد درآمد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی را تامین می کند و در صورتی که این اعمال نفوذ برای ایجاد تغییر در مدیریت این شرکت ادامه دار باشد قطعا به ضرر منافع ۴۰ میلیون بیمه شده تامین اجتماعی خواهد بود. در حالی که شرکتی با این حجم از فعالیت با دارا بودن ۴۲ شرکت مدیریتی و بیش از ۶۰ شرکت غیر مدیریتی زیر مجموعه خود قطعا نیاز به ثبات و بلکه اقتدار مدیریتی دارد.

شنیده شده است که سه تن از اعضای هیأت مدیره شستا به دلیل عدم انتخاب گزینه خاص دیگری در رقابت با امیرشقاقی، استعفا داده اند که هنوز پذیرفته نشده است.

گفتنی است تغییرات در شرکتهای بزرگ با درآمدهای بسیار بالا آن هم در آستانه انتخابات، شائبه متعددی را فضای سیاسی کشور ایجاد خواهد کرد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن