دیدبان
میرکاظمی:

گزارشهایی درباره ورود دلالان به واردات بنزین رسیده است

گزارشهایی درباره ورود دلالان به واردات بنزین رسیده است

دیدبان: "مسعود میرکاظمی" نماینده مردم تهران با اشاره به حدود و ثغور برخورد نسبت به فعالیت دلالان در بخش پروژه‌های نفتی در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: معتقدم برخورد با فساد در همه حوزه‌ها علی‌الخصوص در حوزه نفت نباید ابعاد سیاسی پیدا کرده و این برخورد باید واقعی و به دور از هرگونه جناح‌بندی صورت پذیرد.

وی افزود: در حال حاضر شاهد برخی مفاسد علی‌الخصوص در حوزه نفت هستیم که وقتی از جانب یک گروه خاص مطرح می‌شود، مسئولین در برخورد با آن سکوت کرده و در مقابل اگر همین فساد از جانب جناح دیگری اتفاق بیفتد، مرتبا آن را اعلام و رسانه‌ای می‌کنند.
 
وزیر اسبق نفت با بیان اینکه بزرگترین دلالان نفتی در پروژه‌هایی چون کرسنت و استات اویل فعال بوده‌اند، متذکر شد: ما در این پرونده‌ها شاهد فعالیت بزرگترین دلالی بوده‌ایم.
 
میرکاظمی با طرح سوالی مبنی بر اینکه بایدمشخص شود این قراردادها به چه نحوی بسته شده است، تاکید کرد: باید پاسخ این سوال داده شود که چطور افرادی که آمده‌اند و اعتراف کرده‌اند که دلالی این شرکت‌ها را در مقطعی برعهده داشتند و منافع ملی را به خطر انداخته‌اند، هنوز آزاد می‌گردند.
 
وی ادامه داد: معتقدم اگر به واقع دستگاهی قصد مبارزه با مفاسد را دارد، باید افراد فاسد را از مجموعه خود خارج کند.
 
میرکاظمی با اشاره به مفاسد پرونده "بابک زنجانی" بیان داشت: به عنوان مثال بنده از جمله نمایندگانی بودم که موضوع تحقیق و تفحص از فعالیت‌های زنجانی را در مجلس کلید زدم و همواره معتقدم نباید تنها فعالیت یک گروه به مانند بابک زنجانی زیر ذره‌بین قرار گرفته ولی همین برخورد با موضوعاتی چون کرسنت و استات اویل صورت نپذیرد، چرا که ما همواره برخوردی که با موضوع بابک زنجانی داریم، باید با موضوع پرونده‌هایی چون استات اویل و کرسنت هم داشته باشیم.
 
میرکاظمی با بیان اینکه با بروز مفاسد در برخی وزارتخانه‌ها سیاسی برخورد می‌شود، تصریح کرد: نباید یک عده را به فساد متهم کرد و از پالایش وزارتخانه خود از مفاسد، عقب ماند.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نظر شما آیا همچنان فضا برای فعالیت دلالان نفتی در کشور مهیاست یا خیر، گفت: معتقدم در هیچ مقطعی همچون مقطع دولت اسبق و آن پروژه‌هایی که در آن دولت انجام شد، زمینه فعالیت دلالان گسترده نبوده است که متاسفانه در حال حاضر هم همان افراد بر سر کار هستند.
 
میرکاظمی بابیان اینکه باید مراقب بود تا دلالان نفتی مجددا به حوزه دلالی نفت ورود نکنند، تاکید کرد: متاسفانه  گزارشاتی مبنی بر ورود دلالان به حوزه "واردات بنزین" دریافت کردیم و برخی اخبار هم از بدنه وزارت نفت شنیده می‌شود که پول‌های کثیف حاصل از این دلالی، قرار است به انتخابات وارد شود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن