دیدبان
روزنامه دولتی چین:

پکن واهمه‌ای از جنگ با آمریکا ندارد

 پکن واهمه‌ای از جنگ با آمریکا ندارد

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، 24 ساعت پس از آنکه واشنگتن با استقرار یک فروند ناو جنگی در آبهای مورد مناقشه دریای جنوبی چین، عملا حاکمیت ارضی چین را به چالش کشید، روزنامه گلوبال تایمز چاپ پکن، مقام های پنتاگون را به تحریک چین متهم کرد و نوشت: پکن از جنگ با آمریکا در دریای جنوبی چین هراس ندارد.

این روزنامه در سرمقاله امروز چهارشنبه خود افزود: در مواجهه با تعرض آمریکا، پکن باید سنجیده برخورد کرده و برای بدترین شرایط ممکن نیز آماده باشد. این مساله می تواند کاخ سفید را متقاعد کند که چین علی رغم میلش، از جنگ با آمریکا در منطقه نمی ترسد و برای دفاع از منافع ملی و هویت خود آماده است.

روزنامه "مردم" ارگان رسمی ارتش آزادیبخش خلق چین نیز در شماره امروز خود آمریکا را به تشدید هرج و مرج در کشورهایی مثل افغانستان و عراق متهم کرده است.

اقدام آمریکا در استقرار ناوشکن یو اس اس لاسن در نزدیکی سواحل مصنوعی چین در دریای جنوبی چین، پس از آن است که باراک اوباما و ژی جین پینگ روسای جمهور دو کشور نتوانستند در جریان دیدار اخیر در کاخ سفید به توافق روشنی در خصوص وضعیت دریای جنوبی چین دست یابند.

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا نیز روز گذشته هشدار داد که این اقدام با هدف آزادی بیشتر حمل و نقل دریایی صورت گرفته و ما در هر جایی که قوانین بین المللی اجازه دهد، پرواز خواهیم کرد، کشتی های خود را به حرکت در می آوریم و عملیات انجام می دهیم.

یانگ یوجون سخنگوی وزارت دفاع چین نیز ضمن انتقاد شدید از این اقدام آمریکا، گفت: آمریکا بسیار غیر مسئولانه رفتار کرده است. ما هر اقدام لازمی را برای حفاظت از امنیت خود انجام خواهیم داد.

لو کانگ سخنگوی وزارت خارجه چین نیز تاکید کرد: چین به طور قاطع پاسخ هرگونه اقدامات تحریک آمیز عمدی را خواهد داد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن