دیدبان

تداوم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه‌ ها

تداوم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه‌ ها

به گزارش دیدبان به نقل از همشهری ، براساس اعلام مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور مهلت ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی صرفا با سوابق تحصیلی تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۳ آبان تمدید شده است. امکان ثبت نام و انتخاب رشته در این مرحله برای تمامی داوطلبان اعم از اینکه در آزمون سراسری سال ۹۴ شرکت کرده باشند و یا شرکت نکرده باشند، فراهم است. به گفته حسین توکلی پذیرش در این مرحله برای تعدادی از رشته‌های مقطع کاردانی دوره‌های روزانه دانشگاه‌های علوم پزشکی، رشته‌های تحصیلی مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، دانشگاه پیام نور و مقطع کارشناسی پردیس‌های دانشگاهی دانشگاه‌های تهران و صنعتی شریف در کیش براساس سوابق تحصیلی انجام می‌شود.

متقاضیانی که حداکثر تا ۳۰ بهمن ۹۴ موفق به اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی می‌شوند می‌توانند نسبت به ثبت نام و انتخاب حداکثر ۵۰ کدرشته محل اقدام کنند. در حالی براساس آخرین آمار‌ها تنها ۲۷ هزار و ۴۲۵ داوطلب در این دوره‌ها ثبت نام کرده‌اند که با انتشار اصلاحیه دفترچه این دوره، ظرفیت آن به ۵۱۸ هزار نفر رسیده است.

کنکوری که حذف نمی‌شود

خالی ماندن ۵۱۸هزار صندلی از ظرفیت دانشگاه‌ها در حالی است که در کنکور امسال شمار شرکت‌کنندگان ۸۸۷هزار و ۸۴۵داوطلب بود درحالی‌که در آزمون سراسری ۹۳یک میلیون و ۳۱هزار و ۳۸۲نفر متقاضی شرکت در کنکور بودند. کاهش ۱۴۴هزار نفری ثبت نام در کنکور امسال نسبت به کنکور ۹۳و خالی ماندن بیش از ۵۰۰هزار صندلی در حالی است که برخلاف قوانین مصوب مجلس، همچنان اراده‌هایی برای تداوم برگزاری کنکور وجود دارد. درحالی‌که براساس مصوبه مجلس، با افزایش سهم نمرات تحصیلی پذیرش دانشگاه‌ها، باید به سوی حذف کنکور حرکت کنیم، چند روز قبل وزیر آموزش‌وپروش اعلام کرد که کمیته بررسی تأثیر سوابق تحصیلی در وزارت علوم با افزایش ضریب سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور به ۳۵درصد مخالفت کرده است. فانی افزود: ضریب تأثیر سوابق تحصیلی دانش‌آموزان برای کنکور سال آینده نیز همان ۲۵درصد خواهد بود.این در شرایطی است که براساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو مصوب ۹۲باید پس از ۵سال حداقل ۸۵درصد ظرفیت پذیرش دانشجو در کل کشور بر مبنای سابقه تحصیلی انجام شود.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران