دیدبان

سقوط بالن نظامی ویژه ۷۳ متری پنتاگون

سقوط بالن نظامی ویژه ۷۳ متری پنتاگون

به گزارش دیدبان به نقل از فارس، یک بالن ۳.۵ تنی ویژه نظامی نیروی هوایی آمریکا در ایالت پنسیلوانیای این کشور از دسترس خارج شد.

به نوشته وبگاه «دیفنس وان» ارتش آمریکا امروز (چهارشنبه) کنترل این بالن شکار موشک و پهپاد را از دست داد. بالن ۲۴۰ فوت ( ۷۳ متری) ویژه مقابله با پهپادها و موشک‌های ارتش آمریکا که در ارتفاع ۱۶ هزار پایی (۴۸۷۶.۸ متر) نگهداری می شد, با از دست رفتن کنترلش در منطقه آبردین پراوینگ گراندز در شمال شرقی پنسیلوانیا در آسمان منطقه رها شد.

بر اساس این گزارش، به دنبال وقوع این حادثه که در ساعت ۱۲.۲۰ بعداظهر به وقت شرق آمریکا رخ داد, ۲ جنگنده اف ۱۶ پایگاه هوایی « آتلانتیک سیتی گارد» در پی رهگیری این بالن ویژه بزرگ عازم منطقه شدند.

این بالن بخشی از برنامه پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) به نام جلنز «JLENS» برای ایجاد شبکه شکار پهپادها و موشک‌های هدایت شونده در امتداد سواحل شرقی ایالات متحده آمریکا بود. پنتاگون برای این برنامه ۲.۵۵ میلیارد دلار هزینه کرده است.

آخرین اخبار حکایت از این دارند که بالن مذکور در منطقه بلومزبرگ پنسیلوانیا سقوط کرده است. فاصله محل سقوط بالن با محل استقرار آن ۱۶۰ کیلومتر گزارش شده است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن