دیدبان

عادی‌سازی رابطه با آمریکا برخلاف سیره امام

عادی‌سازی رابطه با آمریکا برخلاف سیره امام

به گزارش دیدبان به نقل از مهر ، شامگاه پنج شنبه آیت الله سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران در جمع عزاداران حسینی در شهرستان ری با اشاره به نقش حضرت زینب و حضرت سجاد(ع) اظهار داشت: مدیریت حضرت زینب(س) و حضرت سجاد(ع) باعث زنده نگه داشتن قیام عاشورا شد.


امام جمعه موقت تهران افزود: امام علی(ع) از جمله شخصیت هایی بودند که تهدید را به فرصت تبدیل می کردند و در تمام لحظات و دوران زندگی پربرکتشان جانباز و رزمنده اسلام بودند.


عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) نیز با مدیریت خود، واقعه عاشورا را که می توانست به تهدیدی برای اسلامی بدل شود به فرصت تبدیل کردند.


وی ادامه داد: دشمنان اهل بیت(ع) تلاش داشتند تا شر بزرگی را در جامعه اسلامی ایجاد کنند اما اظهارات و مدیریت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) سبب شد تا این شر به خود جامعه اموی برگردد.


خاتمی اضافه کرد: امام حسین(ع) و یاراان باوفایش در حادثه عظیم عاشورا به پیروزی رسیدند و رمز این موفقیت نیز اخلاص شهدای این حادثه بود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از تلاش برخی مسئولان برای عادی سازی رابطه با آمریکا گفت: عادی سازی رابطه با آمریکا برخلاف سیره و روش امام راحل و مقام معظم رهبری است.


امام جمعه موقت تهران افزود: امام راحل آمریکا را شیطان بزرگ معرفی کردند و تا لحظات پایانی عمرشان نیز از آمریکا به عنوان گرگ نام بردند، به همین خاطر اگر اندیشه های امام تحریف نشود، همگان متوجه نظر و عقیده ایشان درباره آمریکا می شوند.


خاتمی در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: باید به کسانی رأی داد که انقلابی بوده و امتحان خود را در عرصه های گوناگون پس داده اند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن