دیدبان

فضاسازی فاکس نیوز علیه ایران

فضاسازی فاکس نیوز علیه ایران

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، یک رسانه آمریکایی در آستانه برگزاری نشست وین درباره سوریه مدعی شده روسیه به ایران برای انتقال سلاح‌ به داخل خاک سوریه کمک می‌کند.

فاکس‌نیوز، نزدیک به جریان نومحافظه‌کار آمریکایی از قول برخی منابع اطلاعاتی کشورهای غربی که اشاره‌ای به نام آنها نکرده ادعا می‌کند هواپیماهای باربری روسیه طی ده روز گذشته دو بار در روز در انجام عملیات انتقال این سلاح‌ها مشارکت کرده‌اند. را انجام داده‌اند.

به ادعای منابع مورد استناد فاکس‌نیوز، این پروازهای هواپیماهای روسی که ناقض دو قطعنامه تحریمی شورای امنیت با موضوع ممنوعیت‌های تسلیحاتی علیه ایران هستند به ثبت نرسیده است.

وظیفه هماهنگی انتقال سلاح‌های اعایی ایران را، به نوشته این رسانه آمریکایی، سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران به همراه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و سرگئی شویگو، وزیر دفاع این کشور به عهده دارند.

ایران همواره ادعاهای رسانه‌ها و مقامات کشورهای غربی درباره فعالیت نظامی، اعم از ارسال تسلیحات و یا حضور نظامی در سوریه را رد کرده است. تهران می‌گوید در حال انجام اقدامات مستشاری به منظور کمک به دولت سوریه جهت غلبه بر تروریست‌ها است.

ادعاهای فاکس‌نیوز در حالی مطرح شده که ایران برای اولین بار به نشست بین‌المللی مذاکرات سوریه دعوت شده است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن