دیدبان

مذاکرات بدون پیش شرط ایران درباره سوریه

مذاکرات بدون پیش شرط ایران درباره سوریه

به گزارش دیدبان به نقل از فارس، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در پاکستان تصریح کرد «ایران بدون هیچ پیش‌شرطی» وارد مذاکرات سوریه شده است.

طبق گزارش رویترز، آقای شمخانی این اظهارات را در کنفرانس خبری مشترک با «سرتاج عزیز» مشاور نخست وزیر پاکستان عنوان و تأکید کرد ایران، از زمان آغاز ناآرامی‌های سوریه، در سال ۲۰۱۱، همواره بر ضرورت حل و فصل مسائل این کشور از طریق مذاکره تأکید کرده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در پاسخ به سوالی هر گونه احتمال همکاری ایران با ائتلاف تحت رهبری آمریکا برای مبارزه با داعش را رد و تصریح کرد تهران با گروه‌هایی که به طور ساختگی با تروریست‌ها مبارزه می‌کنند، نمی‌تواند وارد همکاری و اتحاد شود.

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس تأیید کرد که «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه در نشست وین درباره سوریه شرکت می‌کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس اولین رسانه‌ای بود که شب سه‌شنبه با انتشار خبری به نقل از مقامات آمریکایی عنوان کرد که از ایران برای شرکت در نشست وین دعوت به عمل آمده است.

آقای شمخانی برای دیدار با مقامات عالی پاکستان روز چهارشنبه وارد این کشور شد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن