دیدبان

آمریکا تلاش می کند روحیه استکبار ستیزی ایران را تضعیف کند

آمریکا تلاش می کند روحیه استکبار ستیزی ایران را تضعیف کند

به گارش دیدبان به نقل از ایران اسلامی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، درایت مقام معظم رهبری در مواجهه با آمریکا را ستود و در این باره اظهار داشت: آمریکا روحیه سلطه گر، مداخله جو و استبدادی دارد و همواره مترصد آن است تا فرصتی برای نفوذ در ارکان سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور بدست آورد و از این طریق منافع خود را تامین کند لذا مقام معظم رهبری با توجه به شناختی که از روحیه استکباری و مستبد آمریکا دارند در مذاکرات هسته ائی جلوی هرگونه سوء استفاده را با اتخاذ شیوه های درست گرفتند که این امر آمریکا را بیش از گذشته از ما عصبانی کرده و این را می توان از لحن برخی دولتمردانش دریافت.

غلام محمد زارعی یکی از اهداف آمریکا برای نفوذ به داخل کشور را کمرنگ کردن روحیه استکبارستیزی در بین مردم و مسئولین برشمرد و گفت: اگر آمریکا به طریقی بتواند به داخل کشور نفوذ کند تلاش خواهد کرد تا روحیه استکبار ستیزی جمهوری اسلامی را تضعیف کرده و در نهایت از بین ببرد چراکه این امر یکی از ارکان مهم و اصولی انقلاب است که با تضعیف آن آمریکا خواهد توانست سایر اهدافش را در کشور و منطقه با سهولت بیشتری پیگیری کند.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی به تلاش آمریکا جهت نفوذ به داخل کشور از هر منفذی اشاره کرد و افزود: در مذاکرات هسته ائی و پس از آن در برجام آمریکا همواره بدنبال محلی برای نفوذ بوده و هست و اگر درایت مقام معظم رهبری و همچنین هوشیاری تیم مذاکره کننده ما نبود قطعا ً تا کنون به برخی از اهداف خود دست می یافت، البته این پایان کار نیست و نباید گمان کرد که دیگر آمریکا از این ناحیه اقدامی نخواهد کرد، بلکه باید هوشیار بود. آمریکا به طور حتم از برجام سوء استفاده خواهد کرد لذا باید در این زمینه بیش از گذشته هوشیار باشیم.

وی مسائل فرهنگی را یکی دیگر از راههای نفوذ برشمرد و گفت: آمریکا و رژیم غاصب و جنایتکار اسرائیل برنامه ریزیهای مدونی برای ضربه زدن به کشور از این ناحیه دارند. شبیخون و ناتو فرهنگی در همین راستا تعریف شده اند، آنها در جنگ سخت شکست سختی از ما خورده اند اما متاسفانه علی رغم تذکرات بجا و عالمانه مقام معظم رهبری طی سالیان گذشته بازهم در مبارزه با این حربه کوتاهی شده است که بعضا ً نتایج آن را در اطراف خود مشاهده می کنیم.

زارعی پایان تلقی کردن دشمنی های دشمن را یکی دیگر از راههای نفوذ دانست و در این زمینه اظهار داشت: برخی گمان می کنند حالا که آمریکا با ما سر میز مذاکره نشست و گفت و گو کرد، دیگر باید دست دوستی با او داد و دشمنی را تمام شده دانست در حالی که ابدا ً اینگونه نیست، اگر ما با روحیه استکبار ستیز مان در سایه این مذاکرات ذره ائی زاویه پیدا کنیم، اجازه نفوذ به آمریکا را خواهیم داد، در حالی که باید بدانیم آمریکا نه تنها تغییر نکرده بلکه روش دشمنی اش با ما را تغییر داده و بازی را در زمین دیگری دنبال می کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی این مطالب را تذکری برای مسئولان اعلام و افزود: خوشبختانه مسئولان ما هوشیارند اما باید دانست که باید پیشگیری کرد چرا که پیشگیری از درمان هزینه کمتری دارد. اگر امروز ما به هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری در این زمینه توجه نکنیم فردا دیگر خیلی دیر است و ما متحمل خسارات فراوانی از این ناحیه خواهیم شد.

وی حضور اقتصادی به بهانه سرمایه گذاری در کشور را راه دیگری برای نفوذ برشمرد و گفت: در این قسمت هم باید دقت داشت. چراکه اگر هرگونه وابستگی بوجود بیاید در ادامه راه برای نفوذ سیاسی و فرهنگی هم از این ناحیه ایجاد خواهد شد کما اینکه در بسیاری از کشورها نفوذ آمریکا را در سایه مسائل اقتصادی مشاهده می کنیم، چاره مسئله هم توجه به زیرساختهای اقتصاد مقاومتی است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن