دیدبان

مزدوران کلمبیایی با لباس نظامیان اماراتی در یمن

مزدوران کلمبیایی با لباس نظامیان اماراتی در یمن

به گزارش دیدبان به نقل از العالم ، روزنامه انگلیسی" تایمز" نوشت مزدوران کلمبیایی درصفوف مقدم جبهه های جنگ دریمن مستقر شده اند، از جمله اینکه ۱۰۰ نفر از آنان اخیراً در بندر عدن درجنوب یمن مستقر شده و به جمع نیروهای متجاوز ضد این کشور پیوسته اند.

تایمز خاطرنشان کرد، تعداد نیروهای مزدور کلمبیایی که در کنار نیروهای اماراتی در یمن می جنگند، ۸۰۰ نفر است که همه آنان قبلاً از نیروهای مسلح این کشور بودند.

روزنامه تایمز با انتشار اظهارات یکی از این مزدوران درگفتگو با یک روزنامه محلی در کلمبیا نوشت که مزدوران کلمبیایی لباس نظامیان امارتی را پوشیده اند و در بسیاری از مراکز درقالب گشتی های پیاده نظام مستقر هستند.

تایمز نوشت که نیروهای مزدورکلمبیایی پنج سال پیش برای اینکه توجه افکار عمومی را جلب نکنند، به عنوان کارگر به ابوظبی آورده شدند، اما از آن پس برای شرکت " بلاک واتر " کار می کنند و ماموریت های نظامی و امنیتی را بنا به خواسته سران اماراتی انجام می دهند و اخیراً هم از طرف امارات برای جنگ به یمن فرستاده شده اند.

تایمز تأکید کرد که شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی چند سال پیش قراردادی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار با شرک " بلک واتر" امضا کرده بود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن