دیدبان
دوباره استقلال دوباره آزادی

عملکرد دولت در شورای عالی فضای مجازی راضی کننده نیست

عملکرد دولت در شورای عالی فضای مجازی راضی کننده نیست

دیدبان: دبیر اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با دیدبان با تاکید بر اینکه پس از اجرای برجام باید مراقب نفوذ غرب به کشور باشیم گفت: امروز یکی از مهمترین راهکار های غرب برای نفوذ، جنگ نرم و مسایل فرهنگی است.

محمد حسن آصفری  با اشاره به اینکه آمریکا و غرب به دنبال تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه یکی از کشور های تاثیر گذار است و همین باعث شده تا آمریکا و غرب اهداف شوم خود را برای مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به کار بگیرند.

آصفری اضافه کرد: پس از تصمیم اجرای برجام آنها به دنبال نفوذ و تضعیف موقعیت جمهوری اسلامی ایران هستند و یکی از اهداف آنها دست یافتن به منابع عظیم ایران از جمله منابع طبیعی مثل نفت، انرژی، آب و ... هستند و از منابع اورانیوم گرفته تا منابع سنگ و خاک ایران موارد مورد علاقه در حوزه اقتصادی برای غرب است.

وی درباره نفوذ غرب در بخش اقتصادی، گفت: همینطور که می دانید کشور ایران سرشار از منابع غنی طبیعی بوده و این یکی از مقاصد نفوذ آنها در داخل کشور است،  آنها می خواهند تا اطلاعات مهم و حساس را در خصوص این منابع کسب کنند و به آنها ورود پیدا کنند.

آصفری در خصوص راهکار های نظام سلطه برای نفوذ اقتصادی، تصریح کرد: یکی از راهکار ها آنها این است که ببینند ایران به چه چیز نیاز دارد و امکان تولید چه چیزهایی را در داخل ندارد. مثلا در خودرو، صنایع ریلی، صنایع هوایی و یا در صنایع دیگر می خواهند از نقاط ضعف مان استفاده کنند و به نفع خودشان بهترین بهره برداری را نموده و نفوذ کنند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی یکی دیگر از راهکارهای غرب برای نفوذ را در حوزه فرهنگی و از طریق جنگ نرم دانست و عنوان کرد: نفوذ در بستر اجتماعی و فرهنگی کشور یکی دیگر از راهکار های آمریکا و غرب است. آنها به دنبال نفوذ در لایه های مختلف اجتماعی هستند تا روحیه استکبار ستیزی را نابود کنند.

وی در ادامه افزود: آنها با استفاده از عناصر داخلی و از منابع دانشگاهی و برخی روزنامه ها، مطبوعات و یا شبکه های مجازی قصد دارند با تولید فیلم، کتاب و نوشته های مختلف در داخل، رویکرد استکبار ستیزی را کنار بگذارند. لذا برای ایجاد نفوذ از راهکار هایی مثل تشویق، تبلیغ و تهدید استفاده کرده و تا آن زمان که امکانش باشد با تشویق و بعد با تبلیغ و معرفی کالاهایشان در این مسیر گام بر می دارند.

آصفری در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی برای جلوگیری از نفوذ همه جانبه غرب باید مد نظر مسئولان قرار بگیرد، گفت: در بحث فرهنگی و اجتماعی ظرفیت های بسیار خوبی در کشور وجود دارد و ما باید از ظرفیت دانشگاه ها، مساجد، فضا های مجازی و بخش های مختلف رسانه ای در راستای توسعه فرهنگی استفاده کنیم و نباید نسبت به این مسائل فاصله بگیریم.

وی ضمن انتقاد از دولت برای انفعال در شورای عالی فضای مجازی، اظهار کرد: متاسفانه ما امروز با گذشت دو سال از تشکیل شورای عالی فضای مجازی کشور که در راس آن رییس جمهور و بسیاری از وزرا قرار دارند، وقتی کارنامه آن را بررسی می کنیم، می بینیم که خود مسئولین نسبت به تولید برنامه نرم افزاری برای جوانان و مردم کشورمان غفلت داشته اند.

نماینده مردم استان مرکزی، اضافه کرد: در حال حاظر ما بیش از هشت میلیون نفر از مردم کشورمان در فضاهایی مثل تلگرام، واتس آپ و وایبر در حال فعالیت هستند و اگر ما به تولید برنامه های نرم افزاری که می تواند یک فرصت بسیار خوب برای توسعه فرهنگی باشد، بی توجه باشیم این فرصت را تبدیل به یک تهدید فرهنگی کرده ایم.     

آصفری در حوزه اقتصادی جلوگیری از واردات بی رویه کالاهای خارجی را ضروری دانست و گفت: در اقتصاد آن چیزی که ما باید در پسا تحریم به آن توجه کنیم عدم اجازه ورود کالاهای خارجی به کشور است. در غیر این صورت تولید کنندگان داخلی و اقتصاد کشور با مشکل مواجه می شود و ما باید مدیریت کنیم تا کالا های مشابهه که داخل کشور داریم، اجازه ورود پیدا نکنند و به جای آن به انتقال تکنولوژی به داخل کشور معطوف باشیم.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن